Critérium du Dauphiné 2024

Wie wint de Dauphiné

• Evenepoel

Stemmen: 5 27,8%
  • Roglic

Stemmen: 9 50,0%
  • Vlasov

Stemmen: 1 5,6%
  • Ayuso

Stemmen: 2 11,1%
  • Hindley

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez

Stemmen: 1 5,6%
  • Kuss

• Jorgenson

• Geoghegan Hart

• Tiberi

• Iemand anders

• Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
We kunnen daar inderdaad rond blijven dansen maar feit is dat een breder stuur inderdaad gewoon meer balans geeft.

Is nochtans gemakkelijk te reguleren imo. Bracer levers: RECHT. Stuur: min 38cm (bijvoorbeeld), ik ben zelf geneigd van 40cm te zeggen maar dan beeld ik mij Quitana of Pozzovio in en dan is dan lijkt dat nogal belachelijk. :unsure:

Diej zit wel terug op zijne fiets. oa Van Baarle & Kruijswijk hebben ze in den ambulance gestopt die nadien net als in het Baskenland weeral op waren.

Ja de sturen zijn smaller, maar laat ons nu ook niet doen alsof ze allemaal met 30cm sturen rijden.
De meeste rijden al met een 38 of 36.

Laat ons vooral niet te ver afwijken van het ware probleem waarom men massaal valt. En daarin speelt de stuurbreedte amper tot geen rol.

Ja de sturen zijn smaller, maar laat ons nu ook niet doen alsof ze allemaal met 30cm sturen rijden.
De meeste rijden al met een 38 of 36.

Laat ons vooral niet te ver afwijken van het ware probleem waarom men massaal valt. En daarin speelt de stuurbreedte amper tot geen rol.
Amper tot geen zou ik niet zo zeker van zijn. Maar het zal inderdaad wel een combinatie van factoren zijn:
* schijfremmen, waardoor iedereen denkt dat ze toch nóg een metertje later kunnen remmen
* véééééél stijver materiaal
* grotere versnellingen
* stuurbreedte

+ externe factoren zoals het algemene niveau van het peloton wat ervoor zorgt dat iedereen meer de mini-marges gaat opzoeken en alles veel meer op het scherp van de snee is maar daar kan je weinig aan doen. Materiaal daarentegen...

Ze leren het nooit. Als je die weg ziet, die nattigheid had je dit moeten zien aankomen als organisatie.
Of al die toch wel volwassen mensen die de renners zijn kunnen iets voorzichtiger rijden.

Het zijn precies kleuters. "er lag daar een schaar dus ik MOEST me wel pijn doen"

Amper tot geen zou ik niet zo zeker van zijn. Maar het zal inderdaad wel een combinatie van factoren zijn:
* schijfremmen, waardoor iedereen denkt dat ze toch nóg een metertje later kunnen remmen
* véééééél stijver materiaal
* grotere versnellingen
* stuurbreedte

+ externe factoren zoals het algemene niveau van het peloton wat ervoor zorgt dat iedereen meer de mini-marges gaat opzoeken en alles veel meer op het scherp van de snee is maar daar kan je weinig aan doen. Materiaal daarentegen...

Als je het mij vraagt is het vooral een combinatie van minder wedstrijdritme, veel meer risico’s die genomen worden en parcours die vaak gewoon nog te onveilig zijn.
Materiaal is voor mijn part maar een zeer klein onderdeel.

Maar het oplossen gaat niet zo simpel zijn.

Als je het mij vraagt is het vooral een combinatie van minder wedstrijdritme, veel meer risico’s die genomen worden en parcours die vaak gewoon nog te onveilig zijn.
Materiaal is voor mijn part maar een zeer klein onderdeel.

Maar het oplossen gaat niet zo simpel zijn.

Laten rondrijden op fatbikes :oi22:
Dikkere banden , tragere snelheid, meer grip

Waarom stoppen bij twee wielen? Geef die mannen vier wielen

Geef ze meteen ook een motor zodat ze zich niet meer moeten concentreren op het stampen en puur op het sturen.

Van Wilder weer ziek of zo? Al gelost en ook in de TT na een goed begin er ferm doorgezakt.

Benieuwd. Vrees er wel wat voor blijkbaar op stage bergop echt moeten harken en dan die val gisteren.

Remco die daar toch wel vrij ver zit bij het opdraaien, dat zijn toch al snel 10-15 fietslengten die je moet gaan dichten voor niks. Veeg teken of nonchalance?

Remco die daar toch wel vrij ver zit bij het opdraaien, dat zijn toch al snel 10-15 fietslengten die je moet gaan dichten voor niks. Veeg teken of nonchalance?

Ja niet perfect. Maar wat dan met Hart die staat compleet stil. Kuss er ook af.

Zit nu wel mooi in de INEOS trein met Landa nog erbij.

Terug
Bovenaan