Critérium du Dauphiné 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvc
  • Startdatum Startdatum
Normaal is hij derde na Pogi en Vingegaard. Nu was hij toch niet op het niveau waar je hem verwachtte. Ik hoop voor Remco dat dit een offday was of een gevolg van die val gisteren.
Ja maar men spreekt van een 'totale' off day. Zo erg was het nu ook weer niet. Dat was mijn punt.

Ik had hem (zelfs al voor de dauphiné) sowieso pas op zijn sterkst verwacht in de Tour wegens een achterstand door zijn zware blessure die hij opliep. Je mag dat niet onderschatten. Trust the process.

Maar id wat Eagle zegt. Ik verwacht weer een 3de plaats als hij op straks op zijn beste is. Mss 2des (we can dream). Maar als Pogacar niet ziek wordt vrees ik toch ook dat de winnaar van de Tour alweer gekend is.

Mss toch naar Ineos gaan, Remco?
Wat gaat dat uithalen? Niks. Die focus op die ploeg is ridicuul. Remco had hier vandaag nog met Pogacar van ploeg mogen wisselen... Pogacar had dan geen lead-out gekregen van Narvaez. De rekening zou nog steeds bijna 2 minuten geweest zijn.
Het enige dat wél vervelend is dat er daar in de valei ook geen mannetje terug kwam. Daar nog iemand hebben die misschien even naar de volgwagen kan om een bidon te halen is wel nice.
Ja maar men spreekt van een 'totale' off day. Zo erg was het nu ook weer niet. Dat was mijn punt.
Ze moeten hun compleet desillusionele sprookje toch in stand blijven houden? Als je Sporza zijnde echt wil blijven verkopen dat Remco kandidaat tourwinnaar is móet dit wel de narratief zijn. Elke andere uitleg is eigenlijk toegeven dat er minstens eentje van een totaal ander niveau is.

Of dit je echt een "off day" kan noemen is ook al voor interpretatie vatbaar, het is perfect mogelijk dat dit gewoon zijn niveau is momenteel.

Ze moeten hun compleet desillusionele sprookje toch in stand blijven houden? Als je Sporza zijnde echt wil blijven verkopen dat Remco kandidaat tourwinnaar is móet dit wel de narratief zijn. Elke andere uitleg is eigenlijk toegeven dat er minstens eentje van een totaal ander niveau is.

Maar hij stond nochtans royaal aan de leiding!!!

Ik snap het narratief rond Remco wel en ergens is hij ook effectief een volwaardige concurrent maar Tadej in normale vorm is quasi onklopbaar in ronde werk.

Om perspectief te houden, zou Remco dit jaar echt met Jonas moeten kunnen strijden voor 2de plaats. Niks mis met een carrière genre Roglic tbh!

Niet dat ik vandaag verwachtte dat ie ging meedoen, maar ik heb niet de indruk dat Remco qua klimmen al gigantische* sprongen gemaakt heeft in vrgl met de Vuelta 22. Moeilijk te zeggen in hoeverre zijn progressie gefnuikt is door de zware blessures, maar ik durf niet zeggen dat hij een andere ronde al had kunnen winnen tbh, zelf niet die covid Giro tbh.

De top qua kliminspanningen over 20-30 minuten, onder Pogi/Jonas, lijkt me eerder breder geworden dan dat Remco uitgesproken 3de is tbh.

(*hoewel klimtijden in de tour van 2024 toch ook ander beeld geven)

Laatst bewerkt:
Volgend jaar focussen op de GT die Pogi niet rijdt, zou ik Remco aanraden...
Er kan altijd iemand uitvallen. Tour + tweede GT. Desnoods spaar je in de derde week, als de achterstand te groot is in de Tour en je de Vuelta rijdt.
Ja dat is waar, en hij kan er zelf niet aan doen, maar dit is niet zo plezant om te volgen.
Owee hé, makker, als ik u lyrisch hoor over een andere sporter, die twee / drie jaar op rij domineert.
Het enige dat wél vervelend is dat er daar in de valei ook geen mannetje terug kwam. Daar nog iemand hebben die misschien even naar de volgwagen kan om een bidon te halen is wel nice.
Hij kan aan klantenbinding gaan doen zoals vandaag met Bardet. Die gaf een bidon aan hem.

