Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De holocaust vergelijken met deplorabeles die de gezondheid en economie van de maatschappij in gevaar brengen louter uit egoïsme of domheid, je moet het maar doen.
Ik vergelijk nergens iets met de holocaust louter het uitsluiten van een bevolkingsgroep op basis van 1 bepaald kenmerk in Duitsland nu en ergens in het verleden :)

Ik denk toch dat de groep die staat te springen om zich te vaccineren kleiner is dan bij de eerste 2 prikken
De immuniteit terug op +90% zetten, zodat we niet meer in lockdown komen, horeca openblijft in de toekomst en zo, waarom zou je dat niet willen?

En anders verplichten we wel via CST.
En anders zoals in Duitsland.
Men wacht niet eens op de uitkomst van de maatregelen van de vorige 2 comités.
Inderdaad.
En die uitkomst is dat de cijfers sterk dalen bij de 20+, en de ziekenhuiscijfers binnenkort volgen.
En dat is wat telt.

Die overdreven treiterige toon is nergens voor nodig en allerminst constructief. Respecteer uw discussiepartners aub.
Stel die dan, in plaats van te insinueren? Je doet alsof je meer weet maar noem dan een kat een kat.

Euh. Twee prikken beschermen vooralsnog erg goed tegen ernstige symptomen, ook bij de Delta-variant en volgens de laatste berichten ook tegen de omnikron-variant. De reden waarom we nu met de gebakken peren zitten is voornamelijk de grote besmettelijkheid van de Delta-variant.
Het veldexperiment bevestigt vooralsnog prima de resultaten uit de studie - die overigens niet in Petri-schaaltjes maar bij echte mensen gebeurde. Echt, wat een fake news in je post.
:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Rustig vriendje, ik beweer en insinueer helemaal niks.
"Vooruitschrijdend inzicht" is zoals, uhu, het woord al zicht vooruitschrijdend en 100% zeker dat de 3e prik ons gaat beschermen tegen nieuwe golfjes het komende x aantal maanden is verre van zeker. De meeste van die studies komen van de vaccinproducten zelf en ja enfin (biased) for the sales.
Het zal nog moeten blijven of dat echt zo is, nu kan je dat nog niet met zekerheid zeggen of het 'genoeg' is om het virus min of meer 'ongevaarlijk' te maken voor zo goed als elke gevaccineerde (jong, oud, dik, dun, gezond en minder gezond).
Dat de 2 prikken niet helpen heb ik ook nergens gezegd? Alleen dat het niet "de excalibur" is zoals 'ze' ons initieel hadden verteld (en veelal beloofd), anders zaten ze/"we" ook niet met de poepers (ook al is het een niet zo geheel onverwachte zoveelste variant).

En ik heb geen kat. Hoef er ook geen.
En en cursus begrijpend lezen zou eigenlijk voor veel mensen hier van pas komen. Zwieren met fake news is ez. 🥱 Achja bon

Ik stel voor dat we school geen school meer noemen maar een evenement, met peuters en kinderen per 20 in een afgesloten evenementenzaal.

:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
Rustig vriendje, ik beweer en insinueer helemaal niks.
"Vooruitschrijdend inzicht" is zoals, uhu, het woord al zicht vooruitschrijdend en 100% zeker dat de 3e prik ons gaat beschermen tegen nieuwe golfjes het komende x aantal maanden is verre van zeker. De meeste van die studies komen van de vaccinproducten zelf en ja enfin (biased) for the sales.
Het zal nog moeten blijven of dat echt zo is, nu kan je dat nog niet met zekerheid zeggen of het 'genoeg' is om het virus min of meer 'ongevaarlijk' te maken voor zo goed als elke gevaccineerde (jong, oud, dik, dun, gezond en minder gezond).
Dat de 2 prikken niet helpen heb ik ook nergens gezegd? Alleen dat het niet "de excalibur" is zoals 'ze' ons initieel hadden verteld (en veelal beloofd), anders zaten ze/"we" ook niet met de poepers (ook al is het een niet zo geheel onverwachte zoveelste variant).

En ik heb geen kat. Hoef er ook geen.
En en cursus begrijpend lezen zou eigenlijk voor veel mensen hier van pas komen. Zwieren met fake news is ez. 🥱 Achja bon
De vaccins zijn wel een excalibur, anders zat je nu al een maand in lockdown met max. 1 km verplaatsing buitenshuis.

Je betoog is 5 zinnen lang en ik tel 5 keer het woordje 'ik'... .
Ach ja, de politiek maakt misschien (weeral!) grote blunders, maar de bevolking zou toch beter moeten weten en zelf grote verantwoordelijkheid/burgerzin/gezond verstand moeten tonen en zo de politiek buitenspel kunnen zetten.
Hear hear. Het regent ondertussen verenigingen die hun bijeenkomsten en repetities nu voor publiek willen organiseren omdat het anders niet meer mag... Zo komen we ook geen stap verder natuurlijk.

