Clarksons Farm

Het heeft ook niets meer te maken met zijn eigen farm momenteel. Maar wel goed om te zien hoe echt industriele boerderijen werken. Die hollander zijn werktuig is wel van een heel ander niveau.
Dat is overdreven. Hij gaat naar daar omdat hij over nieuwe technieken wil leren en hij wil die dan toepassen op zijn eigen boerderij.

Ik hoef ook niet meer te zien hoe hij sukkelt met een traktor. Goed voor 1-2 seizoenen.
Gelukkig zijn ze slim genoeg om nu andere dingen te brengen.

Nieuwste seizoen nog niet gezien, maar de eerste seizoenen waren echt prachtig. Ook erg realistisch en herkenbaar voor de hobby boer, maar dan op kleinere schaal.

Zeer goed gemaakt!

Waar de eerste seizoenen nog echt draaiden rond het managen van een boerderij en al de ecologie die errond hangt heb ik nu na twee afleveringen in het nieuwe seizoen het gevoel 'zelfstandige loopt constant te zaniken over hoeveel hij wel niet moet investeren om alles op te lossen'.
Los daarvan blijft het wel vermakelijke tv omdat Jeremy gewoon Jeremy is.

Favoriete serie waar ik elk jaar naar uit kijk!

Het eerste deel van seizoen 5 is ondertussen te streamen.
Aflevering 3 maakt ook een stop in Brugge :D
Niet alleen in Brugge, zelfs gestopt in mijn gemeente (Oostkamp). :D Dat tankstation is De Warande, daar ga ik al 10+ jaar om te tanken.

Die technieken in Nederland zijn serieus de moeite zeg. Clarkson zijne farm komt precies uit de Middeleeuwen in vergelijking. Die drone vond ik het interessantst, zeker hoe Jacob de uiterst strenge wetgeving omtrent drones heeft omzeild door zijn landbouwgrond als vliegveld te declareren. Ik vrees voor hem dat dat maar een oplossing op korte termijn zal zijn.

Ik vraag me ook af hoe de wetgeving voor landbouwers is in Nederland/Belgie in vergelijking met UK want de Engelse overheid is echt wel een zootje van aan het maken. "72% of the farms won't be affected", klonk precies alsof ze AI gebruikt heeft om die cijfers en vaststellingen te maken.

Waar de eerste seizoenen nog echt draaiden rond het managen van een boerderij en al de ecologie die errond hangt heb ik nu na twee afleveringen in het nieuwe seizoen het gevoel 'zelfstandige loopt constant te zaniken over hoeveel hij wel niet moet investeren om alles op te lossen'.
Los daarvan blijft het wel vermakelijke tv omdat Jeremy gewoon Jeremy is.
Ik moet zeggen dat ik dat eerlijk gezegd net ook hilarisch vind. Die mens is ~€70M waard and he's still shoveling shit :laugh: . De miserie die hij zich op de hals haalt... wat het extra leuk maakt is dat mijn schoonbroer zo ook wannabe boer is en weiland gekocht heeft. Het is allemaal op een andere schaal en met een ander budget maar ik zie toch parallellen :tongue:

Nog maar een halve aflevering gezien tot hiertoe maar toch weer smakelijk zitten lachen al.

Hopelijk komt het nog goed, met z'n hart was het ook al close.
Geweldige reeks alleszins.

Terug
Bovenaan