Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is zo, maar bedrijven weten natuurlijk wel goed in wat voor periode we leven, en het is voor iedereen zwaar. Dat dit de economie of de productiviteit niet ten goede komt, dat weten we.
Dan maak je best een uitzondering voor essentiële sectoren. Zonder voedselbevoorrading en afvalophaling gaat dat wel een heel moeilijke periode worden.

Dat is zo, maar bedrijven weten natuurlijk wel goed in wat voor periode we leven, en het is voor iedereen zwaar. Dat dit de economie of de productiviteit niet ten goede komt, dat weten we.

Ik heb het over een uitbreiding van de steunmaatregelen, vnl. gericht op de werkende populatie, en kleinere bedrijven/zelfstandigen die getroffen worden alsook de horeca en het nachtlevensector.
Het is nu al zo , dat wie moet stempelen , meer krijgt dan vroeger .

Maar ook dat gaat een economische impact hebben als er binnen een bedrijf een heel deel werknemers in die situatie komen te zitten en de vlotte werking van het bedrijf in het gedrang komt.
De automobielsector is dan nog eens dubbel zo hard geraakt. Bijvoorbeeld, ik werk voor een toeleveringsbedrijf van Audi Vorst. Wij zijn nu al sinds maandag in economische werkloosheid wegens een Corona uitbraak op Audi. Maar dan hebben we ook eens af te rekenen met het alom gekende tekort aan half-geleiders. Tot nu werd er , als het niet functioneren van Audi werd veroorzaakt door dat tekort, gestempeld wegens economische redenen door corona.

Maar wat als corona zou uitdoven? Lost het probleem van de geleiders niet op? Er wordt al gesproken dat dit probleem kan aanslepen tot 2023? Hoe gaat de regering dat aanpakken? Nog steeds steunmaatregelen?

Heeft de autosector ook niet last van de chipscrisis?

Sowieso met de energiecrisis, de hoge inflatie, corona en de chipscrisis heb ik toch echt het gevoel dat het zware tijden zijn. Ik voel dit veel meer dan de crisis van 2008-2009.

Mijne directe collega heeft hoog-risico contact gehad afgelopen weekend en heeft symptomen. Zegt het werk "doe maar een zelftest en als die negatief is, blijf je maar werken" 🤦🏽‍♂️🤦🏽‍♂️. Nu heeft hij ook een echte test gedaan en krijgt daar de uitslag nog van. Straks weer paniek als die positief is. Wat een ezels zitten toch op dat bedrijf.

Als die bubbel van 5 er zou komen, hoe rijm je dat dan met het feit dat de horeca openblijft? Dan spreek je toch af met meerdere tafels op restaurant of café? :sop:

Zou toch per direct zijn voor 10 dagen dacht ik? Niet pas binnen 10 dagen.

In de eerste nieuwsberichten stond 10 dagen aansluitend aan de kerstvakantie. Die formulering vind ik nu niet meer terug. Onmiddellijke ingang zou alleszins veel logischer zijn.

Er zijn zelfs bedrijven die intern een mail hebben rond gestuurd dat de werknemers niet mogen telewerken. Zeker de kleinere KMO's die geen verliezen willen draaien en ook om hun werknemers te controleren omdat ze hun werknemers niet echt vertrouwen of ze wel aan het werk zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Op mijn werk is telewerk nog altijd taboe.
Ondertussen grote problemen met niet-corona gerelateerde zieken en uitval door stress.

En hoe doen ze dan het overtreden van de wet? Gewoon fuck de controle? 4d thuiswerk is nu toch geen rocket science?

En hoe doen ze dan het overtreden van de wet? Gewoon fuck de controle? 4d thuiswerk is nu toch geen rocket science?
het is niet verboden om 5 dagen per week op het werk te zijn als het nodig is, hé. 4D thuiswerk moet als het mogelijk is, die mogelijk is nogal rekbaar.

Kunt toch moeilijk verantwoorden dat iedereen 5d op kantoor is?

Ik vermoed dat Nesja Geen handenarbeid doet

In de eerste nieuwsberichten stond 10 dagen aansluitend aan de kerstvakantie. Die formulering vind ik nu niet meer terug. Onmiddellijke ingang zou alleszins veel logischer zijn.
in de recente berichten lijkt het me onmiddellijk tien dagen te zijn. Ik snap wel niet of dat dan 10 dagen vanaf 4 of 6 december zou zijn en of dat over werkdagen/kalenderdagen gaat.

Het is al vaak genoeg herhaald dat de maatregelen dienen om de ziekenhuizen te ontzien zodat dringende gevallen (ook niet-covid) zorg kunnen krijgen.
Wat een hysterie weeral voor dat Covid gedoe. Laat iedereen het beter krijgen, dan komt de immuniteit er vanzelf. Nu weer de horeca, scholen, ... alles gaan sluiten is echt erover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan