Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nochtans zou zo'n zaaltje de veiligere keuze zijn vanwege de grotere ruimte. Dus vind het een vreemde keuze.
Het is de bedoeling dat beiden niet doorgaan é. Niet in een zaaltje, niet met 30 bij u thuis, maar men heeft geen kwantitatieve beperking willen zetten op het aantal contacten dat je thuis mag ontvangen. ‘Beperk uw contacten‘ zou duidelijk genoeg moeten zijn, maar is het klaarblijkelijk niet.

Het is de bedoeling dat beiden niet doorgaan é. Niet in een zaaltje, niet met 30 bij u thuis, maar men heeft geen kwantitatieve beperking willen zetten op het aantal contacten dat je thuis mag ontvangen. ‘Beperk uw contacten‘ zou duidelijk genoeg moeten zijn, maar is het klaarblijkelijk niet.
Vind je dat vreemd? Men blijft maar besluiteloosheid en inconsequente maatregelen aan elkaar breien.

zijn de regels perfect? Verre van, maar mensen gaan blijven zoeken naar openingen, uitzonderingen en interpretaties die in hun kraam passen. Je kan nooit alles in regels gaan vatten, daarvoor is de samenleving te complex. Vandaar de appèl aan het ‘gezond verstand’.

Ik snap niet wat de meesten zo dubbel vinden aan de maatregelen? Verplichting tot vaccineren, daar kon ik me nog in vinden, maar voor de rest zijn ze toch duidelijk? Dat ze niet voor iedereen even eerlijk zijn, is dat de fout van de regering?

14 dagen geleden liepen er 800K mensen in Gent rond over 4 dagen? Jullie vinden dat normaal, dat dat in huidige tijden gewoon kon doorgaan?

Nochtans zou zo'n zaaltje de veiligere keuze zijn vanwege de grotere ruimte. Dus vind het een vreemde keuze. Is ook heel gelijkaardig met een restaurant wat wel gewoon mogelijk blijft.
Een restaurant met uitbaters die zich aan de regels moeten houden is toch nog wat anders dan in privé-kring een zaaltje afhuren.

En ja, thuis met pakweg 50 afspreken is in theorie toegestaan, maar niet aan te raden.

Een metalen staaf in uw holletje steken en vervolgens in de tuin gaan staan als er een onweer overtrekt, mag ook perfect volgens de wetgeving, toch zijn de meesten onder ons slim genoeg om te beseffen dat dat de nodige risico's inhoudt en het niet zouden doen "omdat het mag" 😉

Een restaurant met uitbaters die zich aan de regels moeten houden is toch nog wat anders dan in privé-kring een zaaltje afhuren.
Inderdaad, maar nog steeds beter dan die hoop in een te kleine living duwen. Laat dan gewoon die mogelijkheid open? Je weet gewoon dat dit gaat gebeuren, zeker als De Croo dan nog eens expliciet zegt, we gaan geen regels opleggen voor de privé sfeer. Terwijl je een jaar geleden voor 5 man en een paardekop in uw huis het voor de rechter mocht komen uitleggen.

Hoe kan je dit nu nog een serieus en consequent beleid noemen?

En dit staat los van het "gezond verstand" dat de meeste mensen hopelijk wel aan de dag leggen.

Van Gucht zei dat men redelijk resistent tegen de delta is in Zuid-Afrika, maar deze nieuwe variant woekert weer op zijn eigen.

Klinkt toch niet zo goed...

Dus immuniteit voor de delta geeft geen deftige bescherming dan.

---
Hierin staat een filmpje met Van Gucht:

(F*ck, kl*te, merde, *** ****, ***, ***, *****)

Laatst bewerkt:
Van Gucht zei dat men redelijk resistent tegen de delta is in Zuid-Afrika, maar deze nieuwe variant woekert weer op zijn eigen.

Klinkt toch niet zo goed...

Dus immuniteit voor de delta geeft geen deftige bescherming dan.
Hij wou weer keer de zaken een positieve twist geven.
Maar idd, dat negatief gegeven volgt daar dan uit.

