Crypto - Nieuws en algemene discussie


En terecht. Gensler zit gewoon in het wilde weg wat te roepen. Gelijk JanusDR eigenlijk, allemaal marktmanipulatie om hun eigen zakken te vullen :unsure:

Soit mij niet gelaten. Bij de dip weer extra ADA opgepikt :cool:
 
En terecht. Gensler zit gewoon in het wilde weg wat te roepen. Gelijk JanusDR eigenlijk,
Wilde weg :)

Toon dan gewoon eens hoe bitcoin geëvolueerd is sinds 2014 mbt productacceptatie?

Waar worden prijzen in bitcoin geafficheerd?
Welke bedrijven doen op grotere schaal crypto transacties bij hun verkoop/aankoop?
Hoe zit het met 99% van de andere coins, ICO's, exchanges, etc. die waardeloos zijn ondertussen?

En wat doet ADA nu na al die jaren eigenlijk? Ik hoorde hier grote dingen 2 jaar geleden, de grote doorbraak via Afrika etc.
Daar hoor je gewoon geen fluit meer van, dat heeft nul tractie gekregen.
Wat betekent dat voor de waarde van uw coin?
 
Gaat het slecht met crypto? Janus komt weer posten?


checkt markt... inderdaad.
Aha, de professionele desinformatieverspreider is hier ook.
Misschien zou je beter eens reageren op al uw opzienbarende twitterfiles van een paar maand geleden die allemaal compleet waardeloos bleken te zijn, in de plaats van elders gewoon verder te lullen alsof er niets aan de hand is.

Checkt markt: bitcoin niet gedaald in de afgelopen 6 maand.
Staat nog altijd torenhoog aan 26.000 dollar.

Ik zeg al sinds 1000-2000 dollar dat het compleet waardeloos is.
En dat blijkt nog altijd te kloppen, totaal niets veranderd.
 
Spijtig voor jou dat de markt de prijs bepaalt en niet wat jij ervan denkt. Je bent dus sinds 1000$ zwaar verkeerd.
Ik weet enkel de eindprijs: 0.
Wat de prijs daartussen doet, weet ik niet.

Dat crypto geen enkele tractie zou krijgen als unit of account, of commercieel transactiemiddel op schaal, maar vooral een speculatief instrument is, blijkt 10 jaar later nog altijd 100% te kloppen.
 
Toon dan gewoon eens hoe bitcoin geëvolueerd is sinds 2014 mbt productacceptatie?
Ik ben geen crypto coin kenner. Ik probeer gewoon met een gebalanceerde portfolio wat mee te surfen. :p

Ik geloof wel in de opzet. En hopelijk komt er idd wat regularisatie omtrent het wilde westen dat crypto nu is.
 
Ik weet enkel de eindprijs: 0.
Wat de prijs daartussen doet, weet ik niet.
Geldt dat ook niet voor aandelen? Lijkt me toch dat op een onbepaald lange termijn elk bedrijf uiteindelijk stopt met bestaan. Het is toch enkel maar zinvol om dan ook een termijn mee te geven?
 
Spijtig voor jou dat de markt de prijs bepaalt en niet wat jij ervan denkt. Je bent dus sinds 1000$ zwaar verkeerd.
In feite doet de achterliggende waarde er niet toe, zo lang ge met winst verkoopt. Kocht ge BTC aan aan 1000$ dan heb je uw inleg x26 gedaan (op dit moment)
 
In feite doet de achterliggende waarde er niet toe, zo lang ge met winst verkoopt.
My sweet summer child.

Geldt dat ook niet voor aandelen? Lijkt me toch dat op een onbepaald lange termijn elk bedrijf uiteindelijk stopt met bestaan. Het is toch enkel maar zinvol om dan ook een termijn mee te geven?
Dat klopt inderdaad.

Laat ons zeggen bij een gewone bubbel is dat 5 jaar, een zotte bubbel 10 jaar, en de zotste speculatieve episode tot nu toe mss 15-20 jaar.
We zijn 14 jaar ver.
Nog veel zotter dan .com stocks eind de jaren 90.

Bv. Wirecard wisten bepaalde shortsellers al in 2006-2007 dat het fraude was en dus 0 waard, maar na een speculatieve mania komt dat aandeel pas in 2020 in faillissement.
Nadat het nb. nog 500% stijgt terwijl al de fraude elementen al blootgelegd waren door onderzoeksjournalisten van de FT in 2015, by the way.

Maar goed, nobody cares uiteraard, zolang 'number goes up', ook al is de onderliggende thesis al lang verdwenen.
 
My sweet summer child.


Dat klopt inderdaad.

Laat ons zeggen bij een gewone bubbel is dat 5 jaar, een zotte bubbel 10 jaar, en de zotste speculatieve episode tot nu toe mss 15-20 jaar.
We zijn 14 jaar ver.
Nog veel zotter dan .com stocks eind de jaren 90.

Bv. Wirecard wisten bepaalde shortsellers al in 2006-2007 dat het fraude was en dus 0 waard, maar na een speculatieve mania komt dat aandeel pas in 2020 in faillissement.
Nadat het nb. nog 500% stijgt terwijl al de fraude elementen al blootgelegd waren door onderzoeksjournalisten van de FT in 2015, by the way.

Maar goed, nobody cares uiteraard, zolang 'number goes up', ook al is de onderliggende thesis al lang verdwenen.
Dus dat geldt ook voor bitcoin..of spreekt ge uzelf nu tegen?

In ieder geval zeggen dat crypto ooit naar 0 gaat zonder er een termijn op te zetten is zeggen dat de wereld met alles erop en eraan vroeg of laat naar de bliksem gaat, beide voorspellingen kloppen.
 
Na JanusDR zijn kritische kijk, volgende video gevonden. Toch wel de moeite waard om es te bekijken. Straks krijg ik nog FUD :unsure:

 
@JanusDR ik volg dit topic al lang niet meer, maar ik vind het echt verbazingwekkend hoeveel tijd en moeite jij nu steekt in het bashen van heel het (belachelijke) cryptowereldje..

Als het je niet aanstaat, koop het gewoon niet en blijf er van weg?

Of is er ergens een onderliggende frustratie dat er dan toch maar mensen veel geld op verdienen?

Want geloof mij, ik vind alles wat met crypto te maken heeft compleet belachelijk.

Neemt niet weg dat ik de kans zie om er een graantje van mee te pikken. (Een zak volkorenmeel ondertussen, btw)

Zou gewoon fijn zijn als ge wat minder de boel komt bashen hier. Weerwoord is prima, niks mis mee. Maar niet de alwetende gaan uithangen. Zelfs de almachtige Janus weet niet dat crypto naar 0 gaat. Misschien is dat pas over 5-10-20-40-nooit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: GvR
Na JanusDR zijn kritische kijk, volgende video gevonden. Toch wel de moeite waard om es te bekijken. Straks krijg ik nog FUD :unsure:

Uitstekende video, zeker het stuk rond minuut 32 over NFT's raakt veel goeie punten aan ... :eek2:

Het vat veel de macht dat influencers eigenlijk hebben , zeker in die NFT craze, dat was echt niet normaal. Goed dat er toch meer regulatie gebeurt door zo'n verhalen.
@JanusDR ik volg dit topic al lang niet meer, maar ik vind het echt verbazingwekkend hoeveel tijd en moeite jij nu steekt in het bashen van heel het (belachelijke) cryptowereldje..

Als het je niet aanstaat, koop het gewoon niet en blijf er van weg?

Of is er ergens een onderliggende frustratie dat er dan toch maar mensen veel geld op verdienen?

Want geloof mij, ik vind alles wat met crypto te maken heeft compleet belachelijk.

Neemt niet weg dat ik de kans zie om er een graantje van mee te pikken. (Een zak volkorenmeel ondertussen, btw)

Zou gewoon fijn zijn als ge wat minder de boel komt bashen hier. Weerwoord is prima, niks mis mee. Maar niet de alwetende gaan uithangen. Zelfs de almachtige Janus weet niet dat crypto naar 0 gaat. Misschien is dat pas over 5-10-20-40-nooit jaar.

JanusDR gewoon muten, ik steek er geen moeite meer in. Weerwoord is idd niks mis mee maar het begint angstaanjagende proporties aan te nemen met hem.
 
Uitstekende video, zeker het stuk rond minuut 32 over NFT's raakt veel goeie punten aan ... :eek2:

Het vat veel de macht dat influencers eigenlijk hebben , zeker in die NFT craze, dat was echt niet normaal. Goed dat er toch meer regulatie gebeurt door zo'n verhalen.


JanusDR gewoon muten, ik steek er geen moeite meer in. Weerwoord is idd niks mis mee maar het begint angstaanjagende proporties aan te nemen met hem.
Dat doe ik al een jaartje ofzo. Geen irritant ge-threaddig of onnodig taggen meer. Beste forumfunctie momenteel om irritant gedrag te blokken.

on a side note.
Elke grote mogendheid springt op een CBDC. Digitale euro/dollar, Fednow. Het is gebaseerd op de blockchain technologie en zit natuurlijk recht in het vaarwater van de gedecentraliseerde cyrpto's. Hence een CBDC een gecentraliseerde munt is en de macht bij het instituut blijft. (en nog dat tikkeltje meer)

Dus crypto een piramidespel? Zeker en vast als je kijkt naar memecoins, NFT's e.d. De technologie erachter heeft echter zichzelf al voldoende bewezen.
 
Dat doe ik al een jaartje ofzo. Geen irritant ge-threaddig of onnodig taggen meer. Beste forumfunctie momenteel om irritant gedrag te blokken.
Het moet inderdaad zeer vervelend zijn dat als jij voortdurend suggestieve bullshit komt posten in verschillende topics, dat iemand eens jouw initiële posts factcheckt als achteraf uit de feiten telkens opnieuw blijkt dat je onzin postte.

Dus crypto een piramidespel? Zeker en vast als je kijkt naar memecoins, NFT's e.d. De technologie erachter heeft echter zichzelf al voldoende bewezen.
En hoe geeft het gebruik van die achterliggende technologie waarde aan de cryptomunt zelf?
Hint: niet.
 
Laatst bewerkt:
@JanusDR ik volg dit topic al lang niet meer, maar ik vind het echt verbazingwekkend hoeveel tijd en moeite jij nu steekt in het bashen van heel het (belachelijke) cryptowereldje..
Mijn vorige post hier was van december-januari, een half jaar geleden.
Daarvoor van juni, nog een half jaar ervoor.
En daarvoor van half 2021, 2 jaar geleden.

Dat valt dus wel mee :)

Of is er ergens een onderliggende frustratie dat er dan toch maar mensen veel geld op verdienen?
Ba nee, gewoon de ontkenning dat het puur speculatie is, in weerwil van alle feiten en evolutie over 10 jaar, is fascinerend.

Zoals die cloud bedrijven hype van 2021 in het beurstopic waar ik toen ook de wind van voor kreeg. (zolang 'number goes up, we worden allemaal rijk')
Ik merk dat ik daar al iets minder wind krijg nadat ze bijna allemaal -70% zijn, en vermoedelijk een paar 'negeer'-buttons ongedaan zijn gemaakt achteraf ;-)

Maar dat was nog iets meer voor interpretatie vatbaar.
Deze crypto craze is veel gemakkelijker en voor de hand liggend om in te zien dat het een onnozelheid is die slecht afloopt, als je iets van investeringen/banking/financiële geschiedenis/tech kent.

Want geloof mij, ik vind alles wat met crypto te maken heeft compleet belachelijk.

Neemt niet weg dat ik de kans zie om er een graantje van mee te pikken. (Een zak volkorenmeel ondertussen, btw)
Voila, en dat vind ik volledig fantastisch.
Jij weet tenminste dat het gewoon speculatie is.
Niets mis mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Blackrock heeft een BTC ETF aangevraagd.
Deutsche Bank vraagt een ‘crypto’ custody license aan.
Nieuwe exchange Fidelty is live. Waar zwaargewichten achter zitten.

Al die grote jongens die er geld mee willen verdienen. Institutionele adoptie is dat. Maar ‘Boomer’ Janus is blij met een 20% op traditionele aandelen.
 
Laatst bewerkt:
Black rock heeft een BTC ETF aangevraagd.
Deutsche Bank vraagt een ‘crypto’ custody license aan.
Nieuwe exchange Fidelty is live. Waar zwaargewichten achter zitten.

Al die grote jongens die er geld mee willen verdienen. Institutionele adoptie is dat. Maar ‘Boomer’ Janus is blij met een 20% op traditionele aandelen.
Als je mij kan zeggen waar ik gegarandeerd meer dan 20% CAGR kan halen dan verkoop ik mijn huis en steek ik alles daarin :)
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Terug
Bovenaan