Advies Apple Google Contactgegevens overzetten van apple naar android

Ruigen Das

Well-known member
Ok, ik heb dus mijn broer kunnen overhalen om zijn kapotte (bellen gaat niet meer) iphone se om te ruilen voor een nieuwe Google pixel 6a.

Hoe zet hij best zijn contactgegevens over? Ik weet dat apple notoriously moeilijk doet met omzetten van contacten, maar kan je gewoon van apple op sim kaart kopiëren, en dan importeren op Android? Of is dit moeilijker dan dat?

Iemand ervaring hierin, of een goede handleiding? Beiden hebben nano sim kaart dacht ik, dus dat zou al moeten lukken...

Alle tips zijn welkom
 
Ok, ik heb dus mijn broer kunnen overhalen om zijn kapotte (bellen gaat niet meer) iphone se om te ruilen voor een nieuwe Google pixel 6a.

Hoe zet hij best zijn contactgegevens over? Ik weet dat apple notoriously moeilijk doet met omzetten van contacten, maar kan je gewoon van apple op sim kaart kopiëren, en dan importeren op Android? Of is dit moeilijker dan dat?

Iemand ervaring hierin, of een goede handleiding? Beiden hebben nano sim kaart dacht ik, dus dat zou al moeten lukken...

Alle tips zijn welkom

Mijn contacten staan exclusief op mijn hotmail account, die ik op elk toestel laat synchroniseren.
Nieuw toestel betekent dan ook enkel die account toevoegen (zowel voor contacten, mail, agenda).

Is dat geen optie dat hij eerst zijn contacten op het Apple toestel overdraagt naar een externe account?
 
Zijn mail is Gmail, ik vermoed dat we het daarin kunnen opladen? Ondertussen ook al iets gelezen van de google 'one' app die je ook kan downloaden op ios.

Iemand daar ervaring mee? Ik lees ook dat je kan verbinden met kabel en zo overzetten, of zelf via Wi-Fi te verbinden...

Hoe doen jullie het dus?
 
Met Google One zou dat inderdaad moeten gaan, maar ik heb er zelf geen ervaring in. Ik heb zelf 10+ jaar geleden bij mijn 1e smartphone mijn contacten manueel in mijn Google account gezet, en sindsdien voeg ik ook enkel daar toe. Zo zijn ze altijd direct overal gesynchroniseerd.

 
Terug
Bovenaan