ChatGPT en andere Large Language Models

Dat kan je nu al doen voor code generatie. Implementatie door bv één van de nieuwste Claude Opus versies en dan de boel laten reviewen door GPT 5.5 tot er geen issues meer uitkomen. Zo'n orchestraties bestaan.

Dat lang moeten wachten lijkt mij gevolg van op een abonnement te zitten.
Jensen Huang... we finally meet.

Jensen Huang... we finally meet.
Buy more chips ;)

Maar het is op dit moment wel één van de technieken om betere resultaten te krijgen. Adversarial review, ge laat een model van vendor B het werk van vendor A beoordelen, en na een paar rondjes ping-pong heb je meestal een veel betere uitvoering waar een hoop bugs en andere problemen uit zijn.

Generatie van documenten/project briefs/specificaties/...

Je mag zeggen wat je wil maar Claude is daar toch zéér sterk in hoor naarmate de complexiteit van je prompt.

Ik verbaas mij daar elke dag aan hoeveel tijd ik daarmee win.

Buy more chips ;)

Maar het is op dit moment wel één van de technieken om betere resultaten te krijgen. Adversarial review, ge laat een model van vendor B het werk van vendor A beoordelen, en na een paar rondjes ping-pong heb je meestal een veel betere uitvoering waar een hoop bugs en andere problemen uit zijn.
Inderdaad. Heb het nog wel niet uitvoerig getest weten worden op grotere projecten. Kosten kunnen dan wel zwaar uit de pan swingen en dan altijd zien dat uw context deftig wordt meegegeven.

In other news. Rejoice windows gebruikers (I guess):

Generatie van documenten/project briefs/specificaties/...

Je mag zeggen wat je wil maar Claude is daar toch zéér sterk in hoor naarmate de complexiteit van je prompt.

Ik verbaas mij daar elke dag aan hoeveel tijd ik daarmee win.
Tipje van de sluier is altijd welkom :P . Basseer je je dan op eigen interne documenten, standaarden of is het echt gewoon prompten en hem van het internet laten plukken ?

Alsook iets waar ik de laatste tijd meer en meer succes begin te hebben is echt draw.io schema's. Normaal blijf ik bij mermaid voor interne docs. Maar af en toe kan ik het toch omzetten in draw.io. Wat natuurlijk iets properder is als je naar principal enterprise architects iets doorstuurt.

Maar het is echt nog een hit en miss. Ik gooi gewoon mijn specs en mermaid diagram ertegenaan en zie dan wel of er iets goed uitkomt of niet, ik blijf er niet te lang bij hangen.

Tipje van de sluier is altijd welkom :P . Basseer je je dan op eigen interne documenten, standaarden of is het echt gewoon prompten en hem van het internet laten plukken ?

Alsook iets waar ik de laatste tijd meer en meer succes begin te hebben is echt draw.io schema's. Normaal blijf ik bij mermaid voor interne docs. Maar af en toe kan ik het toch omzetten in draw.io. Wat natuurlijk iets properder is als je naar principal enterprise architects iets doorstuurt.

Maar het is echt nog een hit en miss. Ik gooi gewoon mijn specs en mermaid diagram ertegenaan en zie dan wel of er iets goed uitkomt of niet, ik blijf er niet te lang bij hangen.
Bvb. In de prompt zit de probleemstelling, de doelstelling, de eigen reeds intern doorlopen stappen, de resultaten die die stappen hebben opgeleverd, de data achter die stappen, de mogelijke verdere verfijningen/procedures die we van onze externe partner verwachten (hier laten we opus dan ook nog eens zijn eigen check op doen) en de te behalen einddoelstelling die we zouden willen verwachten.

Claude zorgt voor het overzicht en de structuur van het einddocument in onze bedrijfstemplate.

30 min VS minimum 2 dagen

Bvb. In de prompt zit de probleemstelling, de doelstelling, de eigen reeds intern doorlopen stappen, de resultaten die die stappen hebben opgeleverd, de data achter die stappen, de mogelijke verdere verfijningen/procedures die we van onze externe partner verwachten (hier laten we opus dan ook nog eens zijn eigen check op doen) en de te behalen einddoelstelling die we zouden willen verwachten.

Claude zorgt voor het overzicht en de structuur van het einddocument in onze bedrijfstemplate.

30 min VS minimum 2 dagen
Voorbereiding kwartaalrapportages richting de klant; nog 4 klikken en een AI-analyse die voor 70% bruikbaar is er bij. Anders minimaal 3-4u mee bezig, pér klant.

Voorbereiding kwartaalrapportages richting de klant; nog 4 klikken en een AI-analyse die voor 70% bruikbaar is er bij. Anders minimaal 3-4u mee bezig, pér klant.
Huh... dus ge voedt gewoon uw cijfers en een predefined template met onderwerpen en laat em dan zijn uitleg doen ?

Huh... dus ge voedt gewoon uw cijfers en een predefined template met onderwerpen en laat em dan zijn uitleg doen ?
Verzamelen/Ophalen van alle data (lokaal), deze dan redacten en richting AI sturen, en vervolgens met Claude-PPTX een template laten voeden en daar de nodige content in laten opvullen met de data. Trends via AI-verwerking (wederom redacted) eruit halen en laten beschrijven als een SDM met 20 jr ervaring.

Verzamelen/Ophalen van alle data (lokaal), deze dan redacten en richting AI sturen, en vervolgens met Claude-PPTX een template laten voeden en daar de nodige content in laten opvullen met de data. Trends via AI-verwerking (wederom redacted) eruit halen en laten beschrijven als een SDM met 20 jr ervaring.
Hahaha. Sorry. Ik beelde me gewoon in

# ROLE
You're an SDM with 20 years of experience.

Hahaha. Sorry. Ik beelde me gewoon in

# ROLE
You're an SDM with 20 years of experience.
Het klinkt idioot, maar die 'fungeer als...' of rol-toewijzing is echt dé lifesaver tussen AI-slop en iets of wat deftige content/review/coding te krijgen.

Sinds workflow en /goal in Claude is mijn efficiëntie ook wel echt x10 gegaan, bijna steeds spot on; en pakken sneller klaar.
De tokens ook pakken sneller opgesoupeerd natuurlijk.

De ervaring die ik heb … de eerste 80 procent heb je ongelooflijk snel en het lijkt alsof alles perfect voor je gemaakt wordt, maar die laatste procenten om het goed te krijgen oh boy daar wordt ik horendol van. Ik merk wel dat ik veel te lui ben geworden en het soms beter zelf doe om die laatste procenten goed te krijgen want het prompten kost me op g einde meer moeite.

Met Claude design wel al heel goeie ervaringen tegenwoordig om prototypes te ontwerpen die volledig functioneel zijn. Nu nog werkend krijgen met een database.

Ik was begonnen met GSD skill in Claude code en dan verwijzen naar mijn design files, dat ging toch niet echt goed. Hij zette wel een vrij complete SQL database omgeving op maar de UI zag er niet uit en paar relaties liepen ook visueel de mist in. Volgende keer eens vertrekken vanaf die UI, handoff naar Claude code en dan via GSD skill de code en handoff files laten analyseren

Laatst bewerkt:
Als je een IDE hebt en een ganse bibliotheek objecten, kan je dan niet sneller "manueel" code schrijven?

Ik kan wel begrijpen dat als je binnen de IDE een coderingsmodel hebt dat strikt getraind is op code en op alle best practices en alle white papers, dat dat model dan heel snel code oplevert die zgn waterdicht is. En die manueel coderen gaat verslaan mbt productiviteit (?).

Terug
Bovenaan