Bundesliga: Duits voetbal 2025-2026

Speelt Pep met 6 systemen ?
Merci voor de uitgebreide tegenargumentatie, ik heb mijn fout ingezien.
Kompany is nen wereldtrainer!

#Kompanyball #Neerpede #Wouterbuiten

Ik zie niet in wat er zo controversieel is aan wat ik zeg, maar ge moogt het hebben.

Voor de CL is de kern van Bayern te dun om echt competitief te zijn. Musiala en Davies zijn al uit, Kane sukkelt nu ook met een (lichte) blessure. Als heel die ploeg fit en in vorm is, kunnen ze de CL winnen, maar van zodra je een Kane mist moet Kompany een Jackson zetten ... daarmee ga je het niet ver schoppen.

Voor de CL is de kern van Bayern te dun om echt competitief te zijn. Musiala en Davies zijn al uit, Kane sukkelt nu ook met een (lichte) blessure. Als heel die ploeg fit en in vorm is, kunnen ze de CL winnen, maar van zodra je een Kane mist moet Kompany een Jackson zetten ... daarmee ga je het niet ver schoppen.
In een tweeluik met City, Chelsea, Real, Barça, PSG, Arsenal en Liverpool zijn ze underdog maar wel nog steeds competitief imo. En op dat vlak is het wel exact Kompany zijn moment om zich te bewijzen. En tegen twee daarvan kunnen ze zich al meten in de eerste fase.

Kane kwijtgeraken zou wel huge zijn.

Die vlieger gaat natuurlijk op voor quasi elke topclub. Neem Mbappé weg bij Real of Yamal/Pedri bij Barcelona en je hebt hetzelfde probleem.

City was vorig jaar ook geen zak meer waard zonder Rodri.

Die vlieger gaat natuurlijk op voor quasi elke topclub. Neem Mbappé weg bij Real of Yamal/Pedri bij Barcelona en je hebt hetzelfde probleem.

City was vorig jaar ook geen zak meer waard zonder Rodri.
Elke club gaat zijn topspelers missen, da's evident. Maar als je gaat vergelijken met Real, City, PSG, Liverpool, Arsenal, ... dan hebben die een kern die in de breedte veel beter geëquipeerd zijn dan Bayern. De meeste van die clubs zijn dit seizoen allemaal zwaar versterkt, Bayern helemaal niet. Dus die vlieger gaat helemaal niet op. En dan kan je mijn inziens ook niet meer met dezelfde verwachtingen als vroeger naar Bayern kijken in de CL.

Met Barca kan je wel vergelijken, maar die zijn voor mij eveneens wegens een gebrek aan breedte eerder een outsider voor de CL dan de automatische titelkandidaat van weleer.

Verwachten dat Bayern minstens halve finale haalt in de CL is gewoon niet realistisch. Ik kan zo al minstens 6 ploegen op sommen met gelijkaardig spelersmateriaal of zelfs beter (in willekeurige volgorde: Real, City, Liverpool, PSG, Arsenal, Barca). Voor mij zitten ze gewoon in de top 10 van Europese topclubs en dan kan je mits wat geluk met loting makkelijk in de halve finale uitkomen maar kan je ook in de 1/16de finales tegen bvb PSG eruitgaan. Daarmee is je seizoen niet sowieso slecht of gefaald

Verwachten dat Bayern minstens halve finale haalt in de CL is gewoon niet realistisch. Ik kan zo al minstens 6 ploegen op sommen met gelijkaardig spelersmateriaal of zelfs beter (in willekeurige volgorde: Real, City, Liverpool, PSG, Arsenal, Barca). Voor mij zitten ze gewoon in de top 10 van Europese topclubs en dan kan je mits wat geluk met loting makkelijk in de halve finale uitkomen maar kan je ook in de 1/16de finales tegen bvb PSG eruitgaan. Daarmee is je seizoen niet sowieso slecht of gefaald
Neen, maar hij zal er bij (een deel van) het bestuur van Bayern wel op afgerekend worden, want daar leven die onrealistische verwachtingen wel.

Elke club gaat zijn topspelers missen, da's evident. Maar als je gaat vergelijken met Real, City, PSG, Liverpool, Arsenal, ... dan hebben die een kern die in de breedte veel beter geëquipeerd zijn dan Bayern. De meeste van die clubs zijn dit seizoen allemaal zwaar versterkt, Bayern helemaal niet. Dus die vlieger gaat helemaal niet op. En dan kan je mijn inziens ook niet meer met dezelfde verwachtingen als vroeger naar Bayern kijken in de CL.

