Crimson Desert

Het is geen The Witcher, Horizon,Cyberpunk

Gewoon een middelmatige game dat bedoel ik eerder.

Ik wacht op een paar updates, op zich kunnen ze veel fixen daarmee.

Ik heb Black Desert Online gespeeld dus mijn hype was vooraf al redelijk beperkt :p ben benieuwd naar impressies van mensen. Lijkt me wel een coole wereld om te verkennen maar gewoonlijk is het niks voor mij als er geen deftig verhaal met interessante personages aan vast hangt.

KCD 2 heeft bijvoorbeeld ook veel systemen maar integreert die wel allemaal perfect tot een geheel ten dienste van het verhaal en de wereld. Mijn indruk hier is dat het allemaal nogal los staat.

Het is geen The Witcher, Horizon,Cyberpunk

Gewoon een middelmatige game dat bedoel ik eerder.

Ik wacht op een paar updates, op zich kunnen ze veel fixen daarmee.

Het is ook een ander soort spel dan die 3; wat je opsomt zijn rpg's en Crimson desert is een adventure spel.

Geen RPG? Ik vond het al raar dat ik dit spel op tweakers niet onder RPG’s vond :lol:

Als het geen RPG is, wat is dan het doel van het spel? :unsure: Gewoon doelloos de wereld verkennen en hopen dat je wat geniet van boss battles?

Het heeft RPG elementen he.
Het heeft equipment upgrades, talent tree met extra skills, profession activities, de wereld reageert op je acties etc...
Het zijn gewoon overbodige discussies over het feit of je dit een RPG kan noemen of niet. :)

Maar je zal wellicht meer bezig zijn met actie dan roleplaying in dit spel.

Ik wil een nieuwe game kopen, heb letterlijk niks: en twijfelde tussen deze, Yotei of Starfield PS5, nu overweeg ik de laatste 2 na de reviews
Starfield is niet veel waard saaie game met saaie verhaal, ga dan voor Yotei

Laatst bewerkt:
Onlangs Where Winds Meet gespeeld. Ben daar o.a. met gestopt omdat het voor mij ook gewoon te groot is en er overdreven veel in te doen is. Ben ook meer iemand die hou van redelijk liniair en gewoon focus op 1 of 2 bezigheden, bijv. Combat en base building, of combat en survival, maar als ze tig extras invoeren moet dat gewoon puur optioneel zijn. Als ik wil kaarten of vissen koop ik me wel zo'n game. Anyway, met + 100u is dit sowieso niets voor mij

Als er iets was dat me zeker stoorde aan wat ik tot nu toe zag, was het ongelofelijk ongeinspireerde ontwerp van de main character. Had al een vermoeden dat deze game slecht ging zijn qua storyline/worldbuilding. Spijtig, want daar draait het wel om voor mij. Ook het ontwerp van bepaalde omgevingen of vijanden kwam bij mij erg 'kitsch' over, weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen. Grafischtechnisch ziet het er wel erg indrukwekkend uit en wekt het toch 1 of andere interesse op. Misschien eens kopen als deze in een diepe sale zit.
Ben wel akkoord over de chr, ze hadden op zijn minst een chr creator moeten steken om uw eigen chr te maken.
De omgevingen i dunno ziet er ok uit, tis een open world met verschillende biomes maar het doet mij ook denken aan Dragon's Dogma 2.
Onlangs Where Winds Meet gespeeld. Ben daar o.a. met gestopt omdat het voor mij ook gewoon te groot is en er overdreven veel in te doen is. Ben ook meer iemand die hou van redelijk liniair en gewoon focus op 1 of 2 bezigheden, bijv. Combat en base building, of combat en survival, maar als ze tig extras invoeren moet dat gewoon puur optioneel zijn. Als ik wil kaarten of vissen koop ik me wel zo'n game. Anyway, met + 100u is dit sowieso niets voor mij
Maar je zegt het zelf het zijn extra's je hoeft het niet te doen. Al die dingen worden unlocked door de main quest te progressen, tis niet dat je dat vanaf minuut 1 allemaal kan doen...

Ben wel akkoord over de chr, ze hadden op zijn minst een chr creator moeten steken om uw eigen chr te maken.
De omgevingen i dunno ziet er ok uit, tis een open world met verschillende biomes maar het doet mij ook denken aan Dragon's Dogma 2.

