Conner Rousseau komt uit de kast

Dit topic is afgesplitst. Zoals steeds worden hier geen loze insinuaties of het verspreiden van fake news geduld. In dit geval zeker omdat dat ook nog eens gevoelig ligt voor andere slachtoffers. Het kan gaan over feiten, niet over roddels. Baggersites worden dus ook niet gedeeld. Hier wordt streng tegen opgetreden.

Conner Rousseau is uit de kast gekomen, naar eigen zeggen is dat vervroegd gebeurd door een 'heksenjacht' op hem:

Een aparte kronkel in het verhaal, is het feit dat zijn coming-out op social media gebeurt, maar hij een uitgebreider interview met Eric Goens op voorhand heeft opgenomen. Dat interview wordt nu tegen betaling aangeboden aan de nieuwsoutlets. Voorlopig hebben HLN en VRTNWS al laten weten niet te betalen voor informatie, omdat de Conner zelf openbaar toegankelijk is.

Ondertussen wordt het filmpje ook gratis aangeboden door de partij Vooruit.

De usual suspects van websites zijn al veroordeeld voor hun foutieve informatie. Die weg gaan we hier zéker niet op. De "geruchten" over pedofilie zijn niet eens geruchten, maar "wat als"-scenario's over grensoverschrijdend gedrag.

Er zijn twee klachten, waarvan eentje ingediend door een journalist namens een 17-jarige, waar na onderzoek geen strafbare feiten zijn gepleegd, dus die is geseponeerd. Een tweede klacht, in Antwerpen, gaat over een moeder die een klacht indient over Instagramberichten naar haar zoon. Dat onderzoek loopt nog, maar bevat volgens de woordvoerder "volstrekt foutieve zaken".

Laatst bewerkt:
Ik volg de stelling dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen.
Maar ook al brengt VTM (en VRT blijkbaar ook) neutraal dat er 'andere roddels' circuleren, is dat dan deontologisch wel verantwoord?
Zo voedt men nog meer de roddels en gaat men bovendien nog meer diegenen die nog totaal niet op de hoogte waren, gaan aansporen om online informatie te gaan opzoeken (wat je gemakkelijk kan terugvinden).
Het verschil is dat sommigen hier de geruchten al brengen als vaststaande feiten, en hem al als pedofiel bestempelen.

Blijkt dat er nu inderdaad beschuldigingen zijn geuit tegen hem van derde partijen over ongepast gedrag ten opzichte van 17-jarigen. In het ene geval heeft het onderzoek niets uitgewezen, in het andere geval zou het gaan over online correspondentie en is het onderzoek nog lopende.

Het kan zijn dat hij over de schreef is gegaan. Het zou mij op zich niet verbazen, ik vind hem overkomen als een egotrippende kwal. Maar enerzijds is er geen formele klacht, heeft het onderzoek voorlopig niets uitgewezen en gaat het hier om 17-jarigen. Niet alleen is het dus heel erg voorbarig om hem als wat dan ook te bestempelen alsof het een vaststaand feit is, in België ben je seksueel meerderjarig vanaf je 16 jaar. Dus tenzij er straks berichten binnenkomen over 15-jarigen of jonger, is de beschuldiging van pedofilie echt wansmakelijk.

Laatst bewerkt:
Dat hij een coming out video maakt of niet , dat is zijn zaak , maar de timing is toch op zn minst bizar te noemen . Doe het dan wanneer het kalm is rond uw persoon , toch niet als er negatieve aandacht is (meldingen)?

Het kan onterecht blijken, maar ik krijg een erg zwaar BDP gevoel bij deze video.
Wanneer er een professioneel journalist bijgehaald wordt (of een communicatiebureau zoals bij BDP destijds), dan is dit inderdaad iets waarvan je weet dat dit voorbereid is, misschien deels scripted.
Totaal anders dan wanneer je zelf een video opneemt'tussen twee vergaderingen door'.
Iemand als Goens (gekend uit vorige samenwerkingen) stelt de juiste vragen en zal er voor zorgen dat alles correct wordt weergegeven en verwoord.
Maar waarom?

