Critérium du Dauphiné 2024

Wie wint de Dauphiné

• Evenepoel

Stemmen: 5 27,8%
  • Roglic

Stemmen: 9 50,0%
  • Vlasov

Stemmen: 1 5,6%
  • Ayuso

Stemmen: 2 11,1%
  • Hindley

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez

Stemmen: 1 5,6%
  • Kuss

• Jorgenson

• Geoghegan Hart

• Tiberi

• Iemand anders

• Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
M'enfin, wat heeft dit nu weer met bashen te maken?

Evenepoel is niet eens incontournable in het gebergte in zijn eigen wedstrijden. Waarom zouden we dan geloven dat hij Pogacar of Vingegaard kan volgen als die aanvallen?
De beste Remco kan op het podium staan van de Tour. Op plaats drie gok ik dan.
Dan moeten we wel de Remco zien van de Vuelta van 2022.
Hij moet dan echt 110% zijn en moet tegelijkertijd alles 100% goed vallen. Het plaatje moet dan kloppen.

Wat niet wil zeggen dat hij 3des wordt hé. Even goed geeft hij op, wordt hij pas 10de (zie de Vuelta 2023 - 1 slechte dag is genoeg) of wordt hij 2des (Vingegaard geraakt mss toch niet tijdig klaar, Roglic die moet opgeven door ergens in een struikgewas te steken, Remco zelf super. You never know).

Maar realistisch gezien: Best cases 3des. Dat is toch wat ikzelf geloof. Dit is gewoon mijn mening / visie.

---

Na de Tour gaan we sowieso alweer krijgen: Zie je wel dat hij het kan. OF zie je wel dat hij het niet kan! MAAR ik vind dat soort zinnen gewoon 'nutteloze bullshit'. Geniet gewoon van wat die kerel als Belg presteert. Want hij doet het gewoon 'gemiddeld genomen' méér dan goed.

Gaan we een tijdrit vergelijken met bergop rijden?
Ik heb niks over die kwaliteiten gezegd, alleen dat bergop Remco tekort schiet.
Gewoon een vaststelling... Nu schiet idd nog tekort bergop en dat was ook de verwachting. Als u de koers van nabij volgt moest u dat allang weten. In de Vuelta 2022 reed hij vrijwel iedereen los bergop en ook op de steilere cols.. Kort geheugen?

De beste Remco kan op het podium staan van de Tour. Op plaats drie gok ik dan.
Dan moeten we wel de Remco zien van de Vuelta van 2022.
Hij moet dan echt 110% zijn en moet tegelijkertijd alles 100% goed vallen. Het plaatje moet dan kloppen.

Wat niet wil zeggen dat hij 3des wordt hé. Even goed geeft hij op, wordt hij pas 10de (zie de Vuelta 2023 - 1 slechte dag is genoeg) of wordt hij 2des (Vingegaard geraakt mss toch niet tijdig klaar, Roglic die moet opgeven door ergens in een struikgewas te steken, Remco zelf super. You never know).

Maar realistisch gezien: Best cases 3des. Dat is toch wat ikzelf geloof. Dit is gewoon mijn mening / visie.

---

Na de Tour gaan we sowieso alweer krijgen: Zie je wel dat hij het kan. OF zie je wel dat hij het niet kan! MAAR ik vind dat soort zinnen gewoon 'nutteloze bullshit'. Geniet gewoon van wat die kerel als Belg presteert. Want hij doet het gewoon 'gemiddeld genomen' méér dan goed.
Volledig akkoord, maar ik durf nu bij Remco wel het woord uitstekend gebruiken en niet meer dan goed :p

Ba wah .. Een Remco aan 100% was toch evenwaardig aan Roglic in de Vuelta 2 jaar geleden. Maar toen viel Roglic letterlijk uit. Dat was balen want anders was het strijd tot de laatste dag.
Roglic was toen gekwetst aan zijn schouder na zijn val in de Roubaix rit in de Tour. Een blessure die toen zeker niet hersteld was en waarvoor hij na het seizoen ook onder het mes geweest is.

Ik denk ook dat we de val van Roglic in het Baskenland niet mogen onderschatten... het was niet met den ambulance maar het feit dat hij daar recht de wagen in stapt ipv minstens die rit nog uit te rijden zegt imo toch dat het niet zomaar een fait divers was.

Gewoon een vaststelling... Nu schiet idd nog tekort bergop en dat was ook de verwachting. Als u de koers van nabij volgt moest u dat allang weten. In de Vuelta 2022 reed hij vrijwel iedereen los bergop en ook op de steilere cols.. Kort geheugen?

2023.

