Critérium du Dauphiné 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvc
  • Startdatum Startdatum
Royaal 🤡 Het is precies of we zijn collectief verbaasd dat de Wereld- en Olympisch kampioen tijdrijden uitpakt.......... in een tijdrit...
Dit dus. Remco is gewoon de beste tijdrijder van de wereld. Hij is niet onklopbaar (een top Pogacar of een Gana kwam hem kloppen). Maar het is wat het is: Hij is momenteel de nummer 1 in dit nummer hé.

MVDP bedoelt toch gewoon dat hij soms gunstig staat in het klassement en met een goede tijdrit een leiderstrui kan veroveren (zoals gisteren op 14 seconden na) of een leiderstrui langer kan behouden (zoals in de Tour van 2021). Of toch om rittenkoers te kunnen winnen zoals hij dat bijvoorbeeld al eerder deed in de BinckBank Tour. Niet dat hij plots tegen Evenepoel of Pogacar gaat strijden voor een eindzege in de Alpen.
Ik weet ook wel wat hij bedoelt. Betere presteren in een tijdrit is sowieso voor meerdere doeleinden nuttig.

Maar laat ons niet vergeten dat hij al 3 rittenkoersen van niveau gewonnen heeft en vorig jaar nog 2de werd in Luxemburg.
En het is ook zoals reverz zegt toch ook niet schokkend dat hij een goeie tijdrit kan rijden. Hij heeft de inhoud om hoge wattages te duwen, heeft de techniek om degelijk met een fiets te rijden en vooral met dat eerste kom je al een heel eind.
Dat je dan tijd verliest doordat de optimalisatie niet perfect is, so be it. Ik denk dat we ook niet moeten overdrijven, zoveel renners zijn niet zeer actief bezig met hun tijdrit.
Meer dan standaard MVDP die vaak pas in koers zijn tijdritfiets ziet. Maar zeker ook niet zo maniakaal zoals een Remco die uren op een piste gaat testen.

Ik zou Vdp weleens de groene trui willen zien winnen, dat zou toch een manco zijn als dat niet gebeurt.

Op het BK rijdt Philipsen zichzelf in de hekkens, breekt zijn sleutelbeen. Geen Pedersen in de Tour, Milan en Merlier te weinig klimmer, van aert geen interesse. Mathieu in het groen op de Champs!
VDP en VA die strijden voor de groene trui zou eigenlijk wel nog interessant kunnen zijn, even leuk als de strijd voor geel :)

Ik denk dat er daar toch een paar tussen zitten die binnensmonds serieus zitten te vloeken zoals Leknessund & Bardet... dit is een op papier leuke kans die in rook opgaat. Hoewel ik denk dat zowel Vingegaard als Pogacar vandaag toch al graag eens aan de poten van die gele troon zouden willen zagen, beiden doen dat liefst na een stevige aanloop denk ik.

Als je iets meer wil zien van de 3 bergetappes. Op eurosport beginnen ze er telkens een half uur vroeger aan.

Enkel Wellens er nog bij voor Pogacar. UAE heeft al sterker voor de dag gekomen.

Goed dat Evenepoel er nog bij zit vorig jaar met zo'n selecte groep was het al voorbij.

We spreken vaak van supertalenten, maar Seixas dat is dus echt één hé. Daarbij durf ik oprecht zeggen dat die in de toekomst een grote ronde kan winnen. Eindelijk iemand voor de Fransen. De druk gaat wel immens worden.

Enkel Wellens er nog bij voor Pogacar. UAE heeft al sterker voor de dag gekomen.

Maar Wellens wel zot sterk zeg. Zo heb ik hem nog niet vaak zien klimmen, ook bij UAE niet.

Waar is Sepp Kuss plots naartoe? Dat was toch de eerste aanvaller daarnet, of heb ik dat zo verkeerd gezien? De 3de Visma man naast Vingegaard & Jorgenson blijkt nu plots Tullet te zijn :unsure:

Terug
Bovenaan