Ik kan alleen maar hopen dat de reden is: "ik struggle met mijn geaardheid, ik wil een coming out doen, maar er circuleren onterechte roddels over mij, dus daarom heb ik uw hulp nodig".

Ik ben grotendeels akkoord met de inhoud van uw post, maar waarom moeten die persoonlijke aanvallen er altijd bij?
Een forum is een verzameling van persoonlijke meningen, die we zo goed als mogelijk proberen staven met feiten, waar dit mogelijk is.
Dat is toch geen persoonlijke aanval? Wat jij (of ik, of Sir.Killalot, of Loser, of ...) vinden van hoe hij zijn coming out moet doen doet er gewoon helemaal niet toe. Je gaat toch ook niet zeggen hoe een koppel de aankondiging van hun zwangerschap moet brengen of weet ik veel? Het gaat niet over belastingen of rellen of bestuurlijke zaken: zo'n coming out is iets puur persoonlijks waar eigenlijk niemand iets mee te zien heeft en wat ook op niemand (behalve op zijn familie misschien) een effect heeft, dus wat de mening van X of Y is over hoe hij gekozen heeft om die coming out te doen doet niks ter zake. Hem dus afrekenen omdat het 'niet hoeft' of omdat het 'niet nuttig' is of weet ik veel is zinloos.

Dat wil ik maar gewoon bedoelen. Gewoon een feitelijke vaststelling.

Ik vind het toch naief om te denken dat dit gewoon een coming out is. Het is een politieker, die kan je niet vertrouwen.
Dat dat filmpje zo professioneel opgenomen is (en zo lang duurt) stoort me om een of andere reden ook.
+ eigenlijk is het niet eens coming out, want hij zegt dat hij het zelf eigenlijk nog niet goed weet allemaal.

....
=D

“Het voelt een beetje als de vlucht vooruit wat hij hier doet”, gaat Simoens verder. “Er doen nog andere verhalen de ronde in de Wetstraat, die niets te maken hebben met zijn geaardheid. Het zijn verhalen van mensen die zich niet goed voelen bij zijn gedrag. Die verhalen hebben ook onze redactie bereikt. We doen daar onderzoek naar. We zeggen daar verder niets meer over. We zijn journalisten die feiten brengen. Die zijn er op dit moment nog niet”, klinkt het.

Eigenlijk is het gewoon te veel aan het worden. In een geörganiseerde lastercampagne geloof ik ook niet.
Dat lopende onderzoek nog, twitteraars met hun verhaal, dan de verhalen aangekomen bij de redactie.
(Alles afwachten nog ja. Maar toch, ik denk dat die vastgereden begint te geraken.

Mss achteraf niet de meest strafbare feiten, geraakt die juridisch onder veel uit, maar onaanvaardbaar en gewoon te veel voor de meeste mensen.)

Laatst bewerkt:
=D

“Het voelt een beetje als de vlucht vooruit wat hij hier doet”, gaat Simoens verder. “Er doen nog andere verhalen de ronde in de Wetstraat, die niets te maken hebben met zijn geaardheid. Het zijn verhalen van mensen die zich niet goed voelen bij zijn gedrag. Die verhalen hebben ook onze redactie bereikt. We doen daar onderzoek naar. We zeggen daar verder niets meer over. We zijn journalisten die feiten brengen. Die zijn er op dit moment nog niet”, klinkt het.

Eigenlijk is het gewoon te veel aan het worden. In een geörganiseerde lastercampagne geloof ik ook niet.
(Alles afwachten nog ja. Maar toch, ik denk dat die vastgereden begint te geraken.)
zou nu ook voor enkele dagen naar het buitenland gaan voor 'af te koelen' .

Wanneer er een professioneel journalist bijgehaald wordt (of een communicatiebureau zoals bij BDP destijds), dan is dit inderdaad iets waarvan je weet dat dit voorbereid is, misschien deels scripted.
Totaal anders dan wanneer je zelf een video opneemt'tussen twee vergaderingen door'.
Iemand als Goens (gekend uit vorige samenwerkingen) stelt de juiste vragen en zal er voor zorgen dat alles correct wordt weergegeven en verwoord.
Maar waarom?

Ik kan alleen maar hopen dat de reden is: "ik struggle met mijn geaardheid, ik wil een coming out doen, maar er circuleren onterechte roddels over mij, dus daarom heb ik uw hulp nodig".
Ze zijn blijkbaar een docu rond hem aan het draaien, het is dezelfde ploeg die nu dit heeft gemaakt. Lijkt me eerder op een opportuniteit (vanuit Rousseau zijn standpunt) om het dan van de eerste keer zo te doen, gezien Goens en zijn cameramensen toch al rondliepen bij hem.

Mss achteraf niet de meest strafbare feiten, geraakt die juridisch onder veel uit, maar onaanvaardbaar en gewoon te veel voor de meeste mensen.)
Als twenty-something heen-en-weer sturen met een 17-jarige die er zelf geen probleem mee had? Da's toch wat ik lees op De Morgen. Niet vergeten, nu is hij 30 maar ik lees nergens van wanneer de "feiten" (/geruchten) dateren.

Als twenty-something heen-en-weer sturen met een 17-jarige die er zelf geen probleem mee had?
Da's toch wat ik lees op De Morgen.
Wat was de inhoud van die posts? Dat is toch ook belangrijk.

Ik chat ook met 17 jarigen
Of daar lijkt het toch op in deze thread :unsure:

Wat was de inhoud van die posts?

Ik chat ook met 17 jarigen
Of daar lijkt het toch op in deze thread :unsure:
Dat weet jij net zomin als ik. Zoals als eerder aangehaald, vanaf 16 is iemand seksueel meerderjarig en lijkt het er op - hoe het verwoord is - dat er wederzijds geen issue wat tot de moeder zich moeide.

Dat weet jij net zomin als ik. Zoals als eerder aangehaald, vanaf 16 is iemand seksueel meerderjarig en lijkt het er op - hoe het verwoord is - dat er wederzijds geen issue wat tot de moeder zich moeide.
Maar sex of ongepast gedrag met een 17 jarige, en laat ons positief zijn en zeggen dat deze feiten gebeurd zijn als hij net in de politiek kwam (26 jaar dacht ik), is toch maar marginaal niet? Dat zal wel vaker gebeuren maar als politieker weet je toch dat zoiets kan en zal tegen je gebruikt worden.

Als twenty-something heen-en-weer sturen met een 17-jarige die er zelf geen probleem mee had? Da's toch wat ik lees op De Morgen. Niet vergeten, nu is hij 30 maar ik lees nergens van wanneer de "feiten" (/geruchten) dateren.
Juridisch kan het allemaal mss net op het randje zijn.
Who knows.
Als straks blijkt dat die vulgaire praat of foto's uitwisselde met een 17 jarige, dat voor een vooraanstaand figuur dat zich overal hyperkinetisch promoot. De publieke opinie zal mss eerder de moeder volgen he?

Het is niet alleen dat he.
Veel getuigenissen komen nu blijkbaar binnen. Daarom misschien niet echt heel ernstige zaken, maar voldoende om verbrand te geraken.

Allé u overal profileren, tussen de kinderen zittend met een boekje, eigen kledinglijn, en je wordt grensoverschrijdend gedrag verweten, seksueel en niet-seksueel. Het klopt dan gewoon niet meer...

