Party/Festival Coronaproof concerten/festivals: deel hier jouw ervaringen

Slyke

Well-known member
763


Het wordt geen gewone festivalzomer, ook al zijn er wel een aantal mooie initiatieven ontstaan (veelal met de steun van de overheid) om corona-veilige concerten/festivals te organiseren.
Denk maar aan de (komende) LeuvenAir, Cristal Open Air, Lokerse Feesten, Boomtown, Proximus Pop-up Arena, We Can Dance, Pukkelpop, GRID Zeebrugge, etc...

Ben je al naar zulke festivals deze zomer geweest?
Deel dan hier jouw ervaring...

Was het goed georganiseerd?
Hoe waren de maatregelen? Te streng? Te soft?
Voelde je je veilig?
Heb je desondanks een 'festivalgevoel' gehad of viel het tegen?

Alle feedback welkom... maar bovenal, vergeet niet te genieten! :cool:
 
Voor dat ik m'n tweede prik gehad heb zien ze mij nergens. Heb wel al een hoop tickets klaar liggen :D

Dat nieuws van al die discotheken voorspelt trouwens weinig goeds vind ik. Ik hoop dat we niet eerst gaan opstarten om dan met het gezicht tegen de muur te lopen en met hangende pootjes terug te moeten keren op bepaalde maatregelen.
 
Ik heb niet alles op de voet gevolgd, maar op welke manier(en) zou Pukkelpop in hemelsnaam coronaproof kunnen zijn?
Niet. Ze gaan iedereen testen!

1 vals negatieve (wat wel kan gebeuren op 70k mensen) kan dus voor een cluster van besmettingen zorgen. Wat je ook gaat hebben is dat daar normaal heel veel volk op afkomt bij wie de knaldrang groter is dan de zin om alles coronaproof te laten zijn.
 
Het pikt, maar ik hou het hier toch ook nog effe sober tot ik men 2e shot heb.

Hoe Pukkelpop mag doorgaan snap ik wel niet echt. Zelfs met testen. Op zo'n grote schaal alles controleren en scherp houden vertrouw ik enkel de Japanners en de Duitsers toe.

Vermoed dat het nu wel al scherper en beter georganiseerd is dan vroeger maar lang lang geleden toen ik nog een snotneus was wist er altijd ook wel wat volk oftewel op de camping of zelfs op het festivalterrein binnen te glippen via de hekken en wat vrienden die hun konden begeleiden.
 
Ja tis da. Gent Jazz heeft wel een aantal toffe dagen en da gaat waarschijnlijk niet zo'n toestand als Pukkelpop of de Costa del Sol clubs zijn, maar ik ga het toch maar laten denk ik. 2e jab opt eind van de maand...

En zelfs daarna best ni te zot.
 
Voor dat ik m'n tweede prik gehad heb zien ze mij nergens. Heb wel al een hoop tickets klaar liggen :D

Dat nieuws van al die discotheken voorspelt trouwens weinig goeds vind ik. Ik hoop dat we niet eerst gaan opstarten om dan met het gezicht tegen de muur te lopen en met hangende pootjes terug te moeten keren op bepaalde maatregelen.
Idem, enige plaats met volk dat ik momenteel bezoek is de klimzaal. Zelfs op café riskeer ik het me nog niet, voor je het weet zit je met 8 aan een tafel in plaats van de 2 waarmee je vertrok. :unsure:

Nog even tanden bijten, 2e vaccin op 22 juli en in september 4 weken naar de bergen. Daarna mag het concertseizoen starten voor mij. Maar ik vrees ervoor als ik de cijfers zie gaan. Hopelijk betert het als iedereen gevaccineerd is.

Pukkelpop... tja, ik denk dat Chokri toch aan het bellen is met de regeringspartners na wat er in Nederland is gebeurd. Volgende week vrijdag is het overlegcomité over o.a. events, ben heel benieuwd.
 
Pukkelpop is misschien de vreemde eend in de bijt...

Op Leuven Air ziet het er zo uit blijkbaar:
E53-BlpXEAEYDWg
 
En bij Cristal Open Air staat in het reglement:
18. In kader van de COVID maatregelen is:

- het ontsmetten van de handen bij het betreden van CRISTAL OPEN AIR verplicht;

- het dragen van een mond-neusmasker of gelijkwaardig te allen tijde verplicht, tenzij gezeten op het terras;

- het enkel toegelaten te consumeren gezeten op het terras;

- het verboden de tafels en stoelen op CRISTAL OPEN AIR te verplaatsen;

- het houden van afstand tussen de bubbels van 4 verplicht.


Dat tweede puntje is hier iedereen vergeten precies... (of is dat het terras?):

694
 
Terug
Bovenaan