Green Mamba
Well-known member
Geef eens wat voordelen.Ik vind chat gpt enorm woke.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geef eens wat voordelen.Ik vind chat gpt enorm woke.
Enkel voordelen en geen nadelen?Geef eens wat voordelen.

Oei. Dat moest dus voorbeelden zijn. My bad. Maar die kun je gerust door ChatGPT-3 laten opmaken in afwachting van GPT-4Enkel voordelen en geen nadelen?![]()

Dat is dus niet omdat ChatGPT "enorm woke" zou zijn, dat is omdat er (nu nog) filters op staan. Logisch, want als je iets loslaat op het internet, en iedereen maar laat gaan, heb je na 2 dagen een nazi-robot. This is why we can't have nice things. Iedereen gaat trollen, etc.(voorbeelden)

Ik denk dat het eerder gaat over het feit dat die filters zo ingesteld zijn dat ze de woke regels volgen over tegen wie je al dan niet racistisch en seksistisch mag zijn (geen grapjes over islam, wel over katholieken)Dat is dus niet omdat ChatGPT "enorm woke" zou zijn, dat is omdat er (nu nog) filters op staan. Logisch, want als je iets loslaat op het internet, en iedereen maar laat gaan, heb je na 2 dagen een nazi-robot. This is why we can't have nice things. Iedereen gaat trollen, etc.
Daarnaast is er in alle versies van AI tot hiertoe duidelijk te zien dat onze eigen vooroordelen worden uitvergroot en gebruikt als basis. Ook weer logisch: de AI zoekt patronen. Stel dat je hem straffen wil laten uitspreken en je geeft hem al onze vorige vonnissen. Die ziet: meer zwarten in de cel, oké, begrepen! Zwart = zwaardere straf. Beetje versimpeld
Als je die twee combineert, weet je wel dat het vooral belangrijk wordt hoe je bepaalde stukken kunt afschermen. Je wilt niet dat het neuraal netwerk van ChatGPT voorgoed aangetast wordt door het trollen, plus je weet dat de output die er nu al is vervuild is door onze eigen vooroordelen en dat het niet koosjer is om dat zo ongefilterd naar buiten te brengen.
Het is niet dat ChatGPT weigert om die moppen te maken, hè. Of ze niet zou kennen. Maar omdat we gezegd hebben: laten we dat nu maar even niet doen. Eigenlijk niet veel anders dan bijvoorbeeld Dall-E die geen bestaande mensen afbeeldt. Het duurt niet lang voor je daar "Trump met dikke, blote tetten" zou krijgen.
Ja, maar dan is de "klacht" niet dat ChatGPT woke is, maar dat de huidige filters zo veilig mogelijk staan ingesteld en niet discrimineren tegen minderheidsgroepen. En dat vind ik dan weer politiek proberen zoeken waar het niet zit, en opnieuw de woke-kaart wìllen trekken.Ik denk dat het eerder gaat over het feit dat die filters zo ingesteld zijn dat ze de woke regels volgens over tegen wie je al dan niet racistisch en seksistisch mag zijn (geen grapjes over islam, wel over katholieken)
Maar discrimineren tegen meerderheidsgroepen en dergelijke is dan wel ok?Ja, maar dan is de "klacht" niet dat ChatGPT woke is, maar dat de huidige filters zo veilig mogelijk staan ingesteld en niet discrimineren tegen minderheidsgroepen. En dat vind ik dan weer politiek proberen zoeken waar het niet zit, en opnieuw de woke-kaart wìllen trekken.
keep a human in the loop dusDat is dus niet omdat ChatGPT "enorm woke" zou zijn, dat is omdat er (nu nog) filters op staan. Logisch, want als je iets loslaat op het internet, en iedereen maar laat gaan, heb je na 2 dagen een nazi-robot. This is why we can't have nice things. Iedereen gaat trollen, etc.
Daarnaast is er in alle versies van AI tot hiertoe duidelijk te zien dat onze eigen vooroordelen worden uitvergroot en gebruikt als basis. Ook weer logisch: de AI zoekt patronen. Stel dat je hem straffen wil laten uitspreken en je geeft hem al onze vorige vonnissen. Die ziet: meer zwarten in de cel, oké, begrepen! Zwart = zwaardere straf. Beetje versimpeld
Als je die twee combineert, weet je wel dat het vooral belangrijk wordt hoe je bepaalde stukken kunt afschermen. Je wilt niet dat het neuraal netwerk van ChatGPT voorgoed aangetast wordt door het trollen, plus je weet dat de output die er nu al is vervuild is door onze eigen vooroordelen en dat het niet koosjer is om dat zo ongefilterd naar buiten te brengen.
Het is niet dat ChatGPT weigert om die moppen te maken, hè. Of ze niet zou kennen. Maar omdat we gezegd hebben: laten we dat nu maar even niet doen. Eigenlijk niet veel anders dan bijvoorbeeld Dall-E die geen bestaande mensen afbeeldt. Het duurt niet lang voor je daar "Trump met dikke, blote tetten" zou krijgen.

