kan er ook niet aandoen dat gij u meteen in uw gat gebeten voelt. Enkel en alleen omdat ik wat counter-onderzoek post om nuance te brengen in algemene statements.Jezus, misschien al eens bedacht dat je negatieve vooringenomenheid en bijkomend onvermogen om zelfs maar de meest voor de hand liggende statements te erkennen niet echt uitnodigt om verder met jou in discussie te gaan?
Bon, ’k zal het dan toch maar eens wat voorbeelden uitschrijven. Van vorige week:
Literatuuronderzoek: ik moet weten hoe attribuut x/y/z veranderd onder een bepaalde conditie. Rechtstreeks in de chat vragen is uiteraard om problemen vragen. Script laten schrijven om 50 meest geciteerde relevante papers + 50 meest geciteerde relevante papers van de afgelopen 3 jaar in een Excel samen met bibliografische data neer te schrijven, aangevuld met effect van attribuut x/y/z beschreven in die paper. Daarna tabel laten maken met overzicht hiervan en corresponderende referenties o.b.v. diezelfde Excel. Heb daarna de tabel manueel geverifieerd, geen enkele fout. Pakweg 2-3 dagen werk in ongeveer 2u gedaan, door de manuele verificatie.
Word tabel die een volledige pagina beslaat met experimentele resultaten laten converteren naar Latex formaat. Daar heb ik een paar jaar geleden nog eens een volledige dag over gedaan want manueel ingewikkelde tabellen construeren in Latex is een PITA, dit keer duurde het 5 minuten.
Potentiële onderzoekspartners in Wallonië zoeken over onderwerp x, bij voorkeur met toegang tot relevante onderzoeksdata. Uiterst relevante lijst weergekregen, met als uitschieter iemand die de nodige expertise had en hoofd is van een lopend project met dataverzameling waar we naar op zoek waren, inclusief link naar een obscure pagina op de gelieerde universiteit naar dat project. Weet niet of ik die zelf zou gevonden hebben.
Uitgebreide Gantt chart laten maken op basis van uitgeschreven werkpakketten en milestones. 1/2 dag werk in 10 minuten.
Paar slides laten genereren om diezelfde onderzoekspartners over ons project te vertellen.
Maar dat zijn mooie use cases die jij brengt. Merci voor de moeite om het op te sommen en goed om te zien dat ge de human in the loop houdt.
edit: ik zou ook denken dat de sketch dat ik erbij postte met de "not so fast" ook niet aanvallend bedoeld was, maar bon...

Voor een kwartaal de inkomsten wel meerekenen maar lopende kosten (compute power aankopen) ff uitstellen en ondertussen beperktere service aanbieden...