Maar sex of ongepast gedrag met een 17 jarige, en laat ons positief zijn en zeggen dat deze feiten gebeurd zijn als hij net in de politiek kwam (26 jaar dacht ik), is toch maar marginaal niet? Dat zal wel vaker gebeuren maar als politieker weet je toch dat zoiets kan en zal tegen je gebruikt worden.
Er is vooralsnog geen sprake van seks.
Zelfs als er seks in het spel was: wie heeft als twintiger niet geëxperimenteerd? Het leeftijdsverschil met een 17-jarige is op die leeftijd relatief groot, da's waar en ik zeg niet dat ik het zelf zou gedaan hebben maar we moeten ook niet overdrijven.
Dan nog kan je dat marginaal vinden, wel iets heel anders als "onaanvaardbaar" en "te veel voor de meeste mensen".

Juridisch kan het allemaal mss net op het randje zijn.
Who knows.
Als straks blijkt dat die vulgaire praat of foto's uitwisselde met een 17 jarige, dat voor een vooraanstaand figuur dat zich overal hyperkinetisch promoot.
Et alors? De "snaps" die ik vroeger naar leeftijdsgenoten heen en weer stuurde moeten ook niet uitlekken hoor.
De publieke opinie zal mss eerder de moeder volgen he?
Het is niet alleen dat he.
Veel getuigenissen komen nu blijkbaar binnen. Daarom misschien niet echt heel ernstige zaken, maar voldoende om verbrand te geraken.
Vooralsnog niet meer dan roddels he. Moest er meer aan de hand blijken, zal ik misschien mijn mening bijstellen maar voorlopig is het echt much ado about nothing.
Allé u overal profileren, tussen de kinderen zittend met een boekje, eigen kledinglijn, en je wordt grensoverschrijdend gedrag verweten, seksueel en niet-seksueel. Het klopt dan gewoon niet meer...
Kinderen <> 17-jarige en twenty-something. Zeer belangrijk verschil.

Voor een coming-out in de privésfeer en roddels? Nee bedankt, het moet niet groter worden dan het is lijkt me. We zijn hier niet de comment-sectie van hln.

Voor een coming-out in de privésfeer en roddels? Nee bedankt, het moet niet groter worden dan het is lijkt me. We zijn hier niet de comment-sectie van hln.
Dit is geen coming-out in de privésfeer he , dat doet je niet met een youtube-film te lanceren met een bekend journalist ,betalend voor de mass media. Je kan gerust spreken van een coming out in de publieke sfeer.

Dit is geen coming-out in de privésfeer he , dat doet je niet met een youtube-film te lanceren met een bekend journalist ,betalend voor de mass media. Je kan gerust spreken van een coming out in de publieke sfeer.
Een coming-out die in de privésfeer zou moeten thuishoren was beter uitgedrukt :)
Either way, lijkt me niet dat dat een apart topic waard is.

Et alors? De "snaps" die ik vroeger naar leeftijdsgenoten heen en weer stuurde moeten ook niet uitlekken hoor.
Tja. Pech voor hem in ieder geval.
Vooralsnog niet meer dan roddels he. Moest er meer aan de hand blijken, zal ik misschien mijn mening bijstellen maar voorlopig is het echt much ado about nothing.
Simoens: "Het zijn verhalen van mensen die zich niet goed voelen bij zijn gedrag. Die verhalen hebben ook onze redactie bereikt"
Ook dat wat al langer op twitter circuleerde.
Ook iets te easy om alles overboord te gooien en het als roddels af te doen.
Geörganiseerde laster geloof ik ook niet in. Veel fake mss, maar alles dan ook weer fake onwaarschijnlijk.

Kinderen <> 17-jarige en twenty-something. Zeer belangrijk verschil.
Maar wel marginaal. Net zoals die moeder er niet mee opgezet was, zullen heel veel moeders er niet mee opgezet zijn.
Als hij verder kan/zal gaan in de politiek, zal het wsl met een veel integere toon zijn. Verbrand sfeertje zal blijven achtervolgen.

Terug
Bovenaan