Crypto - Nieuws en algemene discussie

Zij gaan een (community) public sale hebben op 7 maart @ coinlist.co
Waarschijnlijk gaan ze whitelisting gebruiken, dus als ge uw wallet whitelisted wilt hebben best hun Discord joinen.

Nice. Is mij al gelukt om bij Casper en ZkLink binnen te geraken. Andere sales hopeloos achteraan in de waiting list.

Eens kijken of ze priority uitdelen op hun discord. Voorlopig niets te zien precies.

Nice. Is mij al gelukt om bij Casper en ZkLink binnen te geraken. Andere sales hopeloos achteraan in de waiting list.

Eens kijken of ze priority uitdelen op hun discord. Voorlopig niets te zien precies.

Zal een moeilijke worden precies.
Heb even uitgerekend. Op basis van prijs/coin / max allocation per wallet. Zijn er 2500+- slots. Dus ge moet al echt whitelisted zijn...

Nog eentje:

Zij gaan een airdrop doen. Je moet zoveel mogelijk quests completen om eentje te krijgen.

Was een serieuze vraag, maar oké. Na 1 dag was het +20%, na 2 dagen +30%. Had dat nog niet eerder meegemaakt.

Op zich maakt het niet zoveel uit. Het wringt een beetje, maar voor hetzelfde geld was het nu -40%. Ik ben al blij dat ik nu break-even ben na een fiasco in 2018.

Ik ging toen all-in in 1 project die -100% is gegaan. Nochtans was het wel een veelbelovend project: je kon investeren in muziekrechten via ISO's (initial song offerings). Ze hadden in 2019 een MVP, een app waar zelfs een song van Kanye West op heeft gestaan en waar je in kon investeren. 1 van de oprichters was een veteraan in de muziekindustrie en had dus connecties om aan een song van West te kunnen geraken. Uiteindelijk 2.4k verloren met dit project. Hun website is ondertussen offline. Maar je vind nog wat sporen van hun terug. Naam: VEZT.

Nu, afgelopen zondag heb ik die 2.4k kunnen recupereren. Had een extra 2.8k erbij kunnen pakken als ik mijn positie in een specifieke crypto 2 dagen langer had laten staan. Volgens mij is de markt nu te overheated om nog terug in te stappen. Voorlopig laat ik dus crypto voor wat het is en wacht ik tot de volgende bear market om maximaal 10% van mijn portfolio daaraan te alloceren. Veel plezier dus in cryptoland, forumleden. Ciaokes Bykes.
Is dit echt een serieuze post? Zes (6) jaar gewacht om dan gewoon op break-even uit te stappen, net voor de volgende halving? En dan gaat het over 2.8k voor de volledige "portfolio" en wil je na de volgende bear market opnieuw instappen met 10% daarvan, dus €280, lees ik dat goed?

Als iemand me vraagt om te investeren met zulke bedragen raad ik steeds aan om in de plaats daarvan iets leuk voor jezelf te kopen. Wat heb je daar nu aan om zo bedragen te investeren? Als het x5 gaat heb je een extra €1000 en wat dan? :p

Is dit echt een serieuze post? Zes (6) jaar gewacht om dan gewoon op break-even uit te stappen, net voor de volgende halving? En dan gaat het over 2.8k voor de volledige "portfolio" en wil je na de volgende bear market opnieuw instappen met 10% daarvan, dus €280, lees ik dat goed?

Als iemand me vraagt om te investeren met zulke bedragen raad ik steeds aan om in de plaats daarvan iets leuk voor jezelf te kopen. Wat heb je daar nu aan om zo bedragen te investeren? Als het x5 gaat heb je een extra €1000 en wat dan? :p
Als ik mijn Delta app eens refresh kan dat 2800 euro schelen :laugh:

Cool, ik had er eens wat geld opgezet, en heb mijn nieuwe elektrische fiets reeds terug verdiend.

Veelal dankzij render token. Al maal zoveel gegaan.

(ja jullie rekenen in bmw's, ik in elektrische fietsen)

Als ik mijn Delta app eens refresh kan dat 2800 euro schelen :laugh:
Ja, dat was een serieuze post. Niet iedereen verdient 4k+ per maand als IT-consultant. Ik ben jong, niet hoogopgeleid en studeerde een paar maanden terug nog voltijds. Dan is het niet onlogisch dat ik een bescheiden bedrag ter beschikking heb om te kunnen investeren. Vandaar mijn 'noob' vraag.

