Budgetlaptop dagelijkse taken (+-€500)

Pladijs

Member
Hi all,

Mijn lief is op zoek naar een laptop waar ze office taken mee kan doen voor een schappelijke prijs. Ik was eens aan het kijken, maar alle merken hebben enorm veel verschillende laptops binnen deze prijsklasse, en ik kan er niet meer aan uit. Het zou een 14 of 15 inch laptop moeten zijn.

Zelf viel mijn oog op deze, is dit een goede deal?

Laptop zou dus vooral gebruikt worden voor basic multitasken in een werkomgeving (en sowieso azerty).

Tips en voorstellen altijd welkom. Merci!
 
Hi all,

Mijn lief is op zoek naar een laptop waar ze office taken mee kan doen voor een schappelijke prijs. Ik was eens aan het kijken, maar alle merken hebben enorm veel verschillende laptops binnen deze prijsklasse, en ik kan er niet meer aan uit. Het zou een 14 of 15 inch laptop moeten zijn.

Zelf viel mijn oog op deze, is dit een goede deal?

Laptop zou dus vooral gebruikt worden voor basic multitasken in een werkomgeving (en sowieso azerty).

Tips en voorstellen altijd welkom. Merci!
Dat lijkt mij wel een prima toestel te zijn voor die prijs. heel scherp geprijst
 
Hi all,

Mijn lief is op zoek naar een laptop waar ze office taken mee kan doen voor een schappelijke prijs. Ik was eens aan het kijken, maar alle merken hebben enorm veel verschillende laptops binnen deze prijsklasse, en ik kan er niet meer aan uit. Het zou een 14 of 15 inch laptop moeten zijn.

Zelf viel mijn oog op deze, is dit een goede deal?

Laptop zou dus vooral gebruikt worden voor basic multitasken in een werkomgeving (en sowieso azerty).

Tips en voorstellen altijd welkom. Merci!
Moest je budget hebben zou ik kiezen voor een toestel met 16GB geheugen omdat dit nu meer & meer de standaard begint te worden, Windows zelf neemt al ruim 4 GB in beslag dus verlies je al meer dan 50% van uw ram geheugen & wat chrome tabs open & uw geheugen zit vol.

De interne harde schijf valt over te discuteren, 256GB is in principe voldoende.
 
Op Tweakers publiceren ze een best buy voor laptops en die IdeaPad 3 komt regelmatig aan bod in de budgetcategorie. Lijkt me dus zeker een goede aankoop te zijn voor die prijs.

Ik zou inderdaad ook wel kijken of je upgrades kan doen. 8GB RAM is toch wat beperkt.
 
Oké, alvast bedankt voor de tips om naar 16gb RAM te gaan. Was nu nog even aan het kijken, en op bol.com ziet dit er een goed model uit:

Nu keek ik ook wat verder en vond ik bij vandenborre deze:

En dan bij coolblue weer deze:

Voor mij hebben die precies allemaal dezelfde specs maar andere prijzen en andere modelnummers. Weet iemand hoe dat juist ineen zit? Het lijkt wel aan de modelnummer dat die van coollbue en vandenborre nieuwere modellen zijn dan die bij bol.com (82KU01 ipv 82KU00). Maar verder snap ik er weinig van :crazy:
 
Op deze site van Lenovo kan je zoeken op modelnummer. Zo kan je de verschillen wel proberen uit te zoeken. Lenovo heeft vaak verschillende sterktes van batterijen, verschillende schermen, etc binnen hetzelfde model.
 
Persoonlijk zou ik eerder voor die Lenovo gaan. Je hebt binnen deze prijscategorie redelijk wat opties voor die specs. Toen k voor mijn moeder vorig jaar eentje zocht was de Lenovo toch degene die qua bouwkwaliteit toch beter leek dan de gemiddelde acer in dezelfde prijskwaliteit. Gewoon een steviger gebouwde laptop die minder "plastiekerig" aanvoelde.
 
Terug
Bovenaan