Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar had ik nog niet aan gedacht, weekendongevallen kunnen er nu inderdaad niet meer bij.

Of alcoholintoxicatie...

Of alcoholintoxicatie...
die mensen moesten ze hun geslachtsdelen afsnijden. Blijkbaar was de gemiddelde leeftijd 22j....

Pure symboolpolitiek om zijn eigen incompetentie te verstoppen. Allicht heeft meer dan de helft van het lerarenkorps pas in augustus hun tweede prik gehad, die moeten in het geval van Pfizer dus sowieso nog tot februari wachten. En of het dan februari of maart is, gaat ook niet veel meer uitmaken, want dan zijn we deze golf toch al voorbij.

Hij zou beter werk maken van deftige ventilatie in de klaslokalen, en deftige ondersteuning voor het lerarenkorps. Maar ja.
Ik ben 34 en heb 2e prik al begin juli gehad.
Neem aan dat merendeel van het lerarenkorps voor mij was (door leeftijd).

:offtopic:Ventilatie in oude gebouwen heb je niet zomaar even gedaan en de vakbonden blokkeren quasi alles in het onderwijs.
En welke ondersteuning wens je? Want financieel is er al meer dan genoeg ondersteuning en iedereen wilt toch 'vrijheid van onderwijs'.

Het onderwijs is omzeep en zal nooit nog deftig worden!

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat spel met die Zuid-Afrika vluchten niet. 60 van de 600 passagiers testen positief.

Moeten die geen negatieve pcr meer voor op het vliegtuig te geraken?

Zoiezo als je van kwade wil bent (maar om een of andere reden je je wel laat testen), dan kan je met de contact tracing & test delay nu doen wat je wilt. Persoon heeft symptomen op dag 1, boekt een test voor dag 3 of 4 (kan dan pas wegens grote drukte), resultaat op dag 5 of 6. Contact tracer belt nog is 2-3 dagen later om te vragen achter de hoog risico contacten + 1 dag om het door te geven aan het hoog risico contact. En kijk de periode is al voorbij tegen dat je het bevel krijgt in quarantaine te gaan :p.
Ik hoop voor jou dat je geen gezin hebt.

die mensen moesten ze hun geslachtsdelen afsnijden. Blijkbaar was de gemiddelde leeftijd 22j....
Misschien moet je eens gewoon normaal doen. For fuck sake, opeens moeten jongeren alles in hun leven laten omwille van corona maar al de rest van de bevolking zal wel eens de kantjes eraf rijden omdat ze toch maar een babbelke willen doen met de buurvrouw, dringend persoon x nog eens moeten zien omdat het al zolang geleden is of nog eens met de ganse familie samenkomen omdat het een traditie is. Als die personen dan besmet zijn dan komt dat niet in de gazet en is er geen enkel probleem he. Ik zou uw en al die anderen hun zwaaiend vingerke maar steken waar de zon niet schijnt.

Ik ben 34 en heb 2e prik al begin juli gehad.
Neem aan dat merendeel van het lerarenkorps voor mij was

Dan was jij heel vroeg hoor. Ik heb als risicopatiënt (en dus met lichte voorrang) op 3 juli pas mijn tweede prik gehad. Ik was wel bij de laatste risicopatiënten, maar toch.

Dan was jij heel vroeg hoor. Ik heb als risicopatiënt (en dus met lichte voorrang) op 3 juli pas mijn tweede prik gehad. Ik was wel bij de laatste risicopatiënten, maar toch.
Collega die jonger is met risico zelfde gemeente was week voor mij, andere gewone die ouder is week na mij omdat ik via wachtlijst was en hij zijn brief al gehad had :p

Maar andere collega's ook wel allemaal al voor augustus (ook zonder wachtlijst)