En van iemand die zo'n minachtende toon gebruikt verwacht ik wel dat die informatie correct kan lezen. Je leest het fout. Die 2.8k is niet mijn totale "portfolio" maar mijn "niet gerealiseerde winst" op die 2 dagen. Ik snap niet hoe je over de woorden 'extra' en 'erbij' hebt kunnen lezen. En het heeft niet 6 jaar geduurd vooraleer ik break-even draaide maar 6 maanden. Ik ben in augustus 2023 terug in crypto gestapt toen BTC 24k was. Maar toen had ik nauwelijks geld op mijn rekening staan. Mocht ik toen over de 7k beschikken die ik uiteindelijk in totaal in crypto heb gestoken de laatste 6 maanden, zou ik het nu verdubbeld hebben naar 14k. Nu moet ik het tevreden stellen met een kleine 10k. En de volgende bear market is hoogstwaarschijnlijk niet morgen. Tegen dan heb ik een ander bedrag ter beschikking om te investeren.

Vergeef mij als ik mijn mond heb opengedaan als peasant op het forumplein hier. Wist niet dat enkel de elite hier mag converseren. Ik zal mij dus terug begeven naar mijn akkers.

Ja, dat was een serieuze post. Niet iedereen verdient 4k+ per maand als IT-consultant. Ik ben jong, niet hoogopgeleid en studeerde een paar maanden terug nog voltijds. Dan is het niet onlogisch dat ik een bescheiden bedrag ter beschikking heb om te kunnen investeren. Vandaar mijn 'noob' vraag.

En van iemand die zo'n minachtende toon gebruikt verwacht ik wel dat die informatie correct kan lezen. Je leest het fout. Die 2.8k is niet mijn totale "portfolio" maar mijn "niet gerealiseerde winst" op die 2 dagen. Ik snap niet hoe je over de woorden 'extra' en 'erbij' hebt kunnen lezen. En het heeft niet 6 jaar geduurd vooraleer ik break-even draaide maar 6 maanden. Ik ben in augustus 2023 terug in crypto gestapt toen BTC 24k was. Maar toen had ik nauwelijks geld op mijn rekening staan. Mocht ik toen over de 7k beschikken die ik uiteindelijk in totaal in crypto heb gestoken de laatste 6 maanden, zou ik het nu verdubbeld hebben naar 14k. Nu moet ik het tevreden stellen met een kleine 10k. En de volgende bear market is hoogstwaarschijnlijk niet morgen. Tegen dan heb ik een ander bedrag ter beschikking om te investeren.

Vergeef mij als ik mijn mond heb opengedaan als peasant op het forumplein hier. Wist niet dat enkel de elite hier mag converseren. Ik zal mij dus terug begeven naar mijn akkers.
Trek het je niet aan. Anoniem op een forum wordt er wel vaker stoeferig gedaan over bedragen en neerbuigend t.o.v. anderen. Ik post hier bewust nooit bedragen om zo'n discussies te vermijden, ook al heb ik er zelf meer dan gemiddeld insteken nu.

Toen ik nog geen woonkrediet had heb ik ook maar beperkte bedragen geïnvesteerd in crypto om te vermijden dat ik net tijdens een crash een huis zou willen kopen en dus veel minder eigen inleg zou hebben. Al steek je er maar 100 euro in, je mag hier gewoon meepraten.

Ik ken hier niemand die zijn verlies al gepost heeft dus hier worden enkel de mega-verhalen gepost
Verlies bestaat gewoonweg niet online, als je verlies hebt moet je gewoon 5-10-20 jaar wachten

iedereen wint

Ik ken hier niemand die zijn verlies al gepost heeft dus hier worden enkel de mega-verhalen gepost
Verlies bestaat gewoonweg niet online, als je verlies hebt moet je gewoon 5-10-20 jaar wachten

iedereen wint
Uiteraard al verlies gehad, paar keer sommige bets -99.99% en volledige portfolio is al 2 keer -90% getankt. Telkens terug gekomen met een x20 of x30 of meer door de juiste narrative te herkennen en mee te surfen (bv nu met TAO en COMAI in de AI narrative)

De grootste fout die ik vroeger maakte was getrouwd zijn met uw coins en in dinosaurus coins blijven zitten in de hoop dat die ooit terug break even komen en daardoor gigantische opportunity cost hebben.

Trek het je niet aan. Anoniem op een forum wordt er wel vaker stoeferig gedaan over bedragen en neerbuigend t.o.v. anderen. Ik post hier bewust nooit bedragen om zo'n discussies te vermijden, ook al heb ik er zelf meer dan gemiddeld insteken nu.

Toen ik nog geen woonkrediet had heb ik ook maar beperkte bedragen geïnvesteerd in crypto om te vermijden dat ik net tijdens een crash een huis zou willen kopen en dus veel minder eigen inleg zou hebben. Al steek je er maar 100 euro in, je mag hier gewoon meepraten.
dit vooral. ik geniet van mijn 200 euro op binance die de afgelopen maand aangedikt is tot 500 euro. thx Fetch.ai

iedereen wint
Gaat op voor BTC misschien, maar veel altcoins van enkele jaren terug zijn nu niet veel meer waard en zullen nooit meer op het niveau geraken van vroeger.

Haha, zalige post. 😆

Ik snap zeker hoe mijn post kan overkomen en het is uiteraard wat lomp uitgedrukt, maar ik had het echt begrepen als €280 (als 10%) terug erin steken door "(...) all-in in 1 project (...)" en "heb ik die 2.4k kunnen recupereren". Zou eigenlijk €240 geweest moeten zijn ook lol :p. En vanuit dat perspectief snap ik gewoon niet waarom sommigen <1k investeren (niet alleen in crypto, over investeren in het algemeen heb ik het dan).

Als ik dit dan lees: "95% van mijn portfolio in crypto en 5% in cash. Omdat zo'n hoge allocatie aan crypto uitermate riskant is, heb ik alles verkocht met het doel om iets traditioneler te gaan beleggen (aandelen)" - en als ik dan nog in het achterhoofd een bedrag van ~€3k heb, dan vraag ik me gewoon af waarom je je daarover zorgen zou maken omdat je dan ofwel net gestart bent met investeren, ofwel slechts een beperkt deel van je spaargeld investeert. In beide gevallen dus echt niet riskant, toch?

Ik kijk ook echt niet neer op mensen die bv. een paar €100/maand investeren, maar dan zie ik 2 situaties:

- ofwel kan je niet veel meer sparen dan dat bedrag, maar in dat geval lijkt het me verstandiger om dat geld achter de rug te houden voor noodsituaties
- ofwel is je spaarcapaciteit veel groter, maar beslis je om slechts een beperkt deel te investeren. Als dit het geval is, wat hoop je te bereiken, wat is het doel van de investering? Voorbeeld: iemand die €1000/maand kan sparen maar €100/maand investeert, zelfs bij een verdubbeling heb je dan een extra €1200, een bedrag dat je normaal op iets meer dan 1 maand kan sparen. Wat is daar de meerwaarde van? :p Op lange termijn dikt dat bedrag wel aan door de samengestelde interest, maar het zal nooit een noemenswaardig bedrag zijn tov. wat je echt zou kunnen bereiken.

Die €10k is trouwens toch echt een mooi bedrag, dat heeft tenminste impact als je zo'n bedragen investeert.

Wat ik wel niet snap is waarom je net nu uitstapt: vorige bear market achter de rug, halving binnen 2 maanden, de US ETF's die gestart zijn, nieuwe ATHs op de S&P500. Je gaat heel de komende bull run missen, waarom dat rendement mislopen terwijl je wacht op de volgende bear market? Waarom ben je zo overtuigd dat we op korte termijn terug sterk zouden dalen?

Dat bitcoin op een paar uur +2000 euro kan gaan is voor mij toch nog altijd onbegrijpelijk.
Hoe een aandeel zoals Nvidia met meer dan 1000 miljard market cap kan 15% stijgen op een dag is in feite nog zotter.

Uiteindelijk om de prijs met 10% te doen stijgen moet er niet 10% van de market cap gekocht worden, maar een fractie daarvan is nodig.

Terug
Bovenaan