1 mindere dag, op minuten gereden.
Wat gebeurde er nadien? Op voorhand steeds aanvallen ipv zichzelf eens te willen meten met de betere klimmers, heeft toen steeds de directe confrontatie vermeden door op voorhand aan te vallen.
Neen geen kort geheugen,

Soit, ik wens hem een mooie top 10 in de tour,

Soler verliest hier 4 minuten op 8km :o een goeie Soler maakt dit imo toch altijd af. Vlasov rijdt tempo maar ze zijn wel nog met 11 dus echt moordend is het dan toch niet.

Nog 3 weken tot start in Firenze, dus eigenlijk nog 2 trainingsweken om nog beter te worden tegen de tour (week ervoor taperweek). Ik zie dat niet goed komen voor Remco eerlijk gezegd.. toch niet voor een klassement.

Ik blijf er bij, vorig jaar zonder veel druk meerijden was een buitenkans, nu gaat de druk gigantisch zijn en erbij nog eens een vormachterstand, aiai

Die druk zal ook snel verdwijnen als hij (onvermijdelijk) wegzakt in het klassement.

Roglic was toen gekwetst aan zijn schouder na zijn val in de Roubaix rit in de Tour. Een blessure die toen zeker niet hersteld was en waarvoor hij na het seizoen ook onder het mes geweest is.
Anderzijds was Remco toen na Roglic (veruit) de beste in de Vuelta. Je gaat me nu ook niet zeggen dat de renners die nu voor hem staan (plaatsen 2 tem 5) de Remco van de Vuelta 2022 hadden geklopt gisteren en vandaag.

Maar je hebt gelijk intrinsiek is Roglic nog altijd de betere van Remco tenzij het tegendeel bewezen wordt.

Nog 3 weken tot start in Firenze, dus eigenlijk nog 2 trainingsweken om nog beter te worden tegen de tour (week ervoor taperweek). Ik zie dat niet goed komen voor Remco eerlijk gezegd.. toch niet voor een klassement.
Het wordt moeilijk. Een trainingsachterstand werk je niet zomaar weg.

Zijn vorm is niet slecht hé anders win je niet op zo'n manier de tijdrit. Er moet nog gewoon wat bij bergop. Ideaal is het natuurlijk niet geweest die val in Baskenland. Maar zo ver zal hij wel niet zitten van zijn topvorm.

En vorig jaar de Tour rijden was het domste dat hij kon doen natuurlijk. Was toen niet in topvorm dus om daar dan elke dag een draai rond de oren te krijgen leer je ook niks bij. Vraag maar eens aan VDP hoe leuk de Tour is zonder de goeie vorm te pakken te hebben. Die werd er zelfs in de Roubaix rit doodleuk uitgereden.

Op basis van wat we vandaag hebben gezien gaat er zelfs geen sprake zijn van een klassement.
Laat ons ook een kat een kat noemen.

Je zou trouwens maar één van die mensen zijn die begin deze week Roglic weer genadeloos geen enkele kans gaf.
Gaat dit weer gewoon old school Roglic afmaken.
Weer een streepje achter het aantal rittenkoersen waar Roglic de betere was van Remco.

Dat ziet er gewoon niet goed uit voor de remco. Zo simpel is dat. Die achterstand krijg je op zo'n korte tijd echt niet weggewerkt.
"We weten het pas zeker als de tour begint" is een flauwe uitspraak. Uiteraard kan je de toekomst niet voorspellen, maar met wat we hier gezien hebben kan je gewoon niet ontkennen dat het moeilijk zal worden om top 5 ofzo te halen.

Anderzijds was Remco toen na Roglic (veruit) de beste in de Vuelta. Je gaat me nu ook niet zeggen dat de renners die nu voor hem staan (plaatsen 2 tem 5) de Remco van de Vuelta 2022 hadden geklopt gisteren en vandaag.
Er bestaat geen twijfel over het feit dat die Remco een stuk beter was dan die in deze Dauphiné. Hij verliest hier niet zomaar van Roglic, er zijn er hier 15 oid die beter bergop rijden vandaag. Met alle respect voor Lazkano maar dat klopt niet.

Weet je wat ook gewoon een gigantisch verschil is en dat zeer vaak onderschat wordt in topsport? In die Vuelta reed Remco rond met die mentaliteit van "ik eet ze hier allemaal op." en "wie doet mij hier wat?". Dat is toch een wereld van verschil met de "we zullen wel zien" mindset.

Ik vrees er toch ook voor , er is nog heel veel werk. Roglic lijkt er wel te staan. Maar Pogacar zonder valpartij, ja die wint normaal de Tour. Iemand nieuws over Vingegaard? Ik denk dat die niet ga meedoen ..

Ik vrees er toch ook voor , er is nog heel veel werk. Roglic lijkt er wel te staan. Maar Pogacar zonder valpartij, ja die wint normaal de Tour. Iemand nieuws over Vingegaard? Ik denk dat die niet ga meedoen ..
Vingegaard rijdt en wint de Vuelta denk ik. Hij gaat niet mee rijden om quasi zeker 3des te worden.

Terug
Bovenaan