Crypto - Nieuws en algemene discussie

In 2017 begonnen met 1000 euro en gaandeweg in totaal 7,5 in gestoken. Staat nu op 33k. Had ik gehodld was het veel meer, maar ja..
It ain't much but it's honest work eh

Heren,

Momenteel heb ik
BTC 33%
ADA 30%
ICP 20%
ETH 15%
ALGO 4%

Dit allemaal op coinbase. Ben voorlopig niet van plan om te switchen van platform, coinbase werkt gemakkelijk, i'll keep it that way.
Wat kan zou ik nog kunnen aanpassen aan mijn portfolio? Ik overweeg nog een kleine inkoop.

Heren,

Momenteel heb ik
BTC 33%
ADA 30%
ICP 20%
ETH 15%
ALGO 4%

Dit allemaal op coinbase. Ben voorlopig niet van plan om te switchen van platform, coinbase werkt gemakkelijk, i'll keep it that way.
Wat kan zou ik nog kunnen aanpassen aan mijn portfolio? Ik overweeg nog een kleine inkoop.
ADA naar een ADA wallet zenden, bv Yoroi. Dan staken en na een dikke 3 weken interest ontvangen.

Laatst bewerkt:
ADA naar een ADA wallet zenden, bv Yoroi. Dan staken en een dikke 3 weken interest ontvangen.
Im kinda new to the game. Dus dat is precies next level shit :D
Is dat betrouwbaar? Of hoe werkt dat precies? Ben wat youtube aant bekijken, maar als newbie is dat precies nogal ingewikkeld.

Im kinda new to the game. Dus dat is precies next level shit :D
Is dat betrouwbaar? Of hoe werkt dat precies? Ben wat youtube aant bekijken, maar als newbie is dat precies nogal ingewikkeld.

De 2 bekendste wallets om privé ADA in te plaatsen zijn Daedulus en Yoroi. Ik gebruik Yoroi want die is lightweight. Dus je installeert dat en je maakt een wallet aan. Wallets kan je vergelijken met rekeningen bij een bank. Eens je zo'n wallet hebt aangemaakt, zend je je ADA van de Exchange naar je wallet (hangt ervan hoeveel ADA je hebt maar best eerst even proberen met een minimaal bedrag om zeker te zijn dat het aankomt en je geen fouten gemaakt hebt.). Eens de ADA in je Yoroi wallet heb je daar de optie om je ADA te staken in een 'pool'. Daarmee kan de pool extra ADA vergaren en de winst delen met de pool members. Wees gerust, de ADA blijft in je wallet, de pool kan er niet mee gaan lopen en je kan ten allen tijden je ADA terug naar een exchange brengen of whatever. :)

Het klinkt allemaal wat ingewikkeld maar het valt best mee. ;)

De 2 bekendste wallets om privé ADA in te plaatsen zijn Daedulus en Yoroi. Ik gebruik Yoroi want die is lightweight. Dus je installeert dat en je maakt een wallet aan. Wallets kan je vergelijken met rekeningen bij een bank. Eens je zo'n wallet hebt aangemaakt, zend je je ADA van de Exchange naar je wallet (hangt ervan hoeveel ADA je hebt maar best eerst even proberen met een minimaal bedrag om zeker te zijn dat het aankomt en je geen fouten gemaakt hebt.). Eens de ADA in je Yoroi wallet heb je daar de optie om je ADA te staken in een 'pool'. Daarmee kan de pool extra ADA vergaren en de winst delen met de pool members. Wees gerust, de ADA blijft in je wallet, de pool kan er niet mee gaan lopen en je kan ten allen tijden je ADA terug naar een exchange brengen of whatever. :)

Het klinkt allemaal wat ingewikkeld maar het valt best mee. ;)

Sounds interesting!
Zit je ADA dan vast voor onbepaalde tijd? Of kan je daar dan gewoon terug aan? Stel, ik wil mijn ada verkopen, gewoon terugzenden naar uw coinbase (bv) en je kan er weer mee handelen?
En niet onbelangrijk, is het de moeite? Of brengt dat niet veel op? Ik kan mijn PC maar 's avonds enkele uurtjes aanleggen. Ben niet van plan om hem dag en nacht te laten draaien voor enkele euro's ADA :-)

Sounds interesting!
Zit je ADA dan vast voor onbepaalde tijd? Of kan je daar dan gewoon terug aan? Stel, ik wil mijn ada verkopen, gewoon terugzenden naar uw coinbase (bv) en je kan er weer mee handelen?
En niet onbelangrijk, is het de moeite? Of brengt dat niet veel op? Ik kan mijn PC maar 's avonds enkele uurtjes aanleggen. Ben niet van plan om hem dag en nacht te laten draaien voor enkele euro's ADA :)

Het brengt ongeveer een 5% op jaarbasis op. Geen idee of dat de moeite is voor jouw ADA. Elke epoch krijg je je interest. Epoch is 5 dagen maar de eerste keer dat je staked duurt het 3 epochs voor je je eerste interest krijgt.

Je ben ten allen tijde vrij te doen met je ADA wat je wil, het is niet gelocked. Dus je kan het na 1 dag of 1 minuut terug naar de exchange brengen en verkopen.

Je PC moet daar niet voor opstaan, het is geen mining proces. :)

Even kort bierviltje berekening: 1000 ADA aan 5% dat is 50 ADA/jaar. 50 gedeeld door 73 epochs (365/5) is 0.68 ADA per 5 dagen. En dat is cumulatief.

Het brengt ongeveer een 5% op jaarbasis op. Geen idee of dat de moeite is voor jouw ADA. Elke epoch krijg je je interest. Epoch is 5 dagen maar de eerste keer dat je staked duurt het 3 epochs voor je je eerste interest krijgt.

Je ben ten allen tijde vrij te doen met je ADA wat je wil, het is niet gelocked. Dus je kan het na 1 dag of 1 minuut terug naar de exchange brengen en verkopen.

Je PC moet daar niet voor opstaan, het is geen mining proces. :)

Even kort bierviltje berekening: 1000 ADA aan 5% dat is 50 ADA/jaar. 50 gedeeld door 73 epochs (365/5) is 0.68 ADA per 5 dagen. En dat is cumulatief.
Maar een Bitvavo doet dat toch gewoon automatisch voor jou? Aan datzelfde percentage?

Wat is dan de meerwaarde van het in een wallet te steken?

Maar een Bitvavo doet dat toch gewoon automatisch voor jou? Aan datzelfde percentage?

Wat is dan de meerwaarde van het in een wallet te steken?

Volgens mij omdat coinbase dat niet ondersteund. :-) Bitvavo heeft dat voordeel.

@Erra555 merci voor de uitleg! ik ga het eens bekijken. De keukenwiskunde brengt veel wijsheid. Maar vrees dat het met mijn aantal ADA's onbegonnen werk is ^^
Aan de andere kant, nu staan ze ook maar gewoon op CB. Kan evengoed nog iets opbrengen dan...

Absolute beginnersvraag hier:
Enkele weken geleden begonnen met crypto met een heel klein bedrag. Was leuk om te doen. Nu voor een iets groter bedrag ingekocht voor de lange termijn (ADA, ETH, BTC). Alles aangekocht op Binance. Nu zou ik graag die coins wat veiliger opslaan in Trust Wallet, maar zag dat daar toch een redelijk hoge transaction fee voor wordt aangerekend. Is er een manier om dit te omzeilen? Of een betere methode om op te slaan?

En neem jij af en toe winst door naar fiat om te zetten of houd jij uw coins bij?
Ik ben in 2017 ingestapt, achteraf gezien geen goed moment maar dat weet je uiteraard niet op voorhand. Momenteel gewoon hold en heb ook niet echt een exitstrategie, al sta ik nu op +300%. Wegens verbouwingen ook niet meteen plannen om meer er in te pompen.
Heb nog wat ETFs ook maar dat is mijn "veilig" spaarboekje. Toen ik in 2017 instapte was verhouding ongeveer 80% ETF / 20% crypto maar door die +300% is de verhouding scheefgegroeid waardoor ik eigenlijk aan teveel risico ben blootgesteld (imo hé, iedereen zijn risicotolerantie is anders).
Het is een bedrag met 4 cijfers dus geen gigantische bedragen maar toch groot genoeg om al eens over na te denken.

Ja, als crypto exposure me te groot wordt neem ik profits en zet ik die om naar fiat of ETF’s. Ik heb ook een Binance credit card die ik af en toe gebruik om eens zotte uitgave te doen.

Ja, als crypto exposure me te groot wordt neem ik profits en zet ik die om naar fiat of ETF’s. Ik heb ook een Binance credit card die ik af en toe gebruik om eens zotte uitgave te doen.
Vraagje, klopt het dat je met die fysieke binance card ook gewoon geld uit de muur kan halen? Want ik lees daar verschillende posts over online maar lijkt me toch sterk dat dat mogelijk is?

Of heb je dat zelf nog niet getest?

Damn, WEX was aan het recoveren maar ze zijn weer gedumpt precies :-( momenteel is het ne verliespost, ik hoop dat ze toch eens bouncen naar 0,1$ of hoger
Juist mijn ENJ coins verkocht voor BTC, want die waren ook flink gestegen.

Damn, WEX was aan het recoveren maar ze zijn weer gedumpt precies :-( momenteel is het ne verliespost, ik hoop dat ze toch eens bouncen naar 0,1$ of hoger
Juist mijn ENJ coins verkocht voor BTC, want die waren ook flink gestegen.

Ik heb geluk gehad dat ik 1/3 heb verkocht aan 27 cent. Anders stond ik nu ook zwaar in het verlies.

Ondertussen door die staking ook terug op mijn oorspronkelijke aantal WEX (op iets meer dan 2 weken tijd).
Prijs gaat pas volgen als ze de emissies gaan verlagen. Tot dan is het gewoon staken en zoveel mogelijk accumulaten.

Bij Cake heeft het 4-5 maanden geduurd na launch eer die serieus tractie zijn beginnen krijgen.
WEX is nu goed 1 maand oud dus geduld hebben is de boodschap.

Vraagje, klopt het dat je met die fysieke binance card ook gewoon geld uit de muur kan halen? Want ik lees daar verschillende posts over online maar lijkt me toch sterk dat dat mogelijk is?

Of heb je dat zelf nog niet getest?

Dit gaat ja. Wel met een limiet van €290 per dag.

Terug
Bovenaan