Terug van een weekendje met de vriendin.
Ooit 10 weken stage gehad in Barcelona maar met mijn puberbrein meer gaan feesten dan van de cultuur in de stad genoten.
Nu dus nu de cultuur ingehaald.

- Blij dat ik geen ontbijt bij het hotel had geboekt. Zéér lekkere bakkers op elke hoek van de straat. (ik zie hier boven 2x Billy brunch aangeraden worden. Dat is toch de zelfde koude pap dat je in elke stad vindt? Lekker zal het wel zijn, maar de bakker op de hoek is toch specialer)
- Sagrada blijft impressionant. Over 3 jaar is de grote toren af en over 13j het hele werk (hopelijk)
- Overal lekker gegeten. Rond deze periode was er nergens een reservatie nodig
- Bij Casa Vicens stonden de minste toeristen en vond ik veruit het mooiste huis. De tour binnen kostte 20eur maar dat was het zeker waard.
- Picasso/Miro museum, bwa. Ik werd er niet zo blij van. Maar dat is smaak.
- Kasteel van Montjuïc was leuk om te bezoeken maar geen absolute must. Wel een mooi uitzicht.
- Ramblas, leuk om eens over te lopen en de louche figuren moet je erbij nemen.
- Door het droogte alarm staan alle fonteinen in de stad uit. Heel spijtig maar dat is de realiteit. Het regent al 32 maanden onder het gemiddelde en de reservoirs zijn maar voor 18% gevuld.

We wilde de Sagrada 's nachts bewonderen en gingen dus een tweede keer langs.
Aan de ingang stond een bord: "Mass entrance! Free entry until full!"
Ik denk dus: De massa mag gratis binnen tot het vol is.
Ga ik binnen en blijkt dat dus voor de avondmis te zijn. Zaten we daar mooi :laugh: (na 10 minuten wel gaan lopen)

Hier hebben we het lekkerste gegeten: Via Granados
De buurt daar zit vol lekkere resto's.
 
Laatst bewerkt:
misschien een tip voor degenen, die nog moeten boeken, maar kijk ook eens naar vliegtickets op GIRONA.
ligt op half uurtje met de trein, en dit onderdeel van barcelona is toch ook zeer de moeite waard.

Daar dan een overnachting boeken, en een trein van half uurtje nemen en je bent in Barcelona.
 
Laatst bewerkt:
misschien een tip die nog moeten boeken, maar kijk ook eens naar vliegtickets op GIRONA.
ligt op half uurtje met de trein, en dit onderdeel van barcelona is toch ook zeer de moeite waard.

Daar dan een overnachting boeken, en een trein van half uurtje nemen en je bent in Barcelona.
Girona is geen onderdeel van Barcelona hé. Da's een gans andere stad.
 
Girona is geen onderdeel van Barcelona hé. Da's een gans andere stad.
Het is maar hoe je het bekijkt. natuurlijk heb je gelijk , dit is een andere stad.

Maar probeer maar eens een ticket te boeken bij ryanair.
Als je daar als bestemming ingeeft, Barcelona, krijg je:

Barcelona El Prat
Barcelona Girona

Uiteraard is El prat de dichtste bij Barcelona city zelf.
Maar er zijn al meerdere mensen die wellicht gemist hebben, en dus het 2e namen.
(vergelijk het misschien met Brussels South, das ook luchthaven Charleroi, een totaal andere stad, maar heb al vaak deze benaming tegen gekomen hoor op booking sites)

Maar vergis u niet, Girona is ook een pareltje. En de vliegtuigtickets zijn over het algemeen een stuk goedkoper op deze airport.
(misschien interessant voor @Tinufiel )

Dus als je de tijd hebt, kan ik iedereen aanraden om je city trip op te splitsen, en eventueel in Girona te landen, of van daar terug te vertrekken.


@fredoo , wij vertrekken morgen. Hotels in Barcelona centrum zijn vrij prijzig, en ook al 5 euro per persoon en per nacht tourist tax. Dus loopt wel al op. Wij slapen in Hotel peninsular. Ik denk dat deze best zal meevallen op de reviews af te gaan toch.
 
ligt op half uurtje met de trein, en dit onderdeel van barcelona is toch ook zeer de moeite waard.
Euh, maak daar maar een dik uur met de trein van (centrum Girona - centrum Barcelona). Om op Girona airport te geraken zit je dan ook nog eens een half uur op de bus, inclusief transfertijd is dat al snel 2u enkel. Bus Girona airport - Barcelona is ook een dik uur. Plus de kost van de hele transfer.
 
