Cognitieve test, IQ testen, Neurologie.

D

Deleted member 451

Guest
Ooit al eens afgevraagd hoe het zit met je cognitieve vaardigheden?

Deze handige test, duurt slechts 2 minuutjes, kan je een goed beeld geven.

Ikzelf twijfelde wat aan mezelf, omdat ik soms teksten lees, en op het eind van de pagina vast stel dat ik niet aandachtig genoeg was, en de pagina soms moet herlezen.

Blijkt dat ik toch niet zo slecht scoor DENK IK,
want de test geeft me telkens iets van de 92 % aan.

Maar toch staat daar onder:
Your reaction time:
0.869 seconds
Your accuracy is average but your speed is low, try to respond faster!

Steeds opnieuw.... Ik was al blij met die 92 % , maar blijkbaar is dat nog niet voldoende.

Wat zijn jullie score's.
Of hebben jullie een betere tool?
Deze hier, vind ik al een pittige... vooral met cijfers langer dan 5 digits....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een heel basic test hè, die eigenlijk maar een deeltje van jouw cognitieve vaardigheden test. Ook taal, rekenen, abstract redeneren, probleemoplossend denken, ... vallen hier onder.

Ik heb zelf ook 92% en 0.761 seconden reactietijd. Geen idee waarom ze zulke cijfers 'average' noemen, want ze lijken me meer dan prima. Maar blijkbaar scoren we allemaal 92% :crazy:. Hun test lijkt me vooral een manier om gebruikers voor hun app binnen te halen...

Een betere tool is uiteraard een gewone IQ test. Ik heb er dit jaar eentje gedaan en vond het wel boeiend om de resultaten te krijgen.
 
Het is een heel basic test hè, die eigenlijk maar een deeltje van jouw cognitieve vaardigheden test. Ook taal, rekenen, abstract redeneren, probleemoplossend denken, ... vallen hier onder.

Ik heb zelf ook 92% en 0.761 seconden reactietijd. Geen idee waarom ze zulke cijfers 'average' noemen, want ze lijken me meer dan prima. Maar blijkbaar scoren we allemaal 92% :crazy:.
Een betere tool is uiteraard een gewone IQ test. Ik heb er dit jaar eentje gedaan en vond het wel boeiend om de resultaten te krijgen.
Ja die 92 % is verdacht opvallend....
Zal wel geen goede tool zijn denk ik.

Heb jij een betere link, voor die IQ test bv?

Ik vind het wel eens interessant. Ik ben als de dood voor alzheimer. of dementie.
 
Wat ik ook wel eens zou willen weten of je aan de hand van een neurologie scan, kan onderzoeken of er geen verdachte zaken te zien zijn, zoals hersen vernauwingen, of gewoon tekenen aan de want van hersenbeschadigingen etc.
En of daar dan ook nog iets aan kan gedaan worden.

Ik heb nog nooit zo'n onderzoek ondergaan, wil nu eerst wel es wat meer online testjes doen en dergelijke.

Onlangs de film: AWAKENINGS (met robert de niro en robin williams gezien), en die maakt me toch angstig.
 
Ja die 92 % is verdacht opvallend....
Zal wel geen goede tool zijn denk ik.

Heb jij een betere link, voor die IQ test bv?

Ik vind het wel eens interessant. Ik ben als de dood voor alzheimer. of dementie.

Die test wil gewoon mensen naar hun website en app lokken, volgens mij. Ik zou me sowieso niet baseren op zulke resultaten.

Een officiële IQ test kan je enkel bij een psycholoog laten uitvoeren, die de resultaten ook deftig kan interpreteren. Al die testjes online zijn slechts indicaties of gewoon volledig fout. Een IQ test zelf duurt al vaak een uur of langer, dus daar kan een test van 14 vragen of 5 minuutjes nooit aan tippen. De meest voorkomende is volgens mij de WAIS-IV. Reken op zo'n 150 tot 250 eur.
Via google vind je vast een centrum of zelfstandige psycholoog in je buurt.
 
94% met 0.668s
"Your speed is high but your accuracy needs to improve a little"
Grappig, voor iemand met afantasie
 
Die test wil gewoon mensen naar hun website en app lokken, volgens mij. Ik zou me sowieso niet baseren op zulke resultaten.

Een officiële IQ test kan je enkel bij een psycholoog laten uitvoeren, die de resultaten ook deftig kan interpreteren. Al die testjes online zijn slechts indicaties of gewoon volledig fout. Een IQ test zelf duurt al vaak een uur of langer, dus daar kan een test van 14 vragen of 5 minuutjes nooit aan tippen. De meest voorkomende is volgens mij de WAIS-IV. Reken op zo'n 150 tot 250 eur.
Via google vind je vast een centrum of zelfstandige psycholoog in je buurt.
Bedankt voor de info, maar ik vraag me af of je dan niet gewoon beter naar de neuroloog gaat, om onderzoek te doen naar eventuele schade, of een geruststellend "all fine" rapport.


Want met zo'n IQ test bij de psycholoog, kan je wel goed of slecht scoren, maar daarmee weet je nog steeds niet aan wat het ligt.
Is het omdat je zelf niet meer zo slim bent dan enkele jaren geleden? Of is het omdat er echt schade is? Dat kan je daar dan niet uit afleiden denk ik.

Als je dan toch rond de 200 euro betaalt, lijkt het me gewoon interessanter om gewoon de hersen scan te laten uitvoeren, en zien of daar iets te zien is of niet?
 
Wat een basic gedoe 🤷‍♂️
1691744021557.png
 
Bedankt voor de info, maar ik vraag me af of je dan niet gewoon beter naar de neuroloog gaat, om onderzoek te doen naar eventuele schade, of een geruststellend "all fine" rapport.


Want met zo'n IQ test bij de psycholoog, kan je wel goed of slecht scoren, maar daarmee weet je nog steeds niet aan wat het ligt.
Is het omdat je zelf niet meer zo slim bent dan enkele jaren geleden? Of is het omdat er echt schade is? Dat kan je daar dan niet uit afleiden denk ik.

Als je dan toch rond de 200 euro betaalt, lijkt het me gewoon interessanter om gewoon de hersen scan te laten uitvoeren, en zien of daar iets te zien is of niet?
Geen enkele neuroloog laat je zomaar zonder duidelijke klachten een hersenscan ondergaan.
Dat kost de sociale zekerheid een pak geld terwijl er nu al soms wekenlange wachtlijsten zijn.

Om je een idee te geven: ik ben zware migrainepatiënt, heb op 10j tijd 3 verschillende neurologen gezien in verschillende ziekenhuizen (omdat preventieve behandeling een probleem is bij mij, niet omdat ik per se bij verschillende neurologen WIL gaan).
1 EEG is er afgenomen. Nooit een hersenscan. Dat terwijl ik al meermaals via spoed ben moeten binnengaan omdat de behandeling totaal niet aanslaat en ik bvb al 10 dagen zware migraine had.
 
Geen enkele neuroloog laat je zomaar zonder duidelijke klachten een hersenscan ondergaan.
Dat kost de sociale zekerheid een pak geld terwijl er nu al soms wekenlange wachtlijsten zijn.

Dit inderdaad!
Als iedereen die gewoon eens een onderzoekje wil laten doen onder de scanner mag, moeten mensen met een aandoening binnenkort een jaar wachten voor er eindelijk een plaatsje vrij is.

Je hebt helemaal geen symptomen, dus er is geen reden tot ongerustheid. Ik dacht ook altijd dat ze zaken als dementie sowieso niet kunnen voorspellen op scans. Het is enkel zichtbaar wanneer het al in een gevorderd stadium zit.
 
Ik vond dat nu eigenlijk nog niet zo makkelijk. Toch een paar keer twijfel of ik een foto al dan niet al eens gezien had. Maar blijkbaar toch goed gelukt.

Results​

This task measures non-verbal memory and visual short-term memory


98%
Your reaction time:
0.677 seconds
Your accuracy and speed are high, great job!
 
Sterk visueel geheugen, dus test zegt niet zoveel denk ik.
Soms wel wat trager gereageerd, maar kreeg ook 2 berichtjes en 1 mail binnen tijdens de test :p

100%
Your reaction time:
0.716 seconds
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Die test wil gewoon mensen naar hun website en app lokken, volgens mij. Ik zou me sowieso niet baseren op zulke resultaten.

Een officiële IQ test kan je enkel bij een psycholoog laten uitvoeren, die de resultaten ook deftig kan interpreteren. Al die testjes online zijn slechts indicaties of gewoon volledig fout. Een IQ test zelf duurt al vaak een uur of langer, dus daar kan een test van 14 vragen of 5 minuutjes nooit aan tippen. De meest voorkomende is volgens mij de WAIS-IV. Reken op zo'n 150 tot 250 eur.
Via google vind je vast een centrum of zelfstandige psycholoog in je buurt.
Een IQ test kan je ook bij mensa doen en kost daar 60€ dacht ik
 
XqFlZyV.png


Ca va, ben daar wel blij mee.

Voor mijn autismediagnose heb ik verschillende cognitieve en neuropsychologische tests moeten doen. Ik scoorde daar superslecht op, dat was de dag na een zwaar ongeval van mijn vriend (redelijk traumatiserend voor mij) en ik had maar 2 uur geslapen. Zei dus uiteindelijk ook niks.
 
Terug
Bovenaan