De vaccins zijn wel een excalibur, anders zat je nu al een maand in lockdown met max. 1 km verplaatsing buitenshuis.
Beschermt het quasi élke gevaccineerde? Neh, echt niet. Anders worden niet alsnog zoveel gevaccineerden (zwaar) ziek.
Dus een excalibur van de aldi mss die genoeg is voor jonge en mensen met niet zoveel onderliggende aandoeningen. Het is te hopen dat de 3e prik ons de echte excalibur gaat geven voor op z'n minst een ruim tijdje, ook voor de bompa en de bomma.

En dat ze de antivaxers eindelijk een stamp onder hun viool geven.

Wat zijn de laatste cijfers qua gevaccineerden/niet-gevaccineerden op ICU?

In de veronderstelling dat Belgen fysiologisch gelijkaardig zijn dan Nederlanders en omgekeerd:

Eigenlijk zijn dergelijke data een sterk argument tot uitgebreidere vaccinatie

Ik begrijp echt de argumenten niet om vaccinatie niet te verplichten. We kunnen dit als gevaccineerde burger toch echt niet meer blijven dulden.

"Premier Alexander De Croo roept de partijen in het Overlegcomité op om komaf te maken met taboes en om morgen de coronamaatregelen te nemen die nodig zijn. "Iedereen zal over zijn schaduw heen moeten stappen."

Pek en veren, echt.

Nu het totaal niet meer nodig is want de cijfers zakken, stellen ze voor om efkes de evenementsector te sluiten, zich met privébijeenkomsten te moeien, en de horeca opnieuw doodslaan.

Gewoon omdat die windhaan Jambon gisteren efkes een ballon op laat die op niets gebaseerd is.
En men het effect van de vorige maatregelen nog niet eens bekijkt.

Ik ga echt 0,0 last hebben van de maatregelen, maar ben wel plaatsvervangend pissed.

Je betoog is 5 zinnen lang en ik tel 5 keer het woordje 'ik'... .
Ach ja, de politiek maakt misschien (weeral!) grote blunders, maar de bevolking zou toch beter moeten weten en zelf grote verantwoordelijkheid/burgerzin/gezond verstand moeten tonen en zo de politiek buitenspel kunnen zetten.
Dit dus, iedereen "nu moeten we wéér verstrengen, ik hou mij er niet meer aan, want ze moeten altijd maar opnieuw verstrengen".

Bizar toch, dat we in deze miserie blijven zitten...

"Premier Alexander De Croo roept de partijen in het Overlegcomité op om komaf te maken met taboes en om morgen de coronamaatregelen te nemen die nodig zijn. "Iedereen zal over zijn schaduw heen moeten stappen."

Pek en veren, echt.

Nu het totaal niet meer nodig is want de cijfers zakken, stellen ze voor om efkes de evenementsector te sluiten, zich met privébijeenkomsten te moeien, en de horeca opnieuw doodslaan.

Gewoon omdat die windhaan jambon gisteren efkes een ballon op laat die op niets gebaseerd is.

En ondertussen kan je ongevaccineerde wel nog volop bordelen bezoeken.

Pek en veren, echt.

Gewoon omdat die windhaan jambon gisteren efkes een ballon op laat die op niets gebaseerd is.

Ik ga echt 0,0 last hebben van de maatregelen, maar ben wel plaatsvervangend pissed.
Langs de andere kant heeft hij wel gelijk, al ze toch willen verstrengen dan moet iedereen maar eens durven in eigen vel snijden. Eens zien hoeveel animo er dan nog is.

Lol, die GEMS zijn toch echt wereldvreemd in hun luxebubbel met toffe jobs en leuke gezinnetjes, er zijn pas nieuwe verstrengingen, maar het kan niet op.

Ik zit al op 100% thuiswerk, het enige evenement waar ik nog naar uitkijk vorig weekend is afgelast - begrijpelijk want daar zou te veel alcohol bij zijn komen kijken dus onvoldoende afstandsregels -, mijn kalender voor december is bijna leeg... maar voor de zekerheid zal ik mezelf nog maar eens in een contactbubbel van 5 moeten steken? Het enige wat ik in mijn verlof naar uitkeek: zoveel mogelijk sporten/fitnessen om mijn conditie verder bij te schaven ook geen optie meer dan maar?

Terwijl onze politieke "leiders" zelf het enige hoogrisicocontact na het andere opzoeken voor zaken die ze zelf perfect via telewerk zouden kunnen doen.

Het enige dat zo'n maatregelen nog "aanvaardbaar" zou maken is als men stevig en streng zou optreden tegen al wie nog ongevaccineerd is: boetes, zo'n afstand van voorrang op intensieve zorgen zoals die "moraalfilosoof" voorstelt - erg moreel vind ik het persoonlijk niet, ik zou dan eerder het vaccin verplichten om domme mensen tegen zichzelf te beschermen, maar soit -.

