En wie werd er eerst geprovoceerd denk je? Courtois wordt al de ganse match uitgefloten. Dan moet je niet gaan huilen als er dan een reactie op komt.
Iedere ploeg heeft marginalen in de tribunes zitten, dat is nu eenmaal zo. Als je doet wat Courtois doet, gaan er altijd een paar debielen zijn die met dingen beginnen gooien. Die supporters moeten gestraft worden, maar als speler heb je toch ook wel de verantwoordelijkheid om wat minder haat te zaaien en ervoor te zorgen dat die dingen niet uit de hand lopen, in plaats van ze juist in de hand te werken.
Courtois hangt veel te graag het onschuldige slachtoffer uit. Toen hij bij Atlético speelde waren het de beste supporters ter wereld, de meest fantastische club ter wereld, constant het embleem kussen, het was zijn droomclub etc. Dan gaat hij naar Real Madrid, en zijn eerste woorden zijn "tja, Atlético was een tussenstapje, Real is altijd de betere club geweest, de club waarvoor ik altijd wilde spelen". En meteen daarna ook weer het embleem beginnen kussen. Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat er spreekkoren je richting gaan uitgaan vanwege je ex-club, het aartsrivaal. En dan gaat hij telkens nog wat meer olie op het vuur gooien, wetende dat die ultra's van Atlético heel gevaarlijke mensen zijn. Als er dan weer rellen uitbreken waarbij er een dode gaat vallen, kan hij zich weer van de simpele houden.
Fascinerend ook weer dat de "supporters" van Atlético nu plots onder vuur liggen, gewoon omdat Real Madrid er deze keer mee gemoeid is.
Met nazi-symbolen in het stadion staan zwaaien, geen probleem. Supporters van andere ploegen aanvallen, zelfs een ervan vermoorden en zijn lijk in de rivier gooien, geen probleem. Maar een paar aanstekers naar Courtois gooien omdat die imbeciel zich omdraait en hen wat staat uit te dagen, ho maar. Dat gaat te ver. Als een speler van mijn ploeg zich gedraagt als Courtois of Vinicius, ik zak door de grond van schaamte. Het moet eens gedaan zijn om zulke simpelaars te verdedigen. Ze verdienen geld genoeg, en ze worden al meer dan genoeg opgehemeld, dat ze op zijn minst hun best mogen doen om geweld niet in de hand te werken. Het zijn altijd dezelfde die voor problemen zorgen, zowel op als naast het veld. Allemaal moeten ze bestraft worden.