Buitenlandse rekeningen aangeven


Zulk tuig werkt dus bij de fiscus
Mensen in deze thread die als crimineel worden behandeld omdat ze 200 euro zogezegd ontdoken hebben, en dan gaat bovenstaande dan nog eens vrijuit. Dit land is een apenstaat
 
Voor Revolut kan het mogelijk om een uitzondering gaan. Afhankelijk van hoe je de rekening gebruikt.
Rekeningen van Paypal, Google enz. moet u in principe niet aangeven, tenzij
  • ze verbonden zijn aan een beroepsactiviteit
  • geldsommen op deze rekeningen gehouden worden gedurende een langere periode dan strikt noodzakelijk om transacties uit te voeren.
Als u dergelijke rekeningen aangeeft, gelieve het veld 'Rekeningnummer' in te vullen met het e-mailadres dat u aan Paypal, Google enz. heeft meegedeeld om de transactie uit te voeren.
Bron: https://financien.belgium.be/nl/par...sten-en-rekeningen/buitenlandse-rekeningen#q3
 

Zulk tuig werkt dus bij de fiscus
Mensen in deze thread die als crimineel worden behandeld omdat ze 200 euro zogezegd ontdoken hebben, en dan gaat bovenstaande dan nog eens vrijuit. Dit land is een apenstaat

Vrijuit?

Celstraf van twee jaar met uitstel. Daarnaast werd hem een boete van 16.000 euro opgelegd en moet hij een bijzondere verbeurdverklaring betalen van 159.360. Ook zijn wagen, een Hyundai, werd verbeurdverklaard wegens witwassen.
 
Ik heb continue problemen met het aanmelden op CAP. Ik krijg steeds een fout.elding is ondertussen al jaren zo. Zijn er hier nog die niet op CAP geraken?
 
Binnenkort ook eens terug nazien met al die rekeningen, moet één en ander aanpassen want DeGiro dit jaar naar Flatex overgeschakeld, Lynx naar Ierland, Binck naar Saxo,...
 
Revolut moet je zeker altijd vermelden.
Het antwoord van de federale overheidsdienst Financiën over het al dan niet verplicht moeten aangeven van je Revolut account: "Dit zal dus afhangen van de feiten en de intenties van de persoon." - Bij twijfel raden ze aan om je belastingskantoor te raadplegen.... Persoonlijk zou ik bij twijfel het gewoon aangeven.
 
Ik heb een request gedaan bij Bittrex

Dit is een deel van het antwoord:

At this time, Belgium is an accepted locale to do Fiat trading with a bank account with Bittrex.

Bittrex Global does not provide any recommendations, consultation, or evaluations for:
• Tax planning, preparation, or filing. Bittrex does not provide tax forms or reports.

Dan toch maar Bermuda aangeven in de belastingsbrief, om zo transparant mogelijk te zijn? Ik heb eens gelezen dat als ze je auditen, ze de transparantie wel op prijs stellen.

Ik ga nog eens zoeken of ik online kan aanvragen welke gegevens de CAP nu reeds heeft van mij. Goed mogelijk dat ik iets verkeerd heb ingevuld. Wordt wat zoeken denk ik, het is misschien niet mogelijk om online die gegevens op te vragen. Misschien kan ik inloggen met eID en dan zo een vraag indienen bij CAP.
 
Indien je een overzicht wil van de buitenlandse bankrekeningen die je aangegeven hebt bij het CAP, moet je een brief sturen met je een kopie van je id kaart...
 
Ik heb account bij Binance en Bitvavo. Ik twijfel of deze moeten worden aangegeven.
Bij twijfel dan maar gewoon doen...
Maar helft gegevens die moeten worden ingevuld worden vind ik niet.
Een persoonlijk rekeningnummer is er al niet? Dan maar gebruikers id invullen maar bij bitvavo zie ik enkel mijn naam.
En wat is adres hoofdzetel Binance?
Iemand die wil helpen? aub
 
Zou ik persoonlijk niet aangeven die binance, allemaal niet te veel zorgen over maken.

Ze vragen je rekeningnummer en niet id number
 
Terug
Bovenaan