@fredoo , wij vertrekken morgen. Hotels in Barcelona centrum zijn vrij prijzig, en ook al 5 euro per persoon en per nacht tourist tax. Dus loopt wel al op. Wij slapen in Hotel peninsular. Ik denk dat deze best zal meevallen op de reviews af te gaan toch.
Toch, euh, mixed reviews. Goeie ligging wel.
Euh, maak daar maar een dik uur met de trein van (centrum Girona - centrum Barcelona). Om op Girona airport te geraken zit je dan ook nog eens een half uur op de bus, inclusief transfertijd is dat al snel 2u enkel. Bus Girona airport - Barcelona is ook een dik uur. Plus de kost van de hele transfer.
Idd, El Prat is echt wel veel makkelijker als je Barcelona bezoekt.
 
Euh, maak daar maar een dik uur met de trein van (centrum Girona - centrum Barcelona).
Ik heb mijn treintickets reeds op zak. 39 Minuten met RENFE high speed. kostprijs 13,80 euro.
(ok er waren ook treinen van dik een uur waar jij van spreekt)

copy paste van mijn ticket:

Origen: BARCELONA-SANTS
Destino: GIRONA

AVE INT ESTÁNDAR
08:19
08:58

Om op Girona airport te geraken zit je dan ook nog eens een half uur op de bus, inclusief transfertijd is dat al snel 2u enkel. Bus Girona airport - Barcelona is ook een dik uur. Plus de kost van de hele transfer.
En ja, ik zei dus om daar te overnachten ook hé. dus de city trip te spreiden over beide steden.
Enkel maar op girona landen om de goedkoopte alleen , zou ik nu ook niet meteen doen.
Again: Girona heeft iets magisch, beetje zoals Dubrovnik, met die stadsmuren. En heerlijk om te fietsen. Zonde om dit links et laten liggen, als je er de tijd voor hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn treintickets reeds op zak. 39 Minuten met RENFE high speed. kostprijs 13,80 euro.
(ok er waren ook treinen van dik een uur waar jij van spreekt)

copy paste van mijn ticket:

Origen: BARCELONA-SANTS
Destino: GIRONA

AVE INT ESTÁNDAR
08:19
08:58


En ja, ik zei dus om daar te overnachten ook hé. dus de city trip te spreiden over beide steden.
Enkel maar op girona landen om de goedkoopte alleen , zou ik nu ook niet meteen doen.
Again: Girona heeft iets magisch, beetje zoals Dubrovnik, met die stadsmuren. En heerlijk om te fietsen. Zonde om dit links et laten liggen, als je er de tijd voor hebt.
Hallo,

Wij zullen ook op Girona landen om dan naar Barcelona door te reizen.
Liever per train dan met de bus.
Is mij niet heel duidelijk vanwaar de RENFE vertrekt? MEt de taxi van de luchthaven Girona tot het station?

Alvast bedankt :)
 
Hallo,

Wij zullen ook op Girona landen om dan naar Barcelona door te reizen.
Liever per train dan met de bus.
Is mij niet heel duidelijk vanwaar de RENFE vertrekt? MEt de taxi van de luchthaven Girona tot het station?

Alvast bedankt :)
Er is een BARCELONA SHUTTLE die elk half uur nadat een vlucht land op girona, vertrekt naar barcelona

Kostprijs 19.90 euro. Enkele rit.

Google maar even.
Of je kan doen zoals ik als je tijd hebt. 1 overnachting doen in girona. Daar is het renfe trein station op 10 minuten wandelen van girona centrum.

De vliegtickets zijn zoveel goedkoper van en op girona
Voor morgen bv tickets met ryanair van 15 euro op charleroi lol
 
Nu zijn we op Zaragoza.

Ik vind dit een ongelofelijk onderschatte stad.

Vliegen met ryanair hierop kan ook spotgoedkoop. En dan vandaar door reizen naar Barcelona met trein kan in 1.5 uur.

Zaragoza heeft schitterende cathedraal bv. Niet te vergelijken met de zaken die ik in Madrid en Barcelona zag. En hier hangt een erg chille vibe en de hotels zijn er niet overpriced.

Hier kom ik zeker nog terug.
 
Er is een BARCELONA SHUTTLE die elk half uur nadat een vlucht land op girona, vertrekt naar barcelona

Kostprijs 19.90 euro. Enkele rit.

Google maar even.
Of je kan doen zoals ik als je tijd hebt. 1 overnachting doen in girona. Daar is het renfe trein station op 10 minuten wandelen van girona centrum.

De vliegtickets zijn zoveel goedkoper van en op girona
Voor morgen bv tickets met ryanair van 15 euro op charleroi lol
Dank je!
Heen reis zal dan met de shuttle zijn. De retour vlucht is om 16u30, we zullen s'morgens vroeg de RENFE nemen vanuit Barcelona en een 1/2 dagje Girona erbij nemen :).
 
Terug
Bovenaan