Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Torino have tallied the most goals by a club in Europe's top five leagues in a season, with 125 goals in Serie A in 1947-48.
www.statmuse.com
Bayern staat met nog 4 matchen te gaan op 109 doelpunten in de Duitse competitie. Gaan sowieso de top-10 induiken (110, het Barcelona van 2014-2015), wellicht de top-5. All-time over de grote 5 competities. Alle clubs in die top-10 hadden daar minstens 4 matchen meer voor (de leider Torino zelfs 6 matchen).
Behoorlijk indrukwekkende cijfers in de Duitse competitie.
Hoeveel keer hebben ze er geen 4-5-6 gemaakt dit seizoen. Vrij indrukwekkend.
3,63 goals per wedstrijd. Ze weten de goal staan.
Maar Bundesliga in zijn geheel ook he. Hoeveel wedstrijden eindigen daar niet met scores van 3-3 ofzo. In de meeste wedstrijden scoren beide ploegen toch minstens 1x. Wat mij betreft toch een van de leukste competities om te volgen voor de neutrale supporter.
26 jaar geleden, maar ze hebben zelfs in derde klasse gespeeld.
Tot een paar jaar terug was HSV de enige club die nooit gedegradeerd was, zelfs Bayern heeft ooit 2 seizoenen in 2de klasse gespeeld.
26 jaar geleden, maar ze hebben zelfs in derde klasse gespeeld.
Tot een paar jaar terug was HSV de enige club die nooit gedegradeerd was, zelfs Bayern heeft ooit 2 seizoenen in 2de klasse gespeeld.
Ze zijn de jaren 50 ergens al eens uit de hoogste klasse gezakt. Als je puur Bundesliga telt zakken ze de eerste keer. In Duitsland kan je er nog over discussiëren. Landscompetitie is ouder dan de Bundesliga zelf. Maar dat was meer competitie per bundesland. En al de winnaars einde seizoen tegen elkaar om de landskampioen te bepalen. Wat nu al de regionale 4-5 klasses zijn. En alles erboven over het hele land is.
Ze zijn de jaren 50 ergens al eens uit de hoogste klasse gezakt. Als je puur Bundesliga telt zakken ze de eerste keer. In Duitsland kan je er nog over discussiëren. Landscompetitie is ouder dan de Bundesliga zelf.
Ik ben ook geneigd om te zeggen eerste klasse of hoogste klasse. Maar zie mijn verduidelijking die ik erbij ge-edit had terwijl jij postte. Ik vind de vergelijking met bv Engeland in dat opzicht ook niet opgaan waar dat in feite meer een verandering van naam was. In Duitsland was de wijziging structureel iets groter. Maar bon men zegt ook dat Schalke 7 Duitse titels heeft, maar daar is ook geen enkele in de Bundesliga bij. Dan kan je inderdaad ook zeggen dat Wolfsburg al eens gezakt is uit de hoogste klasse, ook al wordt die hoogste klasse en het aantal deelnemers op die manier per seizoen heel groot.