Bubba

Well-known member
Crowdfunder FE
Hoi,

Ik kon hier nog geen thread vinden over Barcelona dus bij deze...

Iemand tips of zaken die zeker niet gemist mogen worden?
 
Wou ook eens naar Barcelona met de kinderen maar vluchten zijn precies toch wrééd duur geworden?
 
Mercat de la boqueria, camp nou, sagrada familia, alle kunst van Gaudi (o.a. Park Güell), Ramblas (opletten voor gauwdieven)

Verder strand bezoeken, leuke restaurants/ tapas bars --> Can Paixano is een echte aanrader. Goedkoop en super lekker. Ook bekend bij locals onder "La Xampanyeria".

Zelfs onvoorbereid zal je een geweldige tijd beleven. Ben er nu al 3x geweest en telkens was het fantastisch en ontdekte ik er nieuwe dingen.
 
Olympische site (zeker als die fontein daar weer gedaan wordt 's avonds met klank en lichtspel), Picasso, de haven, gewoon wat wandelen door de stad (je hebt wel wat routes op internet met leuke dingen bij), de grote winkelstraat met de huizen van gaudi
 
Wou ook eens naar Barcelona met de kinderen maar vluchten zijn precies toch wrééd duur geworden?
De olieprijzen staan op recordprijzen buiten een korte piek in 2008, dat is zowat de grootste variabele kost voor de luchtvaart, dus dit reflecteert zich in de kostprijzen voor vliegtickets. Bovendien is er pent-up demand van corona terwijl het wat langer kan duren om het aanbod ook weer op 100% te krijgen dus ik zou er niet vanuit gaan dat we op korte termijn goedkope tickets zullen zien.
 
Laatst bewerkt:
Kleine straatjes van Gracia doorwandelen.
Als je wat meer tijd hebt: vanuit Tibidabo het natuurpark Collserola verkennen.

Eten:
Paella eten vlak aan het strand in Barceloneta (xupxup ga ik altijd).
Paradeta (er zijn er verschillende, ook eentje vlakbij de Sagrada) koop uw chipirones, almejas en ander seafood samen met een fles witte wijn. Ge krijgt een nummerke en ga stukje voor stukje uw eten afhalen bij de counter als uw nummer afgeroepen wordt.
Beste local food van de stad: Bar Ramon vlakbij Mercat de Sant Antoni. Best te reserveren en kies misschien voor de 2de shift (dus eten pas vanaf 10u 😅) maar anders moet je echt tempo maken. Alles op de kaart is lekker en niet toeristisch.

Fancier, dus ook iets duurder eten: speciale tapa's: Succulent op de ramblas del raval
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mercat de la boqueria, camp nou, sagrada familia, alle kunst van Gaudi (o.a. Park Güell), Ramblas (opletten voor gauwdieven)

Verder strand bezoeken, leuke restaurants/ tapas bars --> Can Paixano is een echte aanrader. Goedkoop en super lekker. Ook bekend bij locals onder "La Xampanyeria".

Zelfs onvoorbereid zal je een geweldige tijd beleven. Ben er nu al 3x geweest en telkens was het fantastisch en ontdekte ik er nieuwe dingen.
Haha, de Xampanyeria wou ik ook komen aanraden.
Fantastische zaak, superlekkere broodjes. Stampensvol wel op de middag.

Ik heb van de meeste steden zo ne 100%-gids (time for momo). Vind dat altijd wel leuke wandelingen met een combinatie van klassiekers en originele zaken en hoekjes. Ge moet wel zien dat het een recente versie is want veel van die zaakjes veranderen/verhuizen.

Hebben in Barcelona ook ooit een fietstour gedaan met een lokale gids, ook een leuke manier om een stad te bezoeken. Zo ook al door Washington DC, Londen en Parijs getrokken.

Ik weet niet of dat altijd zo is maar wij waren daar ooit in de zomer en zijn toen 's avonds boven op Montjuic (vlak naast het kasteel) naar een openluchtfilm gaan kijken. Was ook fijn. Iedereen bracht zijn drank en wat eten mee, daar in 't gras gaan liggen.
 
Alles is hier wel wat gezegd, kuieren over de Ramblas ok. Zolang je er maar niet gaat consumeren. Thank me later. Cheers!
 
goh ik hou een lijstje bij. zit er veel voort werk :
Barcelona addresses JM tested

Bar brutal -> top resto

Bar carnete ->pinchos (expensive)

bar rouge -> cocktails en live gigs

el national -> meat (to the left if you enter)

rosa negra -> mexican

chaka khan -> top resto, ask for upstairs, than you see the open kitchen..

palosanto -> tapas (sangria is cheap and good)

Billy brunch (garden) (you have 2 of them take garden!-> brunch (don’t take pancakes)

El japonés-> take ribs

Soho house Barcelona (hotel, special rooftop)

Barcelo Raval (rooftop bar 360 always open)

Cal Pep -> like bar canete

La Xampanyeria -> classic tapas m/hamburger and Cheap house cava(on the go)

Bigbang bar -> open mic!
 
Op aanraden van bovenstaande posts afgelopen weekend de volgende restaurants bezocht:
-Bar Brutal > zeer goed! Ik had gelukkig wel gereserveerd.
-Billy Brunch Garden > lekker maar zeer populair dus buiten 20 min moeten aanschuiven. Reserveren is geen optie.

Andere restaurants:
-Gigi von Tapas: zeer lekker
-Carrer de Blai: de tapas en pinxtos straat

Andere zaken/activiteiten zijn hier boven al aangehaald. We hebben ook via WithLocals.com een privé-gids genomen en dit is wel een aanrader. Je leert veel op korte tijd maar ook veel praktische zaken.

Andere tips:
-bestel geen ontbijt in je hotel, er zijn daar zot veel koffie/ontbijt-zaken.
-neem een metro/bus-kaart (bijv. een 8-rittenkaart die je kunt delen). you'll thank me later!
 
Hier is het volgend weekend zover, ontbijt zit erbij in het hotel als is het maar voor het gemak, die restaurantjes enzo ga ik zeker bekijken!
 
Ik vind het een fantastische stad.
Enkel de bewoners vind ik minder aangenaam dan de gemiddelde Spanjaard.
Nogal gereserveerd.
 
Eind september (dit weekend dus :p ) is het La Mercé en is ook heel tof om eens gedaan te hebben. Veel traditionele activiteiten (castells, correfoc), muziek en nog vanalles.

 
Enig lang weekend die wij nog samen hebben met mijn man is weekend 18/12.
Barcelona staat al een tijdje op onze lijst.
Zouden we dit wagen in die periode? We zoeken geen warmte op maar willen gewoon regen vermijden ;-).
Thanks!
 
Wat een topstad, de combinatie van stad en strand zijn top, de Sagrada Familia ongelooflijk indrukwekkend en Casa Vicens was immens mooi :love:.
 
Terug
Bovenaan