In de veronderstelling dat Belgen fysiologisch gelijkaardig zijn dan Nederlanders en omgekeerd:

Eigenlijk zijn dergelijke data een sterk argument tot uitgebreidere vaccinatie

Eigenlijk zouden ze eens véél meer gegevens (geanonimiseerd dan wel natuurlijk) mogen delen over welke jonge mensen nog op intensieve belanden. Mijn gok: ongevaccineerd, BMI 30+ (iets waar je op 2 jaar tijd al lang iets aan had kunnen doen), nog een resem andere comorbiditeiten, ...

Beschermt het quasi élke gevaccineerde? Neh, echt niet. Anders worden niet alsnog zoveel gevaccineerden (zwaar) ziek.
Dus een excalibur van de aldi mss die genoeg is voor jonge en mensen met niet zoveel onderliggende aandoeningen.
Aantal doden al eens vergeleken met de tweede golf, terwijl er nu meer besmettingen zijn?
Hospitalisaties ook gemiddeld gedeeld door 3 à 10, afhankelijk van leeftijd en tijdspanne sinds vaccinatie.

Excalibur noem ik dat.

De jonge mensen die op intensieve belanden zijn inderdaad zo goed als allemaal ongevaccineerden. De ouderen zijn mensen wiens immuniteit niet meer zo goed werkt en die baat hebben met een boosterprik. Die cijfers zijn al een paar keer gerapporteerd, ook in rapporten van Sciensano.

Bijkomend probleem is dat die jongere mensen daar vaak heel lang liggen, omdat ze er wel doorgesleurd kunnen worden maar erg lang een bed inpalmen. De gemiddelde ligtijd op IZ (in 't algemeen) is 4 dagen, als daar dan zo iemand 80 dagen een bed inneemt had men daar 20 anderen mee kunnen helpen. Vooral dat frustreert veel dokters.

Lol, die GEMS zijn toch echt wereldvreemd in hun luxebubbel met toffe jobs en leuke gezinnetjes, er zijn pas nieuwe verstrengingen, maar het kan niet op.

Ik zit al op 100% thuiswerk, het enige evenement waar ik nog naar uitkijk vorig weekend is afgelast - begrijpelijk want daar zou te veel alcohol bij zijn komen kijken dus onvoldoende afstandsregels -, mijn kalender voor december is bijna leeg... maar voor de zekerheid zal ik mezelf nog maar eens in een contactbubbel van 5 moeten steken? Het enige wat ik in mijn verlof naar uitkeek: zoveel mogelijk sporten/fitnessen om mijn conditie verder bij te schaven ook geen optie meer dan maar?

Terwijl onze politieke "leiders" zelf het enige hoogrisicocontact na het andere opzoeken voor zaken die ze zelf perfect via telewerk zouden kunnen doen.

Het enige dat zo'n maatregelen nog "aanvaardbaar" zou maken is als men stevig en streng zou optreden tegen al wie nog ongevaccineerd is: boetes, zo'n afstand van voorrang op intensieve zorgen zoals die "moraalfilosoof" voorstelt - erg moreel vind ik het persoonlijk niet, ik zou dan eerder het vaccin verplichten om domme mensen tegen zichzelf te beschermen, maar soit -.

Eigenlijk zouden ze eens véél meer gegevens (geanonimiseerd dan wel natuurlijk) mogen delen over welke jonge mensen nog op intensieve belanden. Mijn gok: ongevaccineerd, BMI 30+ (iets waar je op 2 jaar tijd al lang iets aan had kunnen doen), nog een resem andere comorbiditeiten, ...
Ik zou eigenlijk niet schieten op GEMS, zij leveren slechts advies. Schiet eerder op de politiek, want zij moeten die adviezen omzetten in maatregelen, maar die schieten overduidelijk tekort omdat ze die adviezen sterk afzwakken. We zitten nu al aan een derde vergadering op rij, terwijl we twee weken terug al een coherentere visie hadden kunnen zien.

De jonge mensen die op intensieve belanden zijn inderdaad zo goed als allemaal ongevaccineerden. De ouderen zijn mensen wiens immuniteit niet meer zo goed werkt en die baat hebben met een boosterprik. Die cijfers zijn al een paar keer gerapporteerd, ook in rapporten van Sciensano.

Bijkomend probleem is dat die jongere mensen daar vaak heel lang liggen, omdat ze er wel doorgesleurd kunnen worden maar erg lang een bed inpalmen. De gemiddelde ligtijd op IZ (in 't algemeen) is 4 dagen, als daar dan zo iemand 80 dagen een bed inneemt had men daar 20 anderen mee kunnen helpen. Vooral dat frustreert veel dokters.

Dan men er dan in plaats van vaccinatie te verplichten, of op z'n minst die groep een grotere incentive geeft om zich te laten vaccineren, er steeds maar blijft voor kiezen om iedereen te straffen, dat gaat er bij mij niet in.

Dit kan toch niet anders zijn dan uit electoraal opzicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan