CRS 2020 / Revolut rekening

Omdat, zoals je zelf zegt, Belgische rekeningen (IBAN beginnen met BE) automatisch worden gerapporteerd. Belgische wetgeving vereist dat je een buitenlandse rekening zelf aangeeft, ondanks dat een buitenlandse bank die ook nog eens aan de Belgische fiscus meldt. Waarschijnlijk omdat men hoopt op die manier fraudeurs makkelijker te betrappen.
Mijn vraag was eerder waarom Revolut met Litouwse rekeningen werkt terwijl Wise direct een Belgische rekening (basically een rekening in het land van je inschrijving) genereert wanneer je een EUR rekening aanvraagt.

En de 2de vraag is de cruciale voor mij: moet ik voor elke extra receiving rekening die ik aanvraag in andere currencies via diezelfde Wise app telkens een manuele CAP rapportering doen? Of hoe werkt dat dan?

Dus bvb AUS currency rekening aanvragen, USD currency rekening aanvragen, etc, -> allemaal 1 voor 1 apart rapporteren ook al zijn ze allemaal gelinkt aan 1 Wise account?
 
Mijn vraag was eerder waarom Revolut met Litouwse rekeningen werkt terwijl Wise direct een Belgische rekening (basically een rekening in het land van je inschrijving) genereert wanneer je een EUR rekening aanvraagt.
Wise gebruikt voor al z'n EU-klanten een Belgische rekening, Revolut een Litouwse. Het toeval is wil gewoon dat jij in België woont en dat voor jou goed uitkomt. Of bv. iedere Nederlandse of een Duitse klant van Wise even gelukkig is met een Belgische rekening, is nog maar de vraag.
En de 2de vraag is de cruciale voor mij: moet ik voor elke extra receiving rekening die ik aanvraag in andere currencies via diezelfde Wise app telkens een manuele CAP rapportering doen? Of hoe werkt dat dan?
Nee dus, tenzij daar toch ergens een niet-Belgische IBAN bij zou opduiken.
 

Toch wel een schrijnend verhaal ivm Revolut.... Al die buitenlandse banken etc.... Ik heb er nog nooit aan mee gedaan, en zal er wellicht ook nooit aan mee doen. Belgische banken geven mij toch net iets meer dat "veiliger gevoel"

want oplichters kunnen zich niet voordoen als een Belgische bank of wat wil je zeggen ivm Revolut? :S
Was ook het eerste wat in mij opkwam toen ik het las, heeft eigenlijk niets met Revolut te maken, maar zijn gewoon oplichters die de naam misbruiken.

Anyway, nogmaals een reden om
1. Altijd zelf via de officiële websites te gaan en nooit via links
2. Nooit je volledige geld bij 1 bank steken. Altijd verspreiden
 
Terug
Bovenaan