Maar je zegt het zelf het zijn extra's je hoeft het niet te doen. Al die dingen worden unlocked door de main quest te progressen, tis niet dat je dat vanaf minuut 1 allemaal kan doen...
Je hebt gelijk, maar zoals ik hier hoor, ligt hier eigenlijk wel de nadruk. Sommige games dwingen je ook om die side stuff te doen om te kunnen progressen. Als dat dan 1x ne vis vangen of ne keer een stom spelleke spelen, cava nog, maar als het een manier wordt om geld te krijgen of xp op te doen is het wel nauw verweven.
Als ik een bepaalde review goed begrepen is dat hier wel een beetje: je kan switchen tussen karakters maar xp draagt niet over, dus ge moet elke keer ge switched weer gaan levelen.

Anyway, 't is niet mijn type game. Veel te groot, veel te veel te doen en het lijkt me gewoon een game waar ze zo veel mogelijk hebben willen inproppen. Iedereen zijn smaak he.

Mijn gevoel bij wat ik gezien heb van deze game is dat er geen samenhang is. Een verzameling van een hoop leuke features, maar geen geheel. Het voelt ... artificieel? In tegenstelling tot bvb RDR2, The Witcher 3, ... waar het wel allemaal samen lijkt te komen.

Enfin, da's puur op basis van video's natuurlijk, maar ik geraak er niet door getriggerd in elk geval.

't Is wel waar. Moest je aan AI vragen om de ultieme game te maken, is dit wel zoiets dat het zou kunnen worden op papier.

Lijkt me een spel dat pas 100% tot zijn recht komt als je dit als Complete Edition koopt met inbegrip van DLC die de ervaring wat verder tweakt. Al dan niet aangevuld met wat QOL-mods op de pc. Dan zou het wel iets voor mij kunnen zijn. Moet wel de moeite waard zijn om die wereld te verkennen. Desnoods speel ik het wel op easy want heb geen tijd/zin meer om dagen vast te zitten met één bepaalde bossfight.

Wel wel wat hebben we hier, een game die Crimson Dessert heet, met de nadruk op Dessert :crazy:
Juist binnengekomen, hoesje was wel wat beschadigt en een stukje van de rand is ervan afgebroken.
Maar had nog een ander ps5 doosje liggen :woohoo:

Lijkt me een spel dat pas 100% tot zijn recht komt als je dit als Complete Edition koopt met inbegrip van DLC die de ervaring wat verder tweakt. Al dan niet aangevuld met wat QOL-mods op de pc. Dan zou het wel iets voor mij kunnen zijn. Moet wel de moeite waard zijn om die wereld te verkennen. Desnoods speel ik het wel op easy want heb geen tijd/zin meer om dagen vast te zitten met één bepaalde bossfight.
Er zijn geen dificulty sliders in de game FYI

Mijn gevoel bij wat ik gezien heb van deze game is dat er geen samenhang is. Een verzameling van een hoop leuke features, maar geen geheel. Het voelt ... artificieel? In tegenstelling tot bvb RDR2, The Witcher 3, ... waar het wel allemaal samen lijkt te komen.

Enfin, da's puur op basis van video's natuurlijk, maar ik geraak er niet door getriggerd in elk geval.
Het is gewoon een fundamenteel ander spel dan RDR/Witcher.

RDR/Witcher zijn gewoon story driven RPGs
Crimson desert is een sandbox avonturen spel. De beste vergelijking zou dan Zelda BOTW/TOTK zijn want dat is ook gewoon een sandbox en het verhaal van zelda stelt ook niets voor.

Van de reviews die ik gisteren was er eentje waar ze daar ook schrik voor hadden maar dat als ze het spel spelen dat het niet artificieel aanvoelt.

Ik heb er alleszins wel zin in om de wereld te verkennen en te kijken wat ik allemaal ga kunnen doen door alle features die ze erin hebben gestoken. :p

Het is gewoon een fundamenteel ander spel dan RDR/Witcher.

RDR/Witcher zijn gewoon story driven RPGs
Crimson desert is een sandbox avonturen spel. De beste vergelijking zou dan Zelda BOTW/TOTK zijn want dat is ook gewoon een sandbox en het verhaal van zelda stelt ook niets voor.
Dat doet er op zich niet toe. Het is niet het verhaal dat er voor zorgt dat de sandbox van games als RDR en The Witcher niet artificieel aanvoelen.

Vandaag een paar reviews op youtube bekeken en die waren allemaal toch enorm enthousiast over deze game. De beste beschrijving was "GTA in een fantasy setting". :unsure:

Nu toch aan het twijfelen om deze te halen.

Terug
Bovenaan