Wie zegt dat, dat je ofwel grappen maakt over iedereen ofwel geen?Maar discrimineren tegen meerderheidsgroepen en dergelijke is dan wel ok?
Ofwel maak je grappen over iedereen, ofwel maak je er geen.
Heb jij dit getest of iemand anders? [verder mag de AI aan zijn humor werken]
Dat zijn vragen die ik gisteren avond zelf heb gesteld en screenshots van heb gemaakt.Heb jij dit getest of iemand anders? [verder mag de AI aan zijn humor werken]
Ik heb al veel gelezen gehoor wat betreft dit.
En als ik het dan zelf invoer, krijg ik een ander antwoord.
Ik kan het alleen nu niet doen, want de site ligt plat.
Je kan de filter vaak omzeilen, bijvoorbeeld door te specifieren dat je een grap wilt over de islam maar dan "met respect voor het geloof van de Islam en zonder stereotiepes te gebruiken"). Moest je dat laatste erbij vermelden, dan zal de AI wel een grap maken over de islam. Maar je moet het erbij vermelden. Idem voor meningen, want er is een filter dat de AI geen mening mag hebben of kan oordelen over individu'en. Je omzeilt als je zegt dat het om een fictief persoon gaat, en dan heeft de AI plots wel een mening (ook al zou het om dezelfde "echte" persoon gaan). Je kan wat doorvragen over het onderwerp bij deze AI.
En heb jij iets gedaan voor je "make a joke about islam" stelt, want je stelt altijd de meer controversiële vraag vooraleer je de minder controversiële vraag stelt, zodat de AI een andere context heeft, terwijl het niet duidelijk is wat de context is vooraf aan de vragen die je stelt.Dat zijn vragen die ik gisteren avond zelf heb gesteld en screenshots van heb gemaakt.
Dan ben je als bedrijf hypocriet bezig.Wie zegt dat, dat je ofwel grappen maakt over iedereen ofwel geen?
Je kiest als bedrijf wat je te gevoelig vindt om aan te raken en wat niet.
Dit heeft niet meer al te veel met de AI op zich te maken, maar goed. Iedereen en alles is hypocriet als je maar ver genoeg zoekt. En dan?Dan ben je als bedrijf hypocriet bezig.
Waarom de blanke hetero man wel uitlachen, of mopjes over maken en de rest niet?
Is toch eveneens racistisch, discriminerend, enz...?
In dit geval het bedrijf achter de AI, hun regels waarnaar de AI handelt en dus de verkregen info uit Chatgpt.Dit heeft niet meer al te veel met de AI op zich te maken, maar goed. Iedereen en alles is hypocriet als je maar ver genoeg zoekt.
Goh, de minderheden roepen gewoon harder (op sociale media) voor aandacht die hun (imo) op termijn meer de das gaat omdoen dan iets anders.En dan?
Ja, dat is eveneens racistisch en discriminerend. Maar duidelijk iets minder gevoelig dan minderheden.
Deze filter is zo blind als iets en volgt enkel maar de opgelegde regels.De geschopte schoppen kan altijd op iets minder bijval rekenen dan de "onaantastbare" schoppen. Dat is gewoon een sociaal feit. Eentje waarvoor deze filter niet blind is.
En wat is die "goesting" precies? Geen racistische grappen in een testversie van een bot? Niet echt zo'n groot issue als je er nu van maakt, hè. En al helemaal niet bepaald schokkend. Ik zou zeggen dat dit beter past in P&A dan over de technologie.In dit geval het bedrijf achter de AI, hun regels waarnaar de AI handelt en dus de verkregen info uit Chatgpt.
En ver heb ik niet moeten zoeken in dit geval.
Goh, de minderheden roepen gewoon harder (op sociale media) voor aandacht die hun (imo) op termijn meer de das gaat omdoen dan iets anders.
Deze filter is zo blind als iets en volgt enkel maar de opgelegde regels.
Waardoor je weer een minderheid hun goesting geeft.
Een zalig iets die Chatgpt, ik gebruik het ook en lachen met de witte man mag, maar lach dan ook af en toe met de andere.