Misschien moet je eens gewoon normaal doen. For fuck sake, opeens moeten jongeren alles in hun leven laten omwille van corona maar al de rest van de bevolking zal wel eens de kantjes eraf rijden omdat ze toch maar een babbelke willen doen met de buurvrouw, dringend persoon x nog eens moeten zien omdat het al zolang geleden is of nog eens met de ganse familie samenkomen omdat het een traditie is. Als die personen dan besmet zijn dan komt dat niet in de gazet en is er geen enkel probleem he. Ik zou uw en al die anderen hun zwaaiend vingerke maar steken waar de zon niet schijnt.
Lees eerst eens mijn laatste posten door vooraleer je me komt beschuldigen van "met het vingertje zwaaien". en pedant komt doen. Ik heb in het ziekenhuis gelegen met een coronabesmetting, en ik zit nog steeds op mijn kamertje. Ik heb steeds alle regels gevolgd, en toch heb ik het te pakken gekregen, dus als ik zo iets lees, dan gaat mijn bloed koken. Het zijn door zo een gevallen dat wij steeds maar weer regels opgelegd krijgen.

Als je het filmpje bekijkt wordt er toch zelf gezegd dat ze op een gewone vrijdag er maar maximum 2 hebben, dus wie moet er nu eens normaal doen?

Lees eerst eens mijn laatste posten door vooraleer je me komt beschuldigen van "met het vingertje zwaaien". en pedant komt doen. Als je het filmpje bekijkt wordt er toch zelf gezegd dat ze op een gewone vrijdag er maar maximum 2 hebben, dus wie moet er nu eens normaal doen?
Ach,pleiten om geslachtsdelen afsnijden is niet abnormaal doen. Doe normaal. Het is niet omdat ge zelf besmet geweest zijt dat ge het recht hebt om wat te gaan oordelen over anderen. Ikzelf ben nog niet besmet geweest en ik kan zo ook zomaar makkelijk beginnen roepen dat wie besmet geweest is zich maar verantwoordelijker moest opstellen en zich wat beter aan de regels houden. Dat is al even van de pot gerukt om jongeren te gaan veroordelen omdat ze doen wat jongeren doen, namelijk zich niet altijd even verantwoordelijk gedragen en domme stoten uitsteken.

Laatst bewerkt:
Hoe incompetent is Weyts eigenlijk?

Boostervaccinatie wordt bepaald op wanneer je gevaccineerd bent en met welk vaccin. Leerkrachten vroeger vaccineren leidt tot een minder effectieve boost.

Zolang de aandacht maar niet gaat naar zijn wanbeleid in scholen is het goed zeker?
Niet helemaal waar.
De booster zal voor die persoon zeker effectief zijn. Er is iets minder winst te boeken: je komt immers van minder ver terug. Het eindresultaat zal wel ongeveer hetzelfde zijn hoor.

Wat wel is, is dat door leerkrachten voor te trekken, andere mensen waarbij de vaccins langer geleden zijn, minder snel een afspraak in het vaccinatiecentrum kunnen krijgen. Voor hen zou er dus een grotere terugval in efficacy zijn, voordat ze aan de beurt zijn voor hun booster.

Zie deze post en deze link.

Ik ben ook niet per se voor een voorrang voor leerkrachten voor boosters, maar om redenen van (logistieke) efficiëntie. De efficitiviteit van de booster vermindert niet door hem vroeger te zetten, de noodzaak is wel iets minder. Maar als Weyts er voor kan zorgen dat de boosters van leerkrachten uit de vaccinatiecentra worden getrokken komt daar zelfs capaciteit vrij! Men zou dit bijvoorbeeld door de arbeidsarts of zelfs door de CLB-arts kunnen laten doen - hoewel die laatste niet echt bevoegd is voor personeel en ook al overbevraagd is.
(Dit er vanuit gaande dat er geen leveringsprobleem meer is maar de bottleneck nu in de vaccinatiecentra zit)

Niet helemaal waar.
De booster zal voor die persoon zeker effectief zijn. Er is iets minder winst te boeken: je komt immers van minder ver terug. Het eindresultaat zal wel ongeveer hetzelfde zijn hoor.

Wat wel is, is dat door leerkrachten voor te trekken, andere mensen waarbij de vaccins langer geleden zijn, minder snel een afspraak in het vaccinatiecentrum kunnen krijgen. Voor hen zou er dus een grotere terugval in efficacy zijn, voordat ze aan de beurt zijn voor hun booster.

Zie deze post en deze link.

Ik ben ook niet per se voor een voorrang voor leerkrachten voor boosters, maar om redenen van (logistieke) efficiëntie. De efficitiviteit van de booster vermindert niet door hem vroeger te zetten, de noodzaak is wel iets minder. Maar als Weyts er voor kan zorgen dat de boosters van leerkrachten uit de vaccinatiecentra worden getrokken komt daar zelfs capaciteit vrij! Men zou dit bijvoorbeeld door de arbeidsarts of zelfs door de CLB-arts kunnen laten doen - hoewel die laatste niet echt bevoegd is voor personeel en ook al overbevraagd is.
(Dit er vanuit gaande dat er geen leveringsprobleem meer is maar de bottleneck nu in de vaccinatiecentra zit)
Ik snap eigenlijk niet dat de bottleneck nu opeens de vaccinatiecentra zouden zijn gezien de vroegere communicatie was dat men als de pharmabedrijven genoeg leverden ze de volledige bevolking in een maand tijd gingen kunnen vaccineren

Nee alleen op dag 1.

Testbeleid versoepelt voor gevaccineerden: geen test meer op dag 7, alleen nog op dag 1

Citaat van Beke:

"Door de test op dag 7 weg te nemen, hopen we de druk op de testcentra en de eerstelijnszorg te verminderen.” Omdat veel besmettingen pas later worden vastgesteld en nu dus mogelijk niet meer opgespoord worden, roept hij nog eens op "voorzichtig te zijn, geen contacten te hebben en de regels te volgen".

Briljant hoor.
En de huisartsen zeggen: fuck you wij gaan pas dag 5 testen! En ervoor in quarantaine

Kathleen Aerts foetert vanuit Zuid-Afrika over de snelheid waarmee de EU inreizen vanuit Zuid-Afrika verbiedt, ze is ervan gechoqueerd.
Neen stom kalf, omdat jij een B&B in Zuid-Afrika openhoudt mogen we hier geen maatregels nemen om een besmettelijke variant te bestrijden?
Bovendien neemt ze afstand van het reguliere nieuws en vindt ze nu haar waarheid op internet. Covid-hersenschade dus...

Ik vraag mij eigenlijk af welke bevolkingsgroep zich momenteel nog niet in de steek gelaten voelt of niet woest is. En dan komt de media af met onderzoeken waaruit blijkt dat de meerderheid van de bevolking het beleid steunt :rofl: :rofl:

Kunt zeggen wat ge wilt en ik ben alles behalve ne sossen-fan.
Maar VDB legt het nu toch wel erg goed uit in het VTM-nieuws.

Laat zich ook niet vangen om zijn eigen mening toch te geven.
Maae gewoon de consensus te verdedigen en zo de discussie aan te zwengelen/zijn mede-onderhandelaars in diskrediet te brengen.

Het CPR-protocol is inderdaad gewijzigd sinds covid.
Beademen zit er niet meer in, tenzij met een zuurstofmasker. De eerste stap (eigen veiligheid) is uitgebreid met mondmasker en wegwerphandschoenen.

Heb je geen wegwerphandschoenen én mondmasker, dan benader je het slachtoffer niet en verwittig je de hulpdiensten. De kans op besmetting voor jou als eerstehulpverlener is immers te groot.
Thanks voor de toelichting maar...OMFG. Ben ik de enige die dit absurd vind?
"je moest maar eens corona oplopen. Laten we hem hier maar doodbloeden want 'kheb geen handschoenen bij."
Ongelofelijk dat dit letterlijk zo in dat protocol staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan