Crypto - Nieuws en algemene discussie

De alts zijn wel aan't bloeden, XTZ -19%, AVAX -15%, SOL -13%, ATOM -12% ... de laatste week
Lijkt er op dat iedereen alts aan het verkopen is voor BTC op dit moment.

Langzaam? :p
nog 7.5k van de piek. En we hebben deze week er al 10k bijgedaan. Gaat best wel snel voor zulke marketcaps...
Wel benieuwd naar de value van de alts als btc ineens beslist te droppen.
Ja maar vergeleken met paar weken geleden gaat het wat meer consistent nr boven en niet naar boven om daarna weer nen duik te maken, aleja naar mijn gevoel :p

en te langzaam want ik wil morgen mijn lambo al bestellen 😤👀

Op staken betaal je wel belastingen, dat zijn geen meerwaardes.
Staking. Laat dat net iets zijn waar velen op dit forum aan meedoen. En zo te zien heeft niemand hier ooit iets van aangegeven.
Benieuwd of de belastingsdienst erachter gaat de komende jaren. Easy money.

Ik doe er alleszins niet aan mee.
Uit ervaring weet ik dat die mannen van de fiscus echt voor het minste moeilijk doen, dus ik speel liever op safe via een buy and hold methode. (mijn eerste en enige verkoop was XRP in 2017-2018, voor de rest nog nooit iets van ETH, BTC, etc. van de hand gedaan).

Sinds kort heb ik voor die reden ook de buitenlandse crypto account/rekening aangegeven bij de NBB. Dan is er alvast geen discussie meer mogelijk, volledige transparantie (moesten ze het willen checken) en klaar.

De alts zijn wel aan't bloeden, XTZ -19%, AVAX -15%, SOL -13%, ATOM -12% ... de laatste week
Lijkt er op dat iedereen alts aan het verkopen is voor BTC op dit moment.
ik zit 100% in btc dus mij hoor je niet klagen. ben wel nieuwsgierig of we naar een nieuwe ath gaan gaan dit jaar.
omdat iedereen de 100% verwacht kan het niet anders dan dat we daar naartoe gaan toch :)

Ik vond het straf dat BTC vannacht naar 51K gedumpt is geweest (door één of andere whale) en dat dat quasi direct is opgekocht geweest. Kennelijk was het geen grootschalige dump want 't was vooral op Bitstamp en op andere exchanges was er nauwelijks een dump geweest.

Leverage trading blijft toch gevaarlijk om die redenen. Ge moet maar een long hebben openstaan met een hoge leverage en ge hebt het zitten.

Laatst bewerkt:
Staking. Laat dat net iets zijn waar velen op dit forum aan meedoen. En zo te zien heeft niemand hier ooit iets van aangegeven.
Benieuwd of de belastingsdienst erachter gaat de komende jaren. Easy money.

Ik doe er alleszins niet aan mee.
Uit ervaring weet ik dat die mannen van de fiscus echt voor het minste moeilijk doen, dus ik speel liever op safe via een buy and hold methode. (mijn eerste en enige verkoop was XRP in 2017-2018, voor de rest nog nooit iets van ETH, BTC, etc. van de hand gedaan).

Sinds kort heb ik voor die reden ook de buitenlandse crypto account/rekening aangegeven bij de NBB. Dan is er alvast geen discussie meer mogelijk, volledige transparantie (moesten ze het willen checken) en klaar.

Je kan ook volstrekt anoniem staken. SPEC bv. Daar zijn geen records van bij een exchange.
Onbewijsbaar.

Aangezien je het niet moet aangeven ga je bij een controle ook alleen maar de belasting verschuldigd zijn en geen boete als ze iets niet regelementairs vinden. Je moet gekke dingen doen eer er sprake is van bewezen kwaad opzet.
Ik heb beroepsmatig ook al met de fiscus omgegaan, dat is gewoon een onderhandelingsspel.

Voor diegene die zich teveel zorgen zouden maken over allerhande belastingsregels: je kan ook een Bitcoin/ETH ETF kopen via een standaard broker. Dan betaal je louter beurstaks en jaarlijkse kosten, wat een heel stuk minder is dan een potentiele 33% of meer.

Als het is zoals in 2017 dan gaan we BTC nog zien stijgen in verhouding met de alts de komende 2 maanden, tot BTC aan 60% dominance zit ofzo, om dan daarna de alts weer te zien vliegen.

Terug
Bovenaan