Met Barca kan je wel vergelijken, maar die zijn voor mij eveneens wegens een gebrek aan breedte eerder een outsider voor de CL dan de automatische titelkandidaat van weleer.
Ik reageerde voor alle duidelijkheid voornamelijk op het tweede gedeelte van je post. Elke (top)ploeg zijn kansen slinken fameus wanneer één van hun sterspelers uitvalt, dus op dat vlak is dat gewoon voor iedereen hetzelfde. De basis van Bayern is gewoon genoeg om hun voet naast al die andere topploegen te zetten, de bank is natuurlijk een ander paar mouwen. Desalniettemin zie ik echt wel kansen voor hen in de CL op voorwaarde dat ze steeds met hun sterkste elftal kunnen aantreden.

De vergelijking met Barça vind ik dan weer niet helemaal opgaan, die hebben meer breedte dan je zou denken. Daar zijn de plaatsjes vooral op het middenveld en in de aanval toch ook duur. Zag gisteren nog een podcast waar een Barça-fan dit ook beaamde.

Ik vind dat dus helemaal niet onrealistisch. Zoals ik hierboven al aangaf is de basis van Bayern echt wel sterk genoeg om hun voet naast al die ploegen te zetten. Ze hadden vorig seizoen al perfect de halve finale kunnen halen als Kane niet opeens simpele mogelijkheden ging missen, dus ik zie niet in waarom dat dat dit seizoen niet realistisch zou zijn.

+ Bayern gaat het voordeel hebben dat ze hun sterspelers in die fase van het seizoen rust kunnen geven in de eigen competitie in tegenstelling tot (wellicht) de andere ploegen m.u.v. PSG.

Onrealistisch zou ik het niet noemen. Ze maken daar zeker kans op.
Maar dat ze de facto gefaald hebben als ze niet halve finale halen is dan ook weer niet juist. quo_vadis verwoordt het goed: ze maken deel uit van pakweg de top-10. Dan hangt het een beetje af van loting en vorm of ze die kwartfinale doorgeraken. Ik zou het een beetje willen vergelijken met de Rode Duivels tijdens Martinez.

Zoals vorig jaar, tegen Inter scheelde het weinig of Bayern was gewoon doorgegaan. Op dat moment zijn het details, een spits die net wel of niet een kans afwerkt bv.
Dat maakt niet de hele evaluatie of iemand geslaagd is of niet.

Ik zeg ook niet dat het onrealistisch hé. Maar dat als minimum eis neerleggen is gewoon te zot voor woorden (vind ik) want je bent met een 10-tal ploegen voor 4 plaatsen. En dan hangt het zoals gezegd van de vorm van de dag of en al dat niet blessures bij de toppers

Ik zeg ook niet dat het onrealistisch hé. Maar dat als minimum eis neerleggen is gewoon te zot voor woorden (vind ik) want je bent met een 10-tal ploegen voor 4 plaatsen. En dan hangt het zoals gezegd van de vorm van de dag of en al dat niet blessures bij de toppers
Ik ga er nog één keer op terug komen, maar dat is toch gewoon het verschil tussen een goed seizoen en een seizoen zoals elk ander seizoen bij Bayern?
Tuurlijk is het moeilijk, maar wat moet anders de ambitie zijn daar? De titel winnen met 15 punten voorsprong ipv 13 zoals vorig jaar?
Hun kern is inderdaad wat minder breed, maar ze hebben wel de grootste luxepositie in hun competitie tov al die andere ploegen. Italië, Engeland, Spanje liggen competitiegewijs véél dichter bij elkaar (intern) en hebben minder mogelijkheid om eens een halve kern op de bank te zetten.

En het absolute minimum =/= falen éh. Falen is geen titel, geen beker, kwartfinale eruit. Dan heb je een rampseizoen.
1 titel is het minimum
Halve finale CL heb je een goed seizoen

Merci voor de uitgebreide tegenargumentatie, ik heb mijn fout ingezien.
Kompany is nen wereldtrainer!

#Kompanyball #Neerpede #Wouterbuiten

Ik zie niet in wat er zo controversieel is aan wat ik zeg, maar ge moogt het hebben.
Als u argumentatie is dat hij niet meerdere systemen speelt , tja
Kompany word nen wereldtrainer .

Terug
Bovenaan