Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Een team als Boca Juniors is inderdaad wel eens leuk om te zien, want daar hangt een hele geschiedenis en waanzinnige fanbase rond.
Ooit een Argentijnse collega gehad die hier in Europa gewoon in het midden van de nacht vol zenuwen voor zijn tv ging zitten telkens als zijn Boca moest spelen. :biglaugh:

Net als bij de meeste toernooien zal de Club World Cup nog wel toffer worden naar de knockout fase toe... want ja, plegen als Auckland en Al-Ain of Wydad FC spreken niet bepaald tot de verbeelding.

Ik begrijp de hele aversie jegens het tornooi ook niet echt. Ik heb over een EK of WK nog nooit gelezen dat het het tornooi teveel was, dat ze daar maar mee moesten stoppen.

Een tornooi waar we als Europeanen ploegen als Boca, River Plate of Fluminense aan het werk zien, ik ben pro. De wereld is ook een dorp geworden, een groot tornooi tussen ploegen uit alle continenten is toch veel logischer als altijd maar die regionale competities. Bayern en PSG die 9 keer op 10 seizoenen kampioen spelen, boeiend.
Tgoh, ik hoor toch wel meer en meer van mensen die een deel gewoon niet meer volgen hoor. Iets dat ik pakweg 5-10 jaar geleden nooit hoorde. Elk jaar heb je al de standaard landelijke competitie, bekermatchen, Champions League, Europa League en Conference League. Om de 2 jaar een WK of EK en daar is nu elke 2 jaar ook nog eens de Nations League bijgekomen. En dan heb je nog alle kwalificatie matchen hiervan en nog wat vriendschappelijke matchen tussendoor.

En daar komt nu nog eens elke 4 jaar een tornooi bij. Grote matchen hebben niets speciaals meer want ze komen bijna maandelijks of wekelijks voor.

Vroeger kon je ook vaker eens matchen op het open net volgen heb ik het gevoel, terwijl nu bijna alles achter betaalmuren zit.

Ik ervaar toch ook wel een voetbalmoeiheid. De explosie aan matchen is echt doorgeschoten en kan me hoe langer, hoe minder boeien.

Real blijkbaar gelijk tegen Al-Hilal? :laugh:
Xabi duidelijk nog wat werk voor de boeg.

Logisch ook natuurlijk. Zoals Courtois ook aangaf: je gaat niet op 1 2 3 weg van dat Ancelotti-voetbal dat ze de laatste jaren continue en dan vooral afgelopen seizoen hebben gespeeld. Vandaar dat ik dit toernooi ook ergens een ideale voorbereiding vind op komend seizoen. Heb je veel meer aan dan de gebruikelijke voorbereidingswedstrijden.

Tweede helft was alleszins al wel wat beter dan de eerste. Niet toevallig weer na de wissel van Rodrygo <-> Arda Guler. Ik zou Rodrygo gewoon van de hand doen. Ik wil die gerust nog eens kans geven onder Xabi, maar ik zie die op rechts nooit optimaal renderen met zijn type profiel.

Al-Hilal kwam ook wel sterk voor de dag vond ik, zeker niet te onderschatten die ploeg. Al heeft Real natuurlijk wel de bijzondere gave om bepaalde ploegen beter te doen lijken dan ze werkelijk zijn. :unsure:

Mbappé trouwens een acute buikgriep opgelopen daar in de VS.

IMG_0553.jpeg

Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat Gerson werd vervangen door Wallace Yan.

Terug
Bovenaan