Combi stofzuiger + dweilrobot

Milanello

Active member
Ik ben op zoek naar een robot die zowel dweilt als stofzuigt. Aangezien deze spullen niet goedkoop zijn, dacht ik hier te vragen of mensen bepaalde kunnen aanraden?

Op het internet zegt site a dat robot x de beste is, site b heeft het over robot y,... enz. Dus heel uiteenlopende reviews.

Heb zelf de Xiaomi Mi. Werkt mmer dan goed genoeg voor de lage prijs, is precies ook goedkoper dan de Roborock dus die is misschien de betere versie.

Enige nadelen: verliest soms de map van mijn appartement en moet dan opnieuw mappen en dat duurt wel even.
Het dweilen gebruik ik infeite nooit, buiten enkele keren getest in het begin. Ik dweil liever zelf zodat ik zeker ben dat het naar mijn goesting is.

Hier die roborock S7 pro ultra.
Op de kop kunnen tikken voor 899 met een actie op amazon. Meer dan zijn geld waard.
Dweilt, reinigt dweil, ledigt de stofbak automatisch. Wel wat onderhoud aan zoals vuil water afgieten, vers water bijvoegen, het reinigingsmechanisme eens kuisen (hebben ze daar nog geen mechanisme voor uitgevonden feitelijk :unsure: ) en eens de sensoren kuisen. De app geeft wel aan wanneer het tijd is voor wat te doen.
Voor de rest maakt hij zijn map goed, kan je zones excluderen, specifieke zones laten kuisen, weekprogrammas ingeven (met onderling nog eens de keuze tussen dweilen of stofzuigen of beide) Qua geluid valt het goed mee met uitzondering van het automatisch legen van de stofbak. Dat is echt wel heel luid.
Die rijdt nu wekelijks 3 keer uit (dweilen en stofzuigen) en die stofzak is nog altijd niet vol. Draait al van eind november....

Minpuntje is dat dat vuil water wel stinkt maar die bak sluit wel reukdicht af en dat hij toch niet 100% tot in de hoekjes kuist maar welke robot doet dat wel. Een manuele poets of stofzuigbeurt ga je nog steeds moeten doen.

899 is wel het maximale dat ik er zou aan geven. 1100 of wat staat hij nu is best wel duur.
De S8 kwam denk ik dit jaar uit. Mss ook interessant om eens op te volgen.

Op de kop kunnen tikken voor 899 met een actie op amazon. Meer dan zijn geld waard.
Dweilt, reinigt dweil, ledigt de stofbak automatisch. Wel wat onderhoud aan zoals vuil water afgieten, vers water bijvoegen, het reinigingsmechanisme eens kuisen (hebben ze daar nog geen mechanisme voor uitgevonden feitelijk :unsure: ) en eens de sensoren kuisen. De app geeft wel aan wanneer het tijd is voor wat te doen.
Voor de rest maakt hij zijn map goed, kan je zones excluderen, specifieke zones laten kuisen, weekprogrammas ingeven (met onderling nog eens de keuze tussen dweilen of stofzuigen of beide) Qua geluid valt het goed mee met uitzondering van het automatisch legen van de stofbak. Dat is echt wel heel luid.
Die rijdt nu wekelijks 3 keer uit (dweilen en stofzuigen) en die stofzak is nog altijd niet vol. Draait al van eind november....

Minpuntje is dat dat vuil water wel stinkt maar die bak sluit wel reukdicht af en dat hij toch niet 100% tot in de hoekjes kuist maar welke robot doet dat wel. Een manuele poets of stofzuigbeurt ga je nog steeds moeten doen.

899 is wel het maximale dat ik er zou aan geven. 1100 of wat staat hij nu is best wel duur.
Waar is de tijd dat Chinese gadgetmerken goedkoop waren o_O

Waar is de tijd dat Chinese gadgetmerken goedkoop waren o_O
die roborocks zijn nu eenmal de beste op de markt. de moment dat één of andere chinese android telefoon een iphone outperformed gaat die ook niet lang goedkoper blijven hoor. vraag en aanbod. of dat nu china is of niet...

Normaal komt de S8 in maart in EU en april VS, maar ik heb hem nog nergens te koop zien staan. Ik ben er namelijk op aan het wachten...

Terug
Bovenaan