Shooter PC PS5 PS4 XBOX Control

Ik moet nog aan de game beginnen, had eventjes op de PS4 gespeeld maar daar was de framerate slecht.
Maar twijfel toch nu om te hem op te starten, paar reacties hier van mindere game...
Niet twijfelen...doen heb Control op de Pro (geen framerate problemen tegengekomen dus op de PS5 zou dit zeker niet mogen :thinking: ) uitgespeeld en is (y)je moet natuurlijk van dit soort games houden (aka Alien isolation) en zeker niet rushen zoals sommigen :rolleyes: de donkere 'sfeer' is een deel van dees soort games en versterkt de beleving juist.
 
Vind het verhaal ook redelijk moeilijk om volgen? Je wordt ook overspoeld met collectibles, maar na een stuk of 5 toch wel mijn interesse verloren om dat allemaal te lezen.
 
Vind het verhaal ook redelijk moeilijk om volgen? Je wordt ook overspoeld met collectibles, maar na een stuk of 5 toch wel mijn interesse verloren om dat allemaal te lezen.

Gisteren ook begonnen op de PS5 en het bevalt me wel. M’n eerste “next gen” ervaring na Astro’s Playroom, hoewel dit eerder gewoon een upgrade is Van een spel van vorige gen. Ben begonnen op de graphics mode met raytracing omdat ik nu 30 fps toch nog redelijk gewoon ben vanop de PS4, maar misschien verander ik nog als de actie wat hectischer zou worden. Ik vind het er alvast zeer goed uitzien, geeft toch wat extra aan de redelijk grijze omgeving. Enkel sommige van de personages zien er wat minder uit.

ik volg je hier wel in, je komt zo’n beetje zonder inleiding midden in het verhaal, ik hoop dat het verhaal en de wereld gaandeweg voldoende uitgewerkt wordt zonder dat je zelf elke 10 min documenten moet oppikken en lezen.
 
Voor mij is het net een voordeel dat je gedwongen wordt om side-stuf te doen. Dat pure main-stuff rushen hou ik niet van.
Awel ja dat zeg ik juist. Als ik geweten had dat ze zo cruciaal waren had ik ze wel gedaan. :)

Het hoofdpersonage is inderdaad niet interessant, maar het verhaal wordt duidelijk gedragen door de antagonist (of wat ervoor doorgaat).

Trouwes vet dat er een one-shot kill en god mode inzit. Kan je echt de jedi uithangen. Alleen een beetje sneu voor de bosses, want die merk je amper op zo. :p
 
Een van de grootste ergernissen is toch wel als je ergens (per ongeluk) dood gaat tijdens een side quest dat ie instant failed en dat ie ook gewoon weg is... Ipv mijn character gewoon ergens aan een checkpoint te laten herbeginnen.... nee, mission failed en geen idee waar ik em gevonden heb. Dan moet ik ook nog op zoek naar iemand in de containment, geen idee waar dat is zelfs, staat niks op die map. Onnozel spel... Ga mij wel die god mode eens proberen xD
 
Voor mij sowieso een van de beste spellen van de afgelopen jaren. De gameplay is soms repetitief en vrij saai, maar de sfeer en immersion in dit spel zijn ongezien. Remedy blijft toch een toppertje. Heb hun artbook over Control besteld, erg benieuwd naar.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren het basisspel uitgespeeld op PS5. Toch wel erg van genoten, ondanks een paar duidelijke minpunten. De setting is passend voor het verhaal en mooi afgewerkt maar uiteindelijk is het toch wel veel door grijze gangen lopen. De map is soms irritant om te gebruiken, maar denk dat het ook wel hier de bedoeling was om een wat meer doolhofgevoel te maken. Dat het verhaal vaag is en je er gewoon wat in gedropt wordt, vond ik niet erg. Draagt voor mij ook bij tot de mysterieuze sfeer en uiteindelijk had ik de grote lijnen wel door. De gunplay is leuk en de gevechten zijn goed uitgewerkt, de extra krachten maken het vooral tof. Hoewel er niet heel veel variatie in de vijanden zit, stoorde dit ook niet gezien de relatief korte speelduur.

Toch ook wel tevreden met de incorporatie van PS5 features. Ben aan het spel begonnen met raytracing aan, dat hielp om de soms saaie locaties wat op te frissen. Tegen het eind van het spel wel naar performance mode overgegaan omdat de gevechten wat uitgebreider werden en 60 fps dan een pak beter aanvoelde. Er wordt wat gebruik gemaakt van de triggers van de dualsense, elk wapen voelt anders aan. Haptische feedback wordt zeer karig gebruikt, merkte eigenlijk vooral een subtiel verschil tussen wandelen en lopen. Maar het tofste vond ik het gebruik van die kaarten. Je kan meteen zien hoe ver je in een hoofdstuk zit en krijgt een schatting van hoeveel tijd er nog over is, handig om een speelsessie wat in te plannen. En voor de liefhebbers zijn er ook hier getrackte trofeeën, bv hoeveel vijanden er moeten gedood worden.

Op naar de DLC en normaal ook de platinum.
 
Gisteren ook aan begonnen. Creepy atmosfeertje wel en begint ook redelijk verwarrend. Ff wat tijd insteken en dat spel zal wel "groeien".
 
Na dit topic te lezen kom ik tot besef dat ik de PS4 versie aan het spelen ben ipv de PS5 en dan zelfs nog de standard edition ipv ultimate 🙃
Ik ga alleszins er niet mee hernieuw beginnen want zit al een beetje te ver in 't spel.
 
Kvind het trouwens geen simpel spel. Eerste bossfight deed me al echt zweten. Kga dus mn peren nog afzien 😅
 
Ja, die assist mode ga ik nog ff links laten liggen. Maar als het te frustrerend zou worden (vanavond nog eens een sessie), ga ik die toch gebruiken. Liever dat dan het spek opgeven.
 
Ondertussen main game uitgespeeld. De frustrerende difficulty spikes waren er nog steeds af en toe bij enkele bosses of eindgevechten, maar het wende wel redelijk vlug. Het verhaal blijft vaag maar ge vindt er toch een duidelijke lijn in terug. Nog een aantal belangrijke side missions te gaan, trophies te collecten en de twee DLC's om te doen. Ik ben dus nog wel even bezig and I don't mind one bit :)
 
Gisteren ook de main game uitgespeeld. De eerste DLC ook al en ben nu aan de 2de bezig. Moet in de 1ste wel nog wat trophies afwerken en bij de main game enkel die van 100 points.
 
Gisteren dacht ik eens te beginnen aan het gevecht met

Tomassi

EXTREEM frustrerend. Sinds ik Pierce ben beginnen gebruiken, geraakte ik wel regelmatig over de helft van zijn levensmeters en ik ben zelfs één keer tot 1/3de geraakt. Ik levitate meestal naar de hogere zijkanten en van daar kan ik goed uithalen, maar die onzichtbare Hiss in combinatie met ik die in paniek soms gewoon weer naar onder val en dan ook vergeet dat ik drie keer op X moet duwen om te levitaten, dat te stoppen en dan rustig naar onder te zweven waardoor ik series wat schade pak nekken me elke keer.
Ik ben na een dik uur gisteren gestopt en ga nu gewoon de DLC's en nog wat zijmissies (+ het zoeken naar hidden areas) doen om ability points en source te verzamelen zodat ik enerzijds mijn shield abilities (en vooral die shieldburst zij-abilities) kan maximaliseren en anderzijds mijn pierce maximaal kan upgraden. En dan nog maar eens met de moed der wanhoop proberen :D
 
Laatst bewerkt:
Control Ultimate Edition kost nu maar 16€ op Steam en die nieuwe trailer ervan is écht vet.

Ik heb daar ooit het begin van gespeeld (pakweg een half uurtje maar) maar het kon mij niet echt aanspreken. Wordt dat echt een superspel of is dat meer van hetzelfde als het begin?

Reviews zijn redelijk positief wel. Meningen hier? Zware fans?
 
Als het voor pc is, zit ondertussen bij Gamepass. Heb je meteen een maand dat je games kan uitproberen.

Heb het zelf nog niet uitgespeeld, maar tonaal lijkt het alvast zeer consequent te zijn. Een zeer cryptische cinematische game met goede third person combat. Remedy is duidelijk fan van David Lynch zijn werk.
Bij Humble Choice van deze maand krijg je overigens de standaard editie voor net geen 12euro en nog eens 11 andere games als je nog geen lid bent.
 
Terug
Bovenaan