Crypto - Nieuws en algemene discussie

Is dat ook niet zo dat die ETF providers al een voorraad BTC hebben en dat ze pas moeten inkopen op het moment dat ze dreigen te weinig BTC te hebben om hun ETF te dekken? Of werkt dat zo niet?
Ik denk het wel. Op lange termijn krijg je dus een constante inflow aan buys (omdat BTC gemakkelijker beschikbaar wordt voor iedereen).

Zou dump er niet komen omdat er nog veel gelukszoekers wat BTC hebben staan en nu redeneren : klein beetje verlies recupereren omdat ik destijds op de ATH & bijhorende artikels heb ingekocht? Dus nu het terug stijgt , verkoop ik veiligheidshalve na een lichte stijging 20% zodat mijn total loss geen -100% is?

48K. Ok geen sell-the-news precies. Denk dat de alts weer in bitcoin aan het vloeien zijn. Of die ETF's zijn bitcoin aan't pumpen.

Laatst bewerkt:
Uw geld al aan het tellen? 🤑
ENS is hier praktisch x2 gegaan... Had er meer op moeten inzetten, omda ik zo zeker was van mijn stuk.
Maar de verrassing voor mij was toch Ethereum Classic. Wie had daar in godsnaam nog aan gedacht? (Ook al staat die op #11 op Coinbase.)

Da's precies alsof er investeerders de verkeerde coin gekocht hebben omda ze iets gehoord hebben over ETH ETF's die in de pijplijn zitten ter goedkeuring...

ENS is hier praktisch x2 gegaan... Had er meer op moeten inzetten, omda ik zo zeker was van mijn stuk.
Maar de verrassing voor mij was toch Ethereum Classic. Wie had daar in godsnaam nog aan gedacht? (Ook al staat die op #11 op Coinbase.)

Da's precies alsof er investeerders de verkeerde coin gekocht hebben omda ze iets gehoord hebben over ETH ETF's die in de pijplijn zitten ter goedkeuring...

Op eth classic kan je nog minen mss drm? (niet zeker)

Misschien ook interessant: tijdens bullruns, BTC gaat altijd eerst omhoog, dan ETH en big caps en dan low caps
Maar , al het geld dat in BTC ETF's zit, zal niet naar alts vloeien, dus hoe meer BTC in ETF's zit, hoe minder geld naar altcoins gaat.
Anderzijds denk ik, dat wie BTC gaat kopen via een ETF, toch sowieso niet het volk is dat gaat investeren in altcoins en al zeker niet in shitcoins en low caps.

Bij welke Belgische brokers kan ik een bitcoin etf kopen?
Bij Bolero bvb. Maar de Amerikaanse kan je niet kopen. De goedkoopste is voor zover ik weet CH1199067674 (wel een ETN). Slechts 0,21pct beheerskosten t.o.v. de 2pct die velen vragen. 2pct is gewoon afzetterij, dus laat je daar zeker niet aan vangen.
We zitten ondertussen terug aan 39K
Het kan snel gaan in de cryptowereld. 😁 Heb nog wat geld aan de zijlijn staan, dus ik hoop dat we een stukje lager gaan dan 39k.

We zitten ondertussen terug aan 39K
In euro wel maar in dollars zitten we nog boven de 42K , de vraag is of de dump al gedaan is of het nog wat lager gaat.

Feit is, met die ETF’s is het voor veel mensen een stuk gemakkelijker geworden om (indirect) BTC te kopen. Moet je al geen account meer maken op een cryptoplatform en naar een wallet transferreren (wat ook mss beter is en veiliger voor wie niet zo technisch is aangelegd). Natuurlijk als je zelf uw eigen bitcoins koopt moet je geen beheerskosten van een ETF betalen. Die 0,2-0,3% dat valt wel mee , GBTC was een heel stuk duurder voor de ETF’s kwamen.
Stel dat jij hoort over bitcoin, en er wilt in investeren als iemand die er niks van kent, dan is die drempel om in te stappen toch veel kleiner. Dus het is allemaal bullish voor BTC (op de langere termijn).

Laatst bewerkt:
Als je de historiek bekijkt van bitcoin, is het dan niet altijd best om na de zomer te kopen & na nieuwjaar te verkopen? Dat lijkt mij een positieve constante te zijn neen?

Terug
Bovenaan