Crypto - Nieuws en algemene discussie

Haha. Volledige verwarring op telegram. ADA massive drop bij CB-lancering op Kraken & Binance. En op Coinbase dikke pump naar 1.9 USD.

Wat heb je ontmanteld in een van uw server lokalen? Een ethereum miner met 6x GPU's? Dat is materiaal van duizenden euros dat gaat niemand zelf daar zetten met als risico dat het aangeslagen of gepikt wordt? Zou je denken?

Ik zou denken dat als je dat doet dat je dit doet op bestaande servers, via software. Dan moet ge niet eens die ruimte binnen gaan. Veel bedrijven hebben hopen ongebruikte CPU of GPU resources draaien op "failover" servers die daar niks staan te doen. Ik zou juist die gebruiken.

Hou ons op de hoogte want dit is inderdaad een leuk verhaal hehe
Maxi tower met daarin 2 RTX kaarten, dus het vermoeden is idd ETH miner.
We hebben de tower enkel toegang tot netwerk ontzegd via Cloud console, dus de miner sw kan geen connectie meer maken met de pool ^^
De fysieke LAN kabel zit er nog in, to keep it interesting ;)

De machine zelf maakt redelijk wat lawaai, maar je hoort die niet boven onze andere switchen (en door locatie). Deze was ook goed verstopt: onze vloer is verhoogd en de pc lag daar plat onder. Gelukkig snel gevonden ;)

So far, nobody has turned up >_>
Keep you guys posted.

Volgens berekeningen zou het wel 5 euro kunnen opleveren per dag, als ge de elektriciteit er aftrekt, en nee, ik betaal zelf mijn stroom. Ik ga nu een paar dagen minen om te zien wat het opbrengt, het is gewoon een experiment :) Uiteindelijk kost verwarmen ook geld, dus die warmte-energie van die PC gaat niet verloren. In de zomer is het een ander verhaal natuurlijk. Zolang ik een terugdraaiende teller heb is het dan niet zo interessant om te zitten minen, om dan ook nog eens de airco te moeten aanzetten om de overtollige warmte weg te krijgen.

Hier een 3080 (verbruik 200 watt) incl PC is dit in totaal 300 watt. Een kaart clock je terug tijdens het minen. Enkel mem draait vol.
Na elektriciteitskosten (+-0.24€/kwh) nog steeds redelijk wat winst.

Dat zou ik dan enkel kunnen begrijpen indien je bijna geen cpu load hebt. Het kan, ik heb geen ervaring met minen, wel met PCs en hun wattage.

200 Watt voor een PC mét een 100% loaded 3070 ? Kzou daar toch 350 watt van maken :eek:
220W. Ik heb mijn kaart gedownclockt, blijkbaar maken core clocks niet zo veel uit, geheugensnelheid wel. Dus ik heb de core speed underclockt, memory overclockt en de power limit verlaagd, en daarmee verbruikt de kaart zelf maar een 130W, dat voor +-60Mh/s. Het gekke is dat mijn kaart veel warmer wordt wanneer ik aan het gamen ben, wellicht gebruikt hij voor mining die RT cores en zo niet. 64°C zit eigenlijk wel goed qua temperatuur.

Eens even gekeken
220W. Ik heb mijn kaart gedownclockt, blijkbaar maken core clocks niet zo veel uit, geheugensnelheid wel. Dus ik heb de core speed underclockt, memory overclockt en de power limit verlaagd, en daarmee verbruikt de kaart zelf maar een 130W, dat voor +-60Mh/s. Het gekke is dat mijn kaart veel warmer wordt wanneer ik aan het gamen ben, wellicht gebruikt hij voor mining die RT cores en zo niet. 64°C zit eigenlijk wel goed qua temperatuur.
Heb het hier voor de test ook eens geïnstalleerd.
Op toestel dat niet gebruikt wordt momenteel. Zit hier met terugdraaiende teller met stuk overschot wegens deel woning niet meer bewoond, dus extra electriciteit maakt voor me momenteel niet echt iets uit.

90hs/s momenteel.
power 315W

De ene calculator is de andere niet. Als ik online kijk, de ene geeft me 30 dollar per week winst.
De andere geeft me 60 dollar per week winst.

Bij mij is het gemeten met een wattmetertje, dus die 220-230W zal wel juist zijn. Ik weet niet welke kaart ge hebt maar 315w is niet weinig , als uw scherm en luidsprekers uit staan. Met mijn scherm en luidsprekers aan zit ik natuurlijk ook aan >315w of meer. Als ge 90MH/s haalt is het wsl wel een 3080 of 3090 dat ge hebt :-)

i9 met 3080 in, enkel nvme disk, verder niets aangekoppeld van boxen/scherm/...

Ook rechtstreeks met wattmeter ingeplugd.
Jaar of 5 geleden nog wel via minergate Monero gemined, maar wou nu toch eens testen met een krachtigere machine;

Terug
Bovenaan