Niet dat het vandaag een verschil ging maken maar Remco zit toch veel te vaak naar zen schermpje met zen waarden te kijken. Reageert nooit op een aanval, direct eigen tempo. Doe gelijk Vinnegaard, probeer mee te springen en als het niet gaat zoek dan je eigen tempo. Altijd zo naar da schermpke met zen waarden kijken. Zo erg als hem zie ik da geen enkele andere coureur doen. Tis koers he, soms moet ge ook es naar de koers zelf kijken en anticiperen op situaties. Daarna kunt ge nog altijd uw eigen temp rijden.

Nogmaals, ging vandaag geen verschil maken, verschil was te groot en hij was gewoon niet goed genoeg maar heb het ook niet specifiek enkel over vandaag maar als algemene bemerking.

Zoals ik zei een tijdrit wil niets zeggen in verhouding tot bergop rijden vwb de langere beklimmingen/inspanningen.
En de zwaarste dagen moeten er nog aan komen.
Maar wat betreft de Tour De France schrijf ik vinnegard niet af.

De twijfels weggenomen over Pogacar die minder zou zijn

Al die dromers die dachten dat Remco de tour zou winnen zijn ook op hun plaats gezet
Wie zegt er hier dat hij de Tour gaat winnen?

Vandaag was niet zijn beste dag bergop maar een feit is dat zijn niveau gewoonweg beter is als vorig jaar op hetzelfde tijdstip in de Dauphiné. Komt zeker nog een stuk bij richting de Tour. Podium na Pogacar en Vingegaard is volgens mij gewoonweg top in de TDF.

Laatst bewerkt:
Pogacar :love: Los vanuit het zadel.

Saai of niet voor de neutrale kijker. I don't care at all. Ik geniet met volle teugen.

(al lag ik op het moment van de feiten in de pit) :rofl:

De tegenstand declasseren lijkt wel zijn nieuwe hobby. Tadej Pogacar gooide met minuten op de slotklim in de eerste bergrit van de Dauphiné. De wereldkampioen ging vol aan en voelde dat zijn benen het konden volhouden. Al was tijdwinst niet zijn enige motivator. "Zo was ik net op tijd om de finish van Urska te zien in de Ronde van Zwitserland", lacht hij.

Die kerel toch.

Wat gaat dat uithalen? Niks. Die focus op die ploeg is ridicuul. Remco had hier vandaag nog met Pogacar van ploeg mogen wisselen... Pogacar had dan geen lead-out gekregen van Narvaez. De rekening zou nog steeds bijna 2 minuten geweest zijn.

Een ploeg die u ondersteunt is heel belangrijk.
Het is dankzij de ploeg dat Yates de giro kon winnen. Het is dankzij de ploeg dat Vingegaard de tour won en steeds zo goed kan presteren in de tour.

Als het man tegen man uitgevochten moet worden dan maakt het niks meer uit.
Maar als je al een hele tijd alleen zit dan start je al met een achterstand voor het man op man wordt.
Een ploeg rondom u brengt ook gewoon een bepaalde rust met zich mee. Ook Pogacar profiteert van zijn ploeg, zonder ploeg zou hij ook niet in die overmacht kunnen doen wat hij doet.

Er staat gewoon geen maat op Pogacar. Maar Remco rijdt hier ook geen slechte dauphine eh.

Pogacar gaat even een bidon halen voor Sivakov :crazy: helemaal naar achter en dan weer voorbij die lange rij om een bidon te geven. En dat vlak voor de slotklim. Hoeveel overschot kan je hebben.

Terug
Bovenaan