Cooler voor AMD R5 7600

HUSKE

Well-known member
Ik heb een AMD R5 7600 CPU op een MSI B650i edge wifi mobo. Dit alles in een fractal torrent nano behuizing.
Momenteel heb ik een Deepcool AK500 CPU cooler erop, maar ik vind dat die vrij veel lawaai maakt als ik game en ben dat niet gewoon. De temp draait tijdens gamen rond de 68-70 graden (80 graden cinebench).

Wat zijn goede stille CPU luchtkoelers tegenwoordig? Looks maakt niet uit, de case is volledig dicht en zie je toch niet.
Of moet ik kijken naar een AIO waterkoeler?
 
Je kan altijd gewoon de fans vervangen door Be Quiets of Noctua's. Zo moet je niet heel de koeler demonteren.
 
zou er Noctua's op steken als je echt voor stilte wilt gaan met goeie static pressure maar die zijn wel wat prijzig
als je niet te veel wilt aan spenderen zijn de Arctic P12 degelijk alternatief voor de Noctua's
 
zou er Noctua's op steken als je echt voor stilte wilt gaan met goeie static pressure maar die zijn wel wat prijzig
als je niet te veel wilt aan spenderen zijn de Arctic P12 degelijk alternatief voor de Noctua's
Kwaliteit komt wel met een prijs. Zeker als je 6 jaar garantie krijgt.

Heb al 8 jaar NF-F12 iPPC 2000PWM's en die werken nog altijd zonder problemen. Draaien static op 900rpm en zijn amper hoorbaar.
 
Zou gewoon eens proberen de fan curve wat bij te regelen, zodat die pas vanaf bijvoorbeeld. 75+ graden pas luider/te luid begint te worden. Zou me niet verwonderen dat als je die Zou instellen om quasi altijd stil te zijn je cpu maar 2 max 3 graden warmer Zou draaien. Kijk eens met hwmonitor of hwinfo hoeveel rpm de fan bereikt tijdens je gamesessie?
 
Zou gewoon eens proberen de fan curve wat bij te regelen, zodat die pas vanaf bijvoorbeeld. 75+ graden pas luider/te luid begint te worden. Zou me niet verwonderen dat als je die Zou instellen om quasi altijd stil te zijn je cpu maar 2 max 3 graden warmer Zou draaien. Kijk eens met hwmonitor of hwinfo hoeveel rpm de fan bereikt tijdens je gamesessie?

Bijna 1800rpm, heb de fan curve al naar beneden gehaald, draait nu rond de 1000rpm, ga nog wat verder tweaken.
 
Terug
Bovenaan