Buitenlands voetbal 2024-2025 WK voor clubs/ Saudi League / Ligue 1 / Serie A / …

Wel typisch Dortmund om daar niet van te profiteren.
Mja, zelfs als Bayern zou degraderen dit seizoen gaat Dortmund daar niet van profiteren. Leverkusen is de enige ploeg die ik echt in staat acht om Bayern te bedreigen dit seizoen.

Beetje zonde van dat gelijkspel thuis tegen Dortmund vorige week, maar die draaien echt een fenomenaal seizoen tot dusver.

Dortmund is ook een beetje het Spurs van Duitsland he.
Neen, dat gaat mij een paar bruggen te ver dit. Dortmund heeft namelijk nooit de Audi Cup gewonnen.

Nee, zonder dollen, de manier hoe zij hun titelkans vorig jaar hebben verspeeld is qua choke-gehalte toch behoorlijk ongezien denk ik. Zoveel kansen gehad om te profiteren en telkens niet gegrepen en zelfs dan nog kregen ze een ultieme kans om het zelf af te maken op de laatste speeldag...

dortmund is wel echt in een sukkelstraatje terecht gekomen…

Ook zo’n absolute strontvoetbal dat ze spelen. Enkel Hoffenheim heeft nog minder positief doelpuntsaldo als BVB.

Ik zie ze op dit moment liever met 3 goals verschil op hun dak krijgen als ze eens attractiever, aanvallender voetbal zouden spelen :)

dortmund is wel echt in een sukkelstraatje terecht gekomen…

Ook zo’n absolute strontvoetbal dat ze spelen. Enkel Hoffenheim heeft nog minder positief doelpuntsaldo als BVB.

Ik zie ze op dit moment liever met 3 goals verschil op hun dak krijgen als ze eens attractiever, aanvallender voetbal zouden spelen :)
Het verlies van Bellingham is echt wel groot en te weinig opgevangen. Hummels en Reus worden een dagje ouder. Ryerson die beperkt qua speler maar toch wel een krijger qua vechtlust is nu weer een tijdje moeten missen. En voor de rest hebben ze hetzelfde probleem als de Duitse nationale ploeg. Als uw 1e spits fullkrug is dan weet je toch ook genoeg. Geen slechte spits voor een ploeg als Bremen, maar voor BVB of Duitsland komt die veel te kort. Spijtig genoeg zijn ook Haller en Malen die vorige seizoen in de 2e seizoenshelft toch wel goed bezig waren daardoor op de bank geraakt.

Het verlies van Bellingham is echt wel groot en te weinig opgevangen. Hummels en Reus worden een dagje ouder. Ryerson die beperkt qua speler maar toch wel een krijger qua vechtlust is nu weer een tijdje moeten missen. En voor de rest hebben ze hetzelfde probleem als de Duitse nationale ploeg. Als uw 1e spits fullkrug is dan weet je toch ook genoeg. Geen slechte spits voor een ploeg als Bremen, maar voor BVB of Duitsland komt die veel te kort. Spijtig genoeg zijn ook Haller en Malen die vorige seizoen in de 2e seizoenshelft toch wel goed bezig waren daardoor op de bank geraakt.

Idd. Verlies van Bellingham is echt groot en nog niet half opgevangen met de gemaakte transfers.

Ryerson is dan ook een van de betere transfers geweest. Nu jammer genoeg dus ook geblesseerd.

Ik heb de indruk dat vorig jaar heel de ploeg rond Bellingham draaide en dat die de rest van de ploeg gewoon mee op sleeptouw nam. Zie idd naar Haller of Brandt, krijgen niks meer gebakken dit seizoen. Malen ook terug gevallen, Fullkrug ook matig idd. Waarom kan die bij Bremen dan wel een pak goals maken?

Al maar goed gaan ze door naar de volgende ronde CL. Moesten ze da ook nog om zeep helpen na uitschakeling in de Pokal had Terzic mss voor kerst buiten gelegen.

Voor Lukaku mocht de kerstvakantie al wat vroeger beginnen :unsure:

Edit: en blijkbaar is Saelemaekers er in geslaagd om 6 tegenstanders in 1 match een gele kaart te bezorgen :lol:

Laatst bewerkt:

Edit: en blijkbaar is Saelemaekers er in geslaagd om 6 tegenstanders in 1 match een gele kaart te bezorgen :laugh:
Hoop echt dat die er door komt en een selectie bij de Duivels kan versieren. Ik zie die graag bezig, zo veel technisch vernuft, vista, teamplayer. Bij Bologna speelt hij blijkbaar op de linksbuiten.

Edit: en blijkbaar is Saelemaekers er in geslaagd om 6 tegenstanders in 1 match een gele kaart te bezorgen :laugh:
Hoe kan die trap van Boulaye Dia (zie filmpje in uw link) nu maar geel zijn? 😅

Filmpje ook bekeken of gewoon weer op de man aan het kappen?

https://x.com/FT_Italiano/status/1733952904908644675?s=20

Je maakt het wel heel gemakkelijk natuurlijk.

Ten eerste is de kwaliteit van het filmpje ontieglijk slecht. Ik kan filmpjes opnemen met een aardappel en dat heeft achteraf betere kwaliteit.
Ten tweede als je de beelden vertraagt afspeelt, zie je dat de speler in kwestie niet doorstampt maar zich inhoudt en dat Saelemaekers een beetje comedia dell'arte speelt, een beetje zoals voetballers altijd doen.

Undav komt in Duitsland weer boven water. Premier League was toch te hoog gemikt maar Bundesliga gaat hem goed af 😊 Het is hem gegund.

Terug
Bovenaan