Business Books

Straddle

Well-known member
Nog fans hier van business boeken? Ik ben een grote fan van boeken over bedrijven (of industrieën) waar het historisch fout is gelopen en de auteurs het verhaal dan brengen over de gebeurtenissen tot stand zijn gekomen. Enkele van mijn favorieten:

• Michael Lewis - Liar's Poker (de Wall St cultuur in de jaren '80 en de bond crisis)
  • Michael Lewis - The Big Short (financiële crisis)
  • Bethany Mc Lean - Smartest Guys in the room (Enron)
  • John Carreyrou - Bad Blood (Theranos)
  • Roger Lowenstein - When Genius Failed (Long Term Capital Mangement, toen het grootste hedge fonds)
  • Bryan Burrough - Barbarians at the Gate (RJR Nabisco)
  • Sujeet Indap - The Coup at Caesar's (Caesar Palace en ook Apollo capital management
  • Sheelah Kohkathar - Black Edge (SAC Capital)
Anderen (waar het niet persé mis is gelopen,
  • Gregory Zuckerman - The Greatest Trade Ever (John Paulson zijn hedge funds en de financiële crisis van 2008)
  • Gregory Zuckerman - Fracking (de hele achtergrond & boost achter fracking in de USA)
  • Roger Lowenstein - The making of an American capitalist (over Warren Buffett, imo de best boek die ooit over hem is verschenen van de +- 30 boeken die ik over Buffett heb gelezen)

Nog fans hier van business boeken? Ik ben een grote fan van boeken over bedrijven (of industrieën) waar het historisch fout is gelopen en de auteurs het verhaal dan brengen over de gebeurtenissen tot stand zijn gekomen.
Dan moet je de 'Library of Mistakes' eens bezoeken in Edinburgh :)
Wordt onderhouden door Russel Napier, die schrijver van 'anatomy of the bear'.

Ben er vorig jaar gepasseerd en zou er gerust een paar maand kunnen blijven om te lezen.

Shoe Dog van de Nike founder vond ik inspirerend.

Gaat vooral over de periode van de start (begin jaren 60) tot de IPO eind jaren 70. Begonnen met Japanse importschoenen deur aan deur te verkopen. (van het merk 'Onitsuka' dat vandaag Asics is)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan