D
Deleted member 451
Guest
Es benieuwd hoe jullie ervaringen tot nog toe hiermee zijn?
Van mij alvast positief.
Bij begin corona uitbraak met Brussels Airlines geboekt voor Kroatie. Niet doorgegaan, en BA reageerde niet op mijn mails. Alles netjes doorgegeven via mijnkaart.be en enkele weken later stond het geld terug op mijn rekening.
Nu zit ik opnieuw met zo'n situatie, al wacht ik voorlopig nog even af.
Vliegtickets gecancelled voor december. Geboekt via een tussenbureau (gotogate). Momenteel is gotogate bezig met de refund aan de airline aan te vragen, en dan zullen ze mij vergoeden.
Ik heb hen maximaal nog 2 maand gegeven.
Want volgens de regels moet je binnen de 4 maand na aankoop een chargeback opstarten. Aangezien mijn tickets 2 maand geleden werden aangekocht, heb ik nog 2 maand tijd.
Sommigen raden me aan zowiezo nu al de chargeback op te starten, maar aangezien het nu met een tussenbureau is , én buitenlandse airline (egyptair) zal dit toch een complex dossier worden en langer duren dan voorheen.
Vandaar dat ik Gotogate nu nog even zal laten doen, ze zijn er nu mee bezig, en 1 week voor de 4 maand verstrijkt, kan ik alsnog de chargeback procedure in gang steken
Nu rest er mij wel nog 1 vraag eigenlijk, misschien dat iemand dit hier kan beantwoorden...
Stel dat je je tickets koopt in februari, voor in december te vliegen. en in augustus cancellen ze uw vlucht... ja dat is dan 6 maand na aankoop (terwijl je maximaal tot 4 maand na aankoop, 120 dagen kan chargebacken), kan je dan helemaal niets doen? of hangt het af van bank tot bank hoe lang je die procedure kan inroepen?
Van mij alvast positief.
Bij begin corona uitbraak met Brussels Airlines geboekt voor Kroatie. Niet doorgegaan, en BA reageerde niet op mijn mails. Alles netjes doorgegeven via mijnkaart.be en enkele weken later stond het geld terug op mijn rekening.
Nu zit ik opnieuw met zo'n situatie, al wacht ik voorlopig nog even af.
Vliegtickets gecancelled voor december. Geboekt via een tussenbureau (gotogate). Momenteel is gotogate bezig met de refund aan de airline aan te vragen, en dan zullen ze mij vergoeden.
Ik heb hen maximaal nog 2 maand gegeven.
Want volgens de regels moet je binnen de 4 maand na aankoop een chargeback opstarten. Aangezien mijn tickets 2 maand geleden werden aangekocht, heb ik nog 2 maand tijd.
Sommigen raden me aan zowiezo nu al de chargeback op te starten, maar aangezien het nu met een tussenbureau is , én buitenlandse airline (egyptair) zal dit toch een complex dossier worden en langer duren dan voorheen.
Vandaar dat ik Gotogate nu nog even zal laten doen, ze zijn er nu mee bezig, en 1 week voor de 4 maand verstrijkt, kan ik alsnog de chargeback procedure in gang steken
Nu rest er mij wel nog 1 vraag eigenlijk, misschien dat iemand dit hier kan beantwoorden...
Stel dat je je tickets koopt in februari, voor in december te vliegen. en in augustus cancellen ze uw vlucht... ja dat is dan 6 maand na aankoop (terwijl je maximaal tot 4 maand na aankoop, 120 dagen kan chargebacken), kan je dan helemaal niets doen? of hangt het af van bank tot bank hoe lang je die procedure kan inroepen?