Crypto - Nieuws en algemene discussie

of er iemand al voor grotere bedragen dergelijke transactie heeft kunnen uitvoeren.
Mijn broer heeft in totaal voor meer dan 700k laten storten van exchanges naar KBC. In schijven van 100k.
Heeft nooit een vraag om info ofzo gehad.
Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo vlot gaat.
 
Mijn broer heeft in totaal voor meer dan 700k laten storten van exchanges naar KBC. In schijven van 100k.
Heeft nooit een vraag om info ofzo gehad.
Wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo vlot gaat.
En eerst in overleg met de bank of gewoon gestort en gepasseerd zonder vragen?
 
Bij mij heeft KBC 'de klantenrelatie beëindigd' na withdrawen crypto. Het is wel zo dat ik de crypto in 2017 had gekocht toen ik nog in het buitenland woonde via een Indonesische exchange en afgehaald had toen ik terug in België woonde. Leek mij ook een goed idee om het salaris dat ik in Indonesië had verdiend naar een Belgische bank te sturen via crypto omdat ik toch van plan was om begin 2018 terug naar BE te verhuizen. Bij KBC vonden ze dat verdacht, ook al kon ik netjes bewijzen dat ik de crypto in Indonesië had gekocht.
 
En eerst in overleg met de bank of gewoon gestort en gepasseerd zonder vragen?
Zonder overleg.
Gewoon gestort.
Heeft altijd 1 jaar gewacht na verkoop van de coins (had hij van iemand gehoord) om dan pas te storten.
Maar heeft dus nooit een vraag gehad.
Investering was ook veel minder dan dit bedrag (100k als ik me niet vergis). Dus het is niet zo dat ze zien dat het zijn initiële bedrag was dat hij terugstortte.
Maar opnieuw, het zal niet bij iedereen zo vlot gaan.
 
Altijd wel tevreden geweest van Binance maar dit begint toch wel wat gevaarlijk te worden.
Het is ook allemaal te moeilijk om geld af te halen.

Ik ging altijd van Binance -> Bitvavo -> KBC rekening maar leg dit eens aan een leek uit...
Dit krijg je zelf niet aan een 50 jarige bankier uitgelegd en is hetgene dat de cryptowereld nog enigzins tegenhoudt imo.
 
Zonder overleg.
Gewoon gestort.
Heeft altijd 1 jaar gewacht na verkoop van de coins (had hij van iemand gehoord) om dan pas te storten.
Maar heeft dus nooit een vraag gehad.
Investering was ook veel minder dan dit bedrag (100k als ik me niet vergis). Dus het is niet zo dat ze zien dat het zijn initiële bedrag was dat hij terugstortte.
Maar opnieuw, het zal niet bij iedereen zo vlot gaan.
In welke periode was dit? De banken zijn pas in 2021/2022 moeilijk beginnen doen afaik.
 
Ik vraag me dan af of er geen gevaar is dat ze dat retroactief beginnen te checken.
Want 700K is toch nog van een gans andere grootteorde dan 10K of 100K
 
Graag advies voor een kameraad zijn vader. Deze heeft in de vorige bullrun voor 120k bitcoin en ethereum gekocht rechtstreeks gekocht via Binance met een KBC-kaart. Ondertussen is zijn Binance wallet nog maar 60k en wil zijn vader door het negatieve nieuws er vanaf en dit terug hebben. Hij heeft schrik om terug naar KBC te gaan omdat hij hoort dat deze negatief t.o.v. crypto staan. Ik gaf al het advies om het gewoon informatief na te vragen, maar hij denkt dat er dan een mogelijkheid is dat hij geflagd wordt en dit nefast is voor zijn andere middelen bij KBC.
Hij heeft alle transacties (er zitten in 2021 een 60-tal aankopen van kleinere munten tussen) opgeslagen in een excel dus kan aantonen dat er niets crimineel mee gedaan is.

Heeft er iemand ervaringen hoe je volledig uit crypto stapt met dergelijke bedragen?
Bitvavo was een andere optie die hij overweegt maar dan moet hij dit aangeven als buitenlandse rekening en dit wou hij liever niet.

Als je gekocht hebt met geld van dezelfde rekening als je terugstort, heb je in alle waarschijnlijk geen enkel probleem. Want bron en bestemming is gekend. Hier is het KBC out, KBC in.

Banken gaan moeilijker doen als ze de originele aankoop al verdacht vinden of als deze ongekend is. Zoals hier eentje problemen heeft als hij gekocht heeft van een Indonesische bank (Voorbeeld: Niet vergeten hoe dat Wirecard fraude in stand werd gehouden. Met fake Zuid-aziatische bankuittreksels)
 
Ik vraag me dan af of er geen gevaar is dat ze dat retroactief beginnen te checken.
Want 700K is toch nog van een gans andere grootteorde dan 10K of 100K
Eerste overschrijvingen (schrijven van 100k) waren begin 2021.
Kan nog altijd dat er vragen over komen, maar we zijn inmiddels al meer dan 2 jaar verder en hij heeft nog niks gehoord.
Heeft er ook een deel van zijn woning mee betaald en ook toen geen vragen gekregen.

Zoals ik hier al eerder in deze thread schreef:
"Vriend van hem die ook in crypto zit en grote winsten had, is al wel opgebeld geweest door bank én exchange (Bitvavo)"
 
Toen ik vroeger (pre-2019) BTCdirect als fiat off-ramp gebruikte kwamen ook heel wat vragen over de herkomst van de crypto. Ik mocht ze screenshots opsturen als bewijs van aankoop.
 
Ik overweeg om van Binance naar Bitvavo over te stappen. Bij Binance betaal je voor een bank transfer (withdrawal) slecht 1 EUR aan transaction fee, ongeacht hoeveel je afhaalt. Hoe zit dat bij Bitvavo?
 
Hier ook op zoek naar een goeie exchange om uit te cashen, zit momenteel op Bittrex.
 
De meeste spreken hier maar over uitcashen naar euro's maar euhm is crypto niet bedoeld om juist niet uit te cashen naar die waardeloze euro? :p

Mijn bedoeling met crypto is wat profits nemen in een bull market en voor de rest hoop ik wat te kunnen leven van mijn crypto potje. Reisjes maken, online aankopen doen, eten en drinken..

En trouwens ik vertrouw geen enkele exchange. Alles staat mooi op mijn Ledger of gedecentraliseerde wallet. Een interessante coin zal ik op eender welke exchange wel kopen en daarna moven die handel.
 
Vandaag wou ik m'n laatste ADA op Binance verplaatsen naar m'n Ledger.
Ik krijg de hele tijd een wieltje dat blijft draaien als ik het withdrawladress van de Ledger ingeef.

Nog iemand problemen ?
 
De meeste spreken hier maar over uitcashen naar euro's maar euhm is crypto niet bedoeld om juist niet uit te cashen naar die waardeloze euro? :p

Mijn bedoeling met crypto is wat profits nemen in een bull market en voor de rest hoop ik wat te kunnen leven van mijn crypto potje. Reisjes maken, online aankopen doen, eten en drinken..

En trouwens ik vertrouw geen enkele exchange. Alles staat mooi op mijn Ledger of gedecentraliseerde wallet. Een interessante coin zal ik op eender welke exchange wel kopen en daarna moven die handel.
Als het is om dingen te kopen met crypto, moet je toch nog via een exchange gaan. Het simpelste is dan met een visa kaart zoals die van Binance of crypto.com
En dan voor de rest eigen (hardware)wallets gebruiken.
 
Terug
Bovenaan