Terwijl je een jaar geleden voor 5 man en een paardekop in uw huis het voor de rechter mocht komen uitleggen.
Omdat als je dat nu gaat afdwingen, je met de gehele regering in het safehouse van Van Ranst kunt gaan zitten omdat er meer als 1 Conings op zal duiken.

Je krijgt die maatregel gewoon niet meer verkocht nu, het draagvlak voor maatregelen is al goed geërodeerd² (dat kan terugkomen als de duimschroeven bij non-vaxxers en inreizers eerst eens flink aangedraaid en opgevolgd worden), en al helemal voor dingen in de privésfeer.

(serieus, heel de eindejaarsperiode is weer onder voorbehoud, en ondertussen stroomt het volk hier ongecontroleerd binnen en buiten, en zit half Brussel bij wijze van spreken nog met een maagdelijk velletje van de bovenarm ons te gijzelen).

Ik daag je uit een duidelijk, coherent beleid voor te stellen zonder dergelijke 'loopholes' en zonder te vertrouwen op wat goodwill.
We kunnen al eens beginnen met het vaccin te verplichten. Dan heb je al die wannebe maatregelen om mensen richting vaccin te pushen niet nodig.

En ja, thuis met pakweg 50 afspreken is in theorie toegestaan, maar niet aan te raden.

Een metalen staaf in uw holletje steken en vervolgens in de tuin gaan staan als er een onweer overtrekt, mag ook perfect volgens de wetgeving, toch zijn de meesten onder ons slim genoeg om te beseffen dat dat de nodige risico's inhoudt en het niet zouden doen "omdat het mag" 😉

Mensen nodigen elkaar uit als voor een feestje omdat da leuk is.
Dus het enige wa ik uit die vergelijking haal is da gij graag mee een metalen staaf in u reet in den tuin staat?

Blijkbaar is het al beslist dat er een lockdown komt van 18 december tot eind januari. We zullen zien of de roddel waar is.

Mij kan het allemaal niets meer schelen. Mijn leven is dankzij corona gewijzigd in working from home + tv kijken. Dat is al wat ik nog doe. Ik lig hier nu opnieuw in mijne zetel naar Union te kijken.

Ik ga niet meer naar cinema, restaurant, café, dancings, fuiven, stand-up comedy, muzikaal optreden, eetfestijn, … en dat tot ik het kan doen zonder mondmasker. Als ik daar nog 2 jaar moet op wachten, so be it. Ik heb het sociaal leven opgegeven zeg maar.

Afspreken met vrienden interesseert me ook geen hol meer. Corona heeft me veranderd. Het ergste van al is dat ik voel dat ik niets mis. Ik ben blij met mijn gezin en familie. Erg voor de economie bedoel ik dan. Want de wereld ZAL veranderd zijn na corona. Een frituur kan nog schakelen naar online + thuis bezorgen, maar heel wat andere zaakvoerders gooien gewoon best nu al de handdoek.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar is het al beslist dat er een lockdown komt van 18 december tot eind januari. We zullen zien of de roddel waar is.

Mij kan het allemaal niets meer schelen. Mijn leven is dankzij corona gewijzigd in werken + tv kijken. Dat is al wat ik nog doe. Ik lig hier nu opnieuw in mijne zetel naar Union te kijken.

Ik ga niet meer naar cinema, restaurant, café, dancings, fuiven, … en dat tot ik het kan doen zonder mondmasker. Als ik daar nog 2 jaar moet op wachten, so be it. Ik heb het opgegeven zeg maar.
Giet u nog ene uit zou ik zeggen.

Mocht er een WK "Rond de pot draaien" zijn , moet Ben Weyts onze inzending worden. Wat eeen kampioen
Tjah Weyts en co dachten dat het probleem wel ging verdwijnen door leerlingen als gevaccineerd te beschouwen en minder te testen. Preventie dat was nergens voor nodig want preventieadviseurs waren de ideale boots on the ground.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan