Hier mag enkel draad/hek of een levende omheining. betonplaten, gesloten hout,.... mag niet. Tenzij je een vergunning aanvraagt en deze krijgt.
Over ons is een woning op de hoek en daar is de zijtuin ook 1m hoog. Ik denk omdat het moet.
Heb de vraag gesteld aan het omgevingsloket. Als je de vlaamse regels volgt mag ik in de zijtuin 2m hoog. Maar ik weet niet of dat als zijtuin telt. Mijn voordeur staat niet in de gevel van de straat waar ik een huisnummer in gekregen heb, maar in de gevel van de zijstraat.
1 meter zou wat laag zijn, want dan kijken mensen er nog los over. Heel ons leefgedeelte ligt eigenlijk aan de zijstraat (die is krap 1 auto breed overigens) en aangezien we aan die kant en achteraan veel glas hebben kan je zo binnenkijken.
De achterkant stoort minder aangezien er ook nog het terras is met de getinte glazen ruiten die het zicht belemmeren, maar aan de zijkant kan je me gewoon zien liggen in de zetel als ik de gordijnen niet zou dichtdoen. Het overgrote 'verkeer' hier zijn voetgangers/fietsers overigens.
)
.