Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Klopt. Erg voor de supporters. Andy Carroll speelt daar trouwens.
Niet meer dacht ik, maar speelde er idd tot voor kort.
Nog altijd jammer dat hij van West Ham geen avond met de Belgische supporters mocht doorbrengen tijdens zijn revalidatie in Antwerpen.

Hadden wss schrik dat hij van zattigheid met ons weer iets zou tegenkomen :unsure:

Heb eens naar de eerste helft Benfica - Chelsea gekeken.
Op papier denk je: leuke match. Maar dan zit dat stadion half leeg, praat de commentator bijna zichzelf in slaap, en lopen de spelers erbij alsof het een oefenmatch is.

Los daarvan: het niveau van Liam Delap was verontrustend. Een paar heel basic pasjes die volledig verkeerd gingen.

Als winnaar van de Oceanische Champions League, ja.

Miami doet mee omdat Infantino dacht meer geld te verdienen als Messi meespeelt.

Wezenlijk verschil.

Er zat precies ook wel meer volk in het stadion bij Inter Miami - PSG dan bij Benfica - Chelsea.

Ach ja, het toernooi bevestigt dat de MLS nog altijd niet zoveel voorstelt. Op dat vlak is het trouwens tof dat KDB niet naar daar gegaan is.
Het potentieel blijft wel groot voor voetbal in de VS, maar het zal maar heel langzaam ontwikkelen. Een ploeg als Inter Miami bestaat ook nog maar 7 jaar, dus ja, logisch dat er daar nog totaal geen voetbalcultuur is.

Er zat precies ook wel meer volk in het stadion bij Inter Miami - PSG dan bij Benfica - Chelsea.

Inter Miami is eigenlijk little Argentina tegenwoordig, waarschijnlijk daarmee. 6 van de 13 spelers die in actie kwamen, zijn Argentijns, en 3 andere zijn ook Zuid Amerikaans. En dan nog eens Argentijnse coach. En ja, Messi.

Moet wel toegeven dat 25k voor Benfica - Chelsea opvallend weinig is. Die match vond plaats in Charlotte en zelfs het lokale MLS-voetbalteam trekt gemiddeld meer dan 30k supporters, dus het is niet dat ze daar niet in voetbal geinteresseerd zijn.

Uiteindelijk geldt daar ook hetzelfde als voor ons hé, een volledig nieuw toernooi waar niemand meteen op zat te wachten. En in de VS ga je logischerwijze ook gewoon minder lokale supporters voor teams als Chelsea en Benfica hebben.

Als winnaar van de Oceanische Champions League, ja.

Miami doet mee omdat Infantino dacht meer geld te verdienen als Messi meespeelt.

Wezenlijk verschil.
Deed er ook iemand van Antarctica mee of konden die niet tegen de hitte?

Neen, laten we eerlijk zijn... De Oceanische Champions League, wat een lachertje. Dat de Zuid-Amerikaanse ploegen aan zo'n tornooit meedoen snap ik ergens nog... Maar midden- en Noord-Amerika, Oceanië, zelfs Azië... De enige reden dat er af en toe nog eens een puntje wordt geraapt is doordat de meeste ploegen dit tornooi als een preseason zien, zie hoe de Europese ploegen erbij sloffen...

Deed er ook iemand van Antarctica mee of konden die niet tegen de hitte?

Neen, laten we eerlijk zijn... De Oceanische Champions League, wat een lachertje. Dat de Zuid-Amerikaanse ploegen aan zo'n tornooit meedoen snap ik ergens nog... Maar midden- en Noord-Amerika, Oceanië, zelfs Azië... De enige reden dat er af en toe nog eens een puntje wordt geraapt is doordat de meeste ploegen dit tornooi als een preseason zien, zie hoe de Europese ploegen erbij sloffen...

Tsja, het concept van een WK voor clubs is dan ook een competitie waarbij clubs over heel de wereld het tegen mekaar opnemen. Dat idee zelf vind ik heel goed, en kan ik alleen maar toejuichen.

Voor mij de twee grootste problemen zijn:
a) te groot. 6 clubs in het verleden was te weinig, 32 clubs nu zijn te veel. 16 clubs lijkt me beter.
b) de timing. Dit toernooi in Juni/Juli is problematisch want de Europese clubs zijn allemaal fin-de-saison en je krijgt inderdaad een hoop slenterende spelers die niet volle bak gaan. Volgens mij zou het meer steek houden om dit toernooi midden Juli te starten tot begin Augustus, dan is het voor de Europese clubs gewoon een goeie opwarming voor het seizoen ipv een rondje nutteloze friendlies in Azie of Amerika voor commerciele doeleinden.

Tsja, het concept van een WK voor clubs is dan ook een competitie waarbij clubs over heel de wereld het tegen mekaar opnemen. Dat idee zelf vind ik heel goed, en kan ik alleen maar toejuichen.

Voor mij de twee grootste problemen zijn:
a) te groot. 6 clubs in het verleden was te weinig, 32 clubs nu zijn te veel. 16 clubs lijkt me beter.
b) de timing. Dit toernooi in Juni/Juli is problematisch want de Europese clubs zijn allemaal fin-de-saison en je krijgt inderdaad een hoop slenterende spelers die niet volle bak gaan. Volgens mij zou het meer steek houden om dit toernooi midden Juli te starten tot begin Augustus, dan is het voor de Europese clubs gewoon een goeie opwarming voor het seizoen ipv een rondje nutteloze friendlies in Azie of Amerika voor commerciele doeleinden.

Ik krijg de indruk dat het momenteel gewoon om financiële motivatie draait bij alle clubs, want het prijzengeld ligt toch best hoog.

Stel bv. dat Man City wint, dan krijgen ze bijna 92 miljoen pond.

Haha, en de Europese competities steigeren natuurlijk bij dat idee. In de MLS en in Z-Amerika is het nu ook midden in het voetbalseizoen.

Ach, het is gewoon duidelijk dat dit een toernooi te veel is, wanneer je het ook houdt.

Ik lees dat er niet altijd evenveel supporters aanwezig zijn in de stadions, maar heeft iemand een idee of de kijkcijfers goed zijn?
Hier in totaal nog geen helft gezien maar aangezien er volgende editie komt zullen er toch wel wat mensen kijken vermoed ik?

Terug
Bovenaan