Crypto - Nieuws en algemene discussie

Dit dus. Nu verkopen want "er komt een correctie aan" is gewoon dom, want er is geen enkele regel dat die correctie ervoor zorgt dat de prijs onder de prijs van vandaag ligt. Je kan de markt niet timen, dus het heeft ook geen zin om dat te doen. De enige goede moment om te verkopen is de moment waarop je zegt "oké, ik heb genoeg rendement gehaald" (of "ik heb genoeg geld verloren")
In beide gevallen handel je dus uit emotie? Verre van ideaal in dat geval he :p. Beste punten om te kopen/verkopen zijn bij shifts in momentum, maar zoals je aangeeft, moeilijk om te timen.

Als je ziet dat alle shitcoins en dinocoins beginnen te pumpen dan is't zeker de moment om te verkopen.

De vraag is wat het effect van ETF's gaat zijn op dit alles, want met ETF's wordt er wel bitcoin gekocht maar dat geld vloeit niet noodzakelijk naar alts.
Als BTC stijgt, dan stijgen alts gewoon mee, want profits uit BTC worden (gedeeltelijk) geïnvesteerd in nieuwe coins. Dat is toch altijd zo geweest, waarom zou het met de ETF's anders zijn?

Als BTC stijgt, dan stijgen alts gewoon mee, want profits uit BTC worden (gedeeltelijk) geïnvesteerd in nieuwe coins. Dat is toch altijd zo geweest, waarom zou het met de ETF's anders zijn?
Omdat het geld van BTC dat in ETF's zit, niet gemakkelijk kan naar alts omgezet worden. In tegenstelling tot BTC die op een exchange staat of op een hardware wallet. Hoe meer BTC in zo een ETF steekt, hoe minder BTC mensen in eigen beheer hebben (op een exchange of dat kan naar een exchange overgezet worden).
De mensen die BTC naar alts omzetten, zullen diegenen zijn die BTC bezitten buiten de ETF's (of ze op een exchange account staan hebben).

Maar de waarde van alle BTC stijgt toch, ongeacht waar/wie die hold? :p

Met andere woorden: BTC whales kunnen meer stables gaan lenen met hun BTC als collateral en bijgevolg meer geld in alts steken.

En wanneer spreken wij van een nieuwe bull markt?
Wanneer Paul D'Hoore (HLN-geldexpert, nvdr) opnieuw artikels schrijft over Bitcoin:

Ik denk dat de gemiddelde BG'er meer van crypto begrijpt dan Paul d'Hoore. Stel dat iemand zoals hij begint positief te worden over bitcoin, dan wordt het gevaarlijk.

Ik begin vragen te krijgen van mensen die er niets van kennen hoe ze Bitcoin moeten kopen.
Jep, bullrun bevestigd 😅

Op het werk beginnen ze er ook terug over 😂 Mijn magere 0.05 BTC al jaren aan't HODLEN
Had precies ook nog 0.1 ETH dat ik aan't staken ben lol

Mijn plan is om ergens in deze piek te verkopen en dan mij wat terug te trekken uit de crypto-markt (en eventueel bij de volgende crash terug DCA te beginnen)
Wel benieuw op welk punt ik het idee ga hebben "ja, dit is hoog genoeg voor mij" :D

Mijn plan is om ergens in deze piek te verkopen en dan mij wat terug te trekken uit de crypto-markt (en eventueel bij de volgende crash terug DCA te beginnen)
Wel benieuw op welk punt ik het idee ga hebben "ja, dit is hoog genoeg voor mij" :D
Ik kijk alvast uit naar het gezever dat ik met de bank ga hebben als ik verkoop.

Welke coins zijn jullie nu aan het bekijken/kopen?

Dit zijn mijn prijsverwachtingen vanaf nu tot einde bullrun 2025.
- bitcoin 2X
- Eth 3X
- ADA 5X
- Matic 3X
- polkadot 5X

Ik kijk alvast uit naar het gezever dat ik met de bank ga hebben als ik verkoop.
Ik kijk echt uit naar Monerium, is momenteel invite-only. Daarmee kan je een web3 wallet koppelen aan een IBAN-rekening (die zij voorzien). Werkt op basis van hun stablecoin (EURe). Dan kan je een overschrijving doen naar die IBAN-rekening en minten zij EURe. Omgekeerd ook, jij kan van die IBAN-rekening gewoon een instant SEPA overschrijving doen en dan burnen ze dezelfde hoeveelheid aan EURe.

Uitcashen naar een gewone bank is dus niet meer nodig omdat alles waarom je dat zou doen (aankoop vastgoed, gewone overschrijvingen etc.) je perfect kan vanaf die Monerium IBAN-rekening :D. Kan je dan ook nog eens koppelen met een Gnosis Pay credit card en dan kan je overal ook gewoon betalen met Visa.

Terug
Bovenaan