Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar wel, iedereen moet zich daarvoor nu weer gaan aanpassen. Toen er nog geen vaccin was kon ik daar nog inkomen, nu is het gewoon overdreven.
Ja maar als't vol is, moeten ze zorgen dat niet voller geraakt en da mensen niet kunnen geholpen worden. Da's waarom we in deze miserie zitten. Had het virus gewoon voor snotneus gezorgd en paar man int ziekenhuis doen belanden, dan hadden we ook niet in lockdown geweest.

Ik snap u wel, ik wil liever ook een muilparty zodat iedereen weekske in quarantaine kan

Blijkbaar wel, iedereen moet zich daarvoor nu weer gaan aanpassen. Toen er nog geen vaccin was kon ik daar nog inkomen, nu is het gewoon overdreven.
Dus de situatie maakt niet uit? We hebben een vaccin en daar moeten we het maar mee doen? Behoorlijk kortzichtig.

Babi Yar was nog iets anders dan een virus de vrije loop laten zonder maatregelen.
Indeed. Vroeger hadden die virussen ook gewoon vrij spel en we zijn er evengoed door gekomen. Ik hoorde Van Ranst onlangs nog uitleggen dat een gelijkaardige situatie zich voor heeft gedaan (een pre-versie van Covid-19) in 1890 en daar we zijn ook doorgekomen.

Ik heb mij die vraag ook al gesteld, hoe had men hier op gereageerd in de tijdsgeest van 30 of 50 jaar geleden. We moeten allemaal maar die regels volgen voor een virus wat voor de meeste gevaccineerden een griepje of een verkoudheid is.
Verplichte vaccinatie en dit probleem stelde zich niet, of toch minder dan het nu het geval is. Wellicht was een mondmasker dragen dan voldoende.

Historisch gezien moest je immuniteitssysteem zich hier maar aan aanpassen en zo verdwijnt het virus vanzelf. Ik ben helemaal pro dat ze een vaccin ontwikkelen om zoveel mogelijk mensen te immuniseren tegen het virus, maar we kunnen nu toch niet heel ons leven blijven omgooien voor een virus waar slechts 0.00% echt zwaar last van heeft?
Mochten 6/10 covid besmetten er nu dodelijk ziek van zijn, zou ik er nog in kunnen komen maar dat is nu totaal niet aan de orde.

Zou wel hilarisch zijn als ze naar die 5 man bubbel gaan voor kerstmis en nieuwjaar. Gewoon de fallout op HLN comments gaat amazing zijn denk ik.

Indeed. Vroeger hadden die virussen ook gewoon vrij spel en we zijn er evengoed door gekomen. Ik hoorde Van Ranst onlangs nog uitleggen dat een gelijkaardige situatie zich voor heeft gedaan (een pre-versie van Covid-19) in 1890 en daar we zijn ook doorgekomen.
Uiteraard, survival of the fittest.

Vroeger gingen zwakkere mensen sowieso al sneller dood en ook de levensverwachting was lager.

Ge moet maar eens niezen op uw balleke.
Ja, en dan toevallig de tennisbal in het oog van de tegenstander slaan zeker?
En dan bam, bal terug in uw eigen oog, en hup: covidbesmetting! (bron: sars-cov2 via ocular fluid)

Dus snel dat tennis afschaffen voor minimum 6 maand , veel te gevaarlijk!
3x keer raden wat we morgen zien in het sciensano report.
Hopelijk zo'n dikke fuck you vinger in ascii code naar Jambon, maar ik vrees ervoor.
Historisch gezien moest je immuniteitssysteem zich hier maar aan aanpassen en zo verdwijnt het virus vanzelf.
Mochten 6/10 covid besmetten er nu dodelijk ziek van zijn, zou ik er nog in kunnen komen maar dat is nu totaal niet aan de orde.
De reden is al 1,5 jaar dat de ziekenhuizen niet mogen overstromen, niet hoe groot de individuele morbiditeit is.
Hoe kon je dat gemist hebben zeg :rolleyes:

Vrij spel is nu ook niet waar, er werden wel degelijk maatregelen genomen tijdens epi- en pandemieën. Corona is lang niet zo dodelijk als de builenpest in de veertiende eeuw, maar het probleem is dat de zorg dreigt te kapseizen als het aantal patiënten op de ICU nog verder blijft doorstijgen.

Beschermt het quasi élke gevaccineerde? Neh, echt niet. Anders worden niet alsnog zoveel gevaccineerden (zwaar) ziek.
Wat maakt dat uit. Het gaat over een statistisch enorm significante en maatschappijwijde verlaging van morbiditeit en mortaliteit.

Samenvatting van de afgelopen 20 pagina's:

- Volgens Straddle is het allemaal niks
- Loser schrijft een dt fout. De persoon die hem daarop wijst is sindsdien onvindbaar.
- Janus vindt dat het allemaal prima gaat
- Musk en Sneeuwstorm gaan samen de boom in met de maatregelen. Als de maatregelen al met 5 in de boom zitten, is dat een overtreding.
- M°°nblade haar dochter draagt een mondmasker zoals een kledingstuk. Aan iedereen zelf om te raden welk.
- Nestorius zegt: "ik ga er niks op zeggen" gevolgd door nog enkele posts.
- Black Devil ziet pas versoepelingen in april en wil al vluchten naar Spanje. Er wordt collectief geld ingezameld door verenigd links op dit forum.
- 't is nog geen feestdagen en iedereen heeft hier al genoeg van bubbels
-avondland geeft schietadvies en vreest dat er op zijn ballen geschoten wordt
- soulreaper vind dat je niet mag kaygellen op mensen met obesitas
- Soeplepel vraagt of er iets gelekt is. Blijkt dat de regering het momenteel collectief in hun broek doet.
-yup, ook Zweden was weer van de partij
-Loser heeft nu alle eigen posts op de laatste 20 pagina's gelezen en ziet nog altijd, terecht, geen dt-fout.
- er volgt nu een 20-voudige report omdat mods niemand mogen viseren. Maar uiteindelijk gaat iedereen gaan slapen nadat @bookashade weer maar eens de boel met redden.

Tot morgen voor een nieuwe fijne dag corona-nieuws!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan