Budget keuken en badkamer

Ik ben van plan deze zomer ook bdk en keuken te vernieuwen en heb hier een 15000 ingecalculeerd incl plaatsing. Vrij weinig, maar bewust low budget. Ik ben van plan daar geen jaren meer te wonen. Zelf ben ik redelijk gier en het moet gewoon basic zijn, erg groot is het ook uiteraard niet. Keuken rond de 6000, badkamer 5000 en dan nog plaatsingskosten en tegels erbij zal ik rond dat bedrag zitten. Ben al gaan horen bij Kvik, