Buitenlandse rekeningen aangeven

Het is volgens mij voldoende om enkel een gebruikersnaam door te geven.
Zo deed ik het toch bij het aangeven van mijn DeGiro-account.
 
Als ik die link van Yen goed lees dan moet ik Bunq ook aangeven… ook al heb ik dat maar 2 dagen gehad? (Direct terug geannuleerd, die app trok op niks imo.)
Maarja dat was wel een NL IBAN rekeningnummer op mijne naam… en met een €20 storting van mijzelf. 😛

Als die geopend en gesloten is in 2021 moet ik dat enkel volgend jaar aanduiden op de belastingsbrief dan? Ik ga altijd akkoord met die automatische simulatie dus ik heb nog nooit liggen prutsen aan die ‘hoofdbrief’. :unsure:

Of zouden ze daar ni van wakker liggen als ik da ni doe, maar voor €20 in de shit terechtkomen als het lot mij heel slecht gezind is is natuurlijk ook belachelijk.
 
Ik heb continue problemen met het aanmelden op CAP. Ik krijg steeds een fout.elding is ondertussen al jaren zo. Zijn er hier nog die niet op CAP geraken?
Idem hier. Eerst ingelogd via tax on web aangezien ik geen itsme of card reader heb om in te loggen. Maar blijkbaar is mijn sessie dan niet geldig genoeg voor CAP...
 
Als ik die link van Yen goed lees dan moet ik Bunq ook aangeven… ook al heb ik dat maar 2 dagen gehad? (Direct terug geannuleerd, die app trok op niks imo.)
Maarja dat was wel een NL IBAN rekeningnummer op mijne naam… en met een €20 storting van mijzelf. 😛

Als die geopend en gesloten is in 2021 moet ik dat enkel volgend jaar aanduiden op de belastingsbrief dan? Ik ga altijd akkoord met die automatische simulatie dus ik heb nog nooit liggen prutsen aan die ‘hoofdbrief’. :unsure:

Of zouden ze daar ni van wakker liggen als ik da ni doe, maar voor €20 in de shit terechtkomen als het lot mij heel slecht gezind is is natuurlijk ook belachelijk.
Not sure if serious, maar dit lijkt me zo immaterieel dat ik zelfs niet zou overwegen om het aan te geven.
 
Ik heb een vermoeden dat je voor Degiro twee rekeningen moet aangeven. Enerzijds de bankrekening, de Duitse rekening bij flatexDEGIRO Bank AG en de Beleggersrekening bij flatexDEGIRO Bank AG Dutch Branch. Kan morgen weer anders zijn, ik kan er niet meer aan uit bij Degiro.
@Yen heb je hier toevallig duidelijkheid over? Ik wil deze graag aangeven, maar krijg van DEGIRO geen hulp.
 
Ik ben geen fiscaal inwoner meer van België, zo heb ik het probleem voor mezelf opgelost.

Ik vermoed dat je moet kijken met welke instellingen je een overeenkomst hebt. Is dit enkel met de Nederlandse vestiging of is er ook een klantenrelatie met de Duitse vestiging. Dit zou vermeld moeten zijn op het moment dat je de voorwaarden aanvaard voor de beleggersrekening en de tegoedrekening.
 
Je hebt twee rekeningen

Nederlandse effectenrekening
Duitse bankrekening
Maar met welke gegevens dan voor recente accounts (vanaf midden 2021)?
Er is volgens hun website een fusie tussen het Nederlandse Degiro en het Duitse Flatex, waar alles onder het laatste valt. Welke gegevens moet je dan ingeven voor de Nederlandse effectenrekening? Op de website zie je alleen een hoofdzetel in Duitsland (voor de bankrekening dus blijkbaar).
 
Maar met welke gegevens dan voor recente accounts (vanaf midden 2021)?
Er is volgens hun website een fusie tussen het Nederlandse Degiro en het Duitse Flatex, waar alles onder het laatste valt. Welke gegevens moet je dan ingeven voor de Nederlandse effectenrekening? Op de website zie je alleen een hoofdzetel in Duitsland (voor de bankrekening dus blijkbaar).

De twee :p

Je portfolio is De Giro BV in Amsterdam met je accountnaam
Je bankrekening is Flatex Degiro Bank in Frankfurt met je Duits iban nummer.

Overeenstemt met de CRS documenten die ik ontvangen heb. Ik heb er twee gekregen met betrekking tot De Giro. één uit Duitsland, één uit Nederland.
 
Ik heb mijn buitenlandse rekeningen vorig jaar aangegeven bij nbb, absoluut zeker van.
Ik logde me eens in op nbb om eens te zien hoe juist en ik vind geen rekeningen. Kan het zijn dat je die niet meer te zien krijgt?
 
Ik heb mijn buitenlandse rekeningen vorig jaar aangegeven bij nbb, absoluut zeker van.
Ik logde me eens in op nbb om eens te zien hoe juist en ik vind geen rekeningen. Kan het zijn dat je die niet meer te zien krijgt?
Had hetzelfde voor en heb deze dan maar terug aangegeven. Enkel om hierna dan te zien dat je vorige aangiftes niet te zien zijn in die tool.
Zie hier het kadertje "Opgelet": https://www.nbb.be/nl/kredietcentra...se-rekeningen/praktische-modaliteiten-voor-de
 
Wat is de reden eigenlijk dat je uw voorgaande meldingen niet kan zien? Zou toch alleen maar gemakkelijker zijn voor iedereen?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Wat is de reden eigenlijk dat je uw voorgaande meldingen niet kan zien? Zou toch alleen maar gemakkelijker zijn voor iedereen?
Geen idee, maar bv. Belgische banken kunnen ook niet raadplegen wat ze in het verleden hebben doorgestuurd richting CAP NBB. Van elke declaratie krijgen ze wel feedback, maar je kunt niet even vlug checken of je die bepaalde rekening wel hebt aangemeld.
 
Wat is de reden eigenlijk dat je uw voorgaande meldingen niet kan zien? Zou toch alleen maar gemakkelijker zijn voor iedereen?

Ik dacht als extra beveiliging. Dan zou een aanvaller zelfs al heeft die jouw inloggegevens en certificaten nog altijd niet kunnen weten welke rekeningen je hebt.
 
grappig, hier zijn ze er na 7 jaar ook achter gekomen dat ik nog ergens een slapende rekening heb in India, waar verder geen transacties op zijn gebeurd. Rekening was namelijk pas in orde lang nadat ik reeds het land uit was, was het eigenlijk al vergeten dat die ooit actief gezet is. Toch maar aangevegeven en op belastingsaangifte vermeld.
 
Terug
Bovenaan