Clair Obscur: Expedition 33

Ik vind het vooral ambetant dat er geen questlog in het spel zit, net zoals in Elden Ring kan ik niet zien welke side quests ik openstaand heb.
Er moeten geen questmarkers in het spel zitten vind ik, maar gewoon een lijst van quests met een beschrijving (zoals in Oblivion destijds) zou ik toch niet slecht vinden. Ik wil een questlog zonder ingame GPS die u altijd zegt waar ge moet zijn :)

Ik vind het vooral ambetant dat er geen questlog in het spel zit, net zoals in Elden Ring kan ik niet zien welke side quests ik openstaand heb.
Er moeten geen questmarkers in het spel zitten vind ik, maar gewoon een lijst van quests met een beschrijving (zoals in Oblivion destijds) zou ik toch niet slecht vinden. Ik wil een questlog zonder ingame GPS die u altijd zegt waar ge moet zijn :)
Dit inderdaad ook wel, heb het gevoel dat ik soms wat te weinig info heb op gebied van quests, maps.
Moet inderdaad niet overdadig zijn zoals in andere games, maar nu voelt het wel heel sec aan.
Misschien ook teveel fomo om side quests of gebieden te missen.

Dit inderdaad ook wel, heb het gevoel dat ik soms wat te weinig info heb op gebied van quests, maps.
Moet inderdaad niet overdadig zijn zoals in andere games, maar nu voelt het wel heel sec aan.
Misschien ook teveel fomo om side quests of gebieden te missen.
Inderdaad. Je zou in feite tijdens het spelen een schriftje moeten hebben naast jou en de quests opschrijven...

Is eigenlijk niet erg @pablohoney en @Sneeuwstorm. Er is niks missable. (enkel de Mime bij de Gommage, maar die heb je direct bij New Game+)
En dat is net het leuke aan de game, dat de devs met zoveel rekening hebben gehouden.

Een RPG van +30u, maar jij hebt weinig tijd voor lange gamesessies -> we voorzien autosave en voldoende checkpoints
Uw madam komt neuten tijdens een cut-scène: pauzeer gerust (of het is mid-battle -> turn-based battles, dus pak uw tijd maar)
Bossfight gevonden tijdens sidequest, maar er niet klaar voor? -> portal ernaast om de area te verlaten en terug te keren wanneer je wil
Etc etc etc

Ik vond Dark Souls bijvoorbeeld goed, maar Elden Ring was zoveel beter omdat het net bepaalde zaken aanpakte zoals sneller travelen op paard, checkpoints voor elke boss, etc.

Ik ben verre van een goeie gamer en vind medium echt heel goed te doen. Er hangt wel heel veel af van de succesvolle parrys en dodges, maar bij nieuwe vijanden na een eerste oefenronde lukt het dikwijls wel, bij sterkere vijanden is het dan gewoon een kwestie van geduld hebben. Goede combo's maken met de skills en pictos en luminas helpt ook. Vind het een super game, nog steeds zo onder de indruk van de creativiteit van de omgevingen, die turn-based fights zijn helemaal mijn ding en ben ook super gefascineerd door het verhaal. Pareltje

Het strand ga ik wel opgeven denk ik, ik suck in platformers, en da's zelfs bij een minigame hier niet anders :lol:

Ik ben verre van een goeie gamer en vind medium echt heel goed te doen. Er hangt wel heel veel af van de succesvolle parrys en dodges, maar bij nieuwe vijanden na een eerste oefenronde lukt het dikwijls wel, bij sterkere vijanden is het dan gewoon een kwestie van geduld hebben. Goede combo's maken met de skills en pictos en luminas helpt ook. Vind het een super game, nog steeds zo onder de indruk van de creativiteit van de omgevingen, die turn-based fights zijn helemaal mijn ding en ben ook super gefascineerd door het verhaal. Pareltje
In theorie als ge dat systeem goed onder de knie hebt krijgt ge bijna geen damage. Als ge minder goed zijt in het parryen en dodgen zou je ook voor een tank-build kunnen gaan.

Precies wel moeilijk fysiek te vinden. Ik denk deze ook aan te schaffen, want het is jaren geleden dat er nog een deftige turn based rpg is uitgekomen.

Laatst bewerkt:
Net Sirene gedeelte uitgespeeld... Tot hiertoe mijn favoriete area wat betreft visuals & soundtrack.

Gisteren uitgespeeld. Dit komt héél hoog op het lijstje van mij all-time favoriete singleplayer games.
De laatste 12-13 jaar heb ik zelden het gevoel gehad dat een game mij echt aansprak en ben heel vaak vroegtijdig afgehaakt (komt ook met de leeftijd, veronderstel ik).

Maar deze heeft imo alles. Origineel, een epische opening waardoor je direct in het verhaal wordt meegezogen, fantastische muziek, geweldige visuals, meeslepend, ...

Nooit gedacht dat ik nog omver geblazen kon worden door een game.

Games zijn in wezen ook een vorm van kunst, maar ik heb nog maar heel zelden bij het spelen van een game echt het gevoel gehad met een echt kunstwerk aan het spelen te zijn. Clair Obscur is nog maar het tweede spel waarbij ik dat gevoel heb, na BioShock Infinite.

Gisteren zo’n level vlak na Monoco Station gedaan (Frozen Hearts?). Toch een dik uur vastgezeten op die boss van dat level. Gevecht duurde ook echt 15-20 minuten per run. Gevolg is dat ik nu het gevoel heb da’k zwaar overleveled ben voor de main story. Ben van eind level 30 naar 52 gegaan in dat ene level…

Terug
Bovenaan