Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Wat bijschnabbelen.![]()
Marc Wilmots voorgesteld als sportief directeur in filmpje: "Wil Schalke opnieuw kracht laten uitstralen" | Sporza
Marc Wilmots heeft een nieuwe uitdaging beet. De clublegende van Schalke 04 wordt sportief directeur bij de ploeg uit de Duitse tweede klasse. Wilmots heeft zijn contract getekend tot eind 2026 en gaat aan de slag in een nieuwe structuur. In een filmpje lijkt de Belg vastberaden om de...sporza.be
Heeft waarschijnlijk door dat het als coach niks gaat worden![]()
Kijk naar Birmingham City met Rooney. Vorige trainer stond 6de (promotieplek), werd buitengekegels voor Rooney, want grote naam natuurlijk en het ging even ietsjes minder en bam, nu op de 20ste plek en Rooney na 15 matchen eruit. Ook gerund door grote investeerders (Amerikanen).Ik snap dat dus niet hé. Ja, het is een clubicoon. Maar waarom denken voetbalclubs zo vaak dat omdat je tegen een bal kon sjotten en de supporters fan van je waren dat je ook verstand hebt van het runnen van een club? Moest hij nu tijdens zijn vier jaar als Belgisch bondscoach blijk hebben gegeven van het uitzetten van een deftig sportief beleid of infrastructuur, of enig succes gehad hebben als coach in het algemeen ... Maar niets van dat. Het is nog altijd een gigantische schande dat die man vier fucking jaar lang bondscoach is geweest van ons land. Ik kan me er soms echt in opjagen hoe onprofessioneel zo'n miljardenindustrie kan worden gerund.
Maar had Rooney het niet deftig gedaan bij Derby?Kijk naar Birmingham City met Rooney. Vorige trainer stond 6de (promotieplek), werd buitengekegels voor Rooney, want grote naam natuurlijk en het ging even ietsjes minder en bam, nu op de 20ste plek en Rooney na 15 matchen eruit. Ook gerund door grote investeerders (Amerikanen).
Ik kan daar moeilijk iets van zeggen, want heb het puur als scorebord journalist gevolgd. Ik vond het wel knap hoe die zich bijna gered hadden, maar kan moeilijk inschatten of dat door of ondanks Rooney was.Maar had Rooney het niet deftig gedaan bij Derby?
Ja, idem. Daarom dat ik het mij afvroeg.Ik kan daar moeilijk iets van zeggen, want heb het puur als scorebord journalist gevolgd. Ik vond het wel knap hoe die zich bijna gered hadden, maar kan moeilijk inschatten of dat door of ondanks Rooney was.
Blijkbaar een heel erg goede assistent coach daar (Rosenior, nu coach van Hull) en geruchten dat het dus vooral die Rosenior en niet Rooney was. DC was een flop.Ja, idem. Daarom dat ik het mij afvroeg.
Ook niet vergeten dat Derby dat seizoen een serieuze puntenaftrek kreeg aangesmeerd. Aan de eindmeet was het een kwestie van een paar punten maar zonder die aftrek zaten die nu nog in de ChampionshipBlijkbaar een heel erg goede assistent coach daar (Rosenior, nu coach van Hull) en geruchten dat het dus vooral die Rosenior en niet Rooney was. DC was een flop.
Bij Derby heeft hij uiteindelijk een héél erg goede reeks neergezet, maar daarna was het ook maar 1 overwinning in 14 matchen.
Tot nu toe dus niet echt blijk gegeven van een goede coach te zijn, ook gewoon te vroeg hoofdcoach geworden imo.
Hoe zou Wilmots de markt moeten kennen? De man is al bijna twee jaar werkloos en zijn laatste job was bij Raja Casablanca. Waar hij het maar 3 maanden uitzong. En daarvoor was hij ook al twee jaar werkloos geweest, na 6 matchen bondscoach van Iran geweest te zijn. En hey, ook daarvoor twee jaar werkloos geweest na 6 matchen bondscoach van Ivoorkust."Bij Schalke draaide het vierkant met veel slechte aankopen. De technisch directeur was niet bekwaam. Maar Marc kent de markt en de buitenlandse spelers. Hij heeft overal gewerkt als coach."

Beste coach van de wereld in 2015 he"Overal gewerkt als coach"![]()

Ik zie Clement sowieso het seizoen wel uitdoen bij The Rangers.jammer genoeg eerste verlies voor Clement, kunnen nog op 2 punten komen met inhaalwedstrijden maar zal toch moeilijk worden om kampioen te spelen