Crimson Desert

Ik kan me meestal wel vinden in force gaming zijn reviews, en eigenlijk zegt hij grotendeels wat men voor de NDA lift al aangaf:

Overdreven veel te doen.
Controls soms te complex, zowel combat als ui/inventory en eigenlijk meer voor de hand liggend op muis/keyb dan controller.
Bosses soms lastig tot bijna unfair op sommige momenten.
Veel te exploren en bijhorende secrets.
Slow pacing.
Veel puzzel mechanics, dat zal ook voor de ene speler positief zijn voor een ander een hell. Want niet veel Qol guidance.
Beperkte inventory, al hebben ze ondertussen wat aanpassingen gedaan. Dus redelijk wat 'tetris gameplay' inventory wise.
Zo goed als geen performance issues.

Snap wel dat review scores ook wel beetje uit elkaar liggen.
Veel vermelde mechanics zijn voor de ene speler een feest zijn en voor anderen een vloek.
Zal ook wel een burn out worden voor veel gamers, vooral als je beperkte game tijd hebt.
Hijzelf zegt dat hij na 80 uren maar 40% van de map gezien had. :crazy:

Laatst bewerkt:
Blijkbaar gigantische kloof qua moeilijkheid tussen Dynasty warriors mobs en Dark souls bosses. Dat schrikt mij dan wel wat af. Ik ga ook nog wat wachten.

Right up my alley 😍
Heel veel 10/10 scores ook, tuurlijk hebt ge er ook die 7 geven of minder 🤷
Ga er seffes om

Das dezelfde kerel die vond dat de recentste dragon age Bioware weer op de kaart had gezet en het lovende kritieken gaf op release... tja :oi22:
Indeed

De gasten die ik volg, en die er meestal bonk op zitten (naar mijn mening) reviewen het met superlatieven in overvloed. Ben redelijk gerust dat dit echt iets voor mij is
Tuurlijk breken mensen spellen af, Souls spellen worden ook afgebroken 🤷

Wel straf dat scores variëren van 1 tot 5 sterren zonder dat er een boycot gaande is. Het zal wat afhangen van hoeveel tijd je graag doelloos spendeert tov hoe graag je hebt dat uw tijd gerespecteerd wordt, denk ik. Ik hoor de laatste jaren bij die tweede groep vrees ik, waardoor ik reuze open wereld games minder en minder apprecieer en liever een boeiende 40 uur liniaire game speel, al mis ik dat eerste wel.

Wel straf dat scores variëren van 1 tot 5 sterren zonder dat er een boycot gaande is. Het zal wat afhangen van hoeveel tijd je graag doelloos spendeert tov hoe graag je hebt dat uw tijd gerespecteerd wordt, denk ik. Ik hoor de laatste jaren bij die tweede groep vrees ik, al mis ik dat eerste wel.
Straf is dat toch niet, smaken verschillen. Zeker bij dit soort games waar de gameplay echt hit-or-miss is of je het goed vindt of niet. Was bv. ook bij Death Stranding.

Ik heb eerder wantrouwen als alle reviews lovend en hoge scores zijn, want het is statistisch zo goed als onmogelijk dat iedereen een bepaalde game goed vindt.

Dit is wel een klassieke open world action rpg, weliswaar heel ambitieus en samenraapsel van heel wat diverse games, tegenover Death Stranding dat helemaal coco was en absoluut heel begrijpelijk de verdeelde meningen had omdat het super niche was qua gameplay én uitvoering.

Als er iets was dat me zeker stoorde aan wat ik tot nu toe zag, was het ongelofelijk ongeinspireerde ontwerp van de main character. Had al een vermoeden dat deze game slecht ging zijn qua storyline/worldbuilding. Spijtig, want daar draait het wel om voor mij. Ook het ontwerp van bepaalde omgevingen of vijanden kwam bij mij erg 'kitsch' over, weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen. Grafischtechnisch ziet het er wel erg indrukwekkend uit en wekt het toch 1 of andere interesse op. Misschien eens kopen als deze in een diepe sale zit.

Dit is wel een klassieke open world action rpg, weliswaar heel ambitieus en samenraapsel van heel wat diverse games, tegenover Death Stranding dat helemaal coco was en absoluut terecht de verdeelde meningen had.
Dit was een MMO die ze mid development omgebouwd hebben tot een single player action game. Wat dus betekent dat het zeker geen klassieke open world action rpg is maar dat er elementen van een MMO zullen blijven inzitten die normaal niet in een SP zitten maar dat er ook elementen van SP games zullen inzitten. Je hebt veel mensen die ofwel het één of het ander graag spelen. Wat dus ook de meningen en playerbase zal verdelen, net zoals bepaalde aspecten bij Death Stranding de meningen en playerbase verdeelden 🤷‍♂️

Het is gewoon een game voor mensen met veel tijd.

Het blinkt uit in een gigantische open world.
Voor de rest is het gewoon 6/10

Binnen 3 maand spreekt niemand hier meer over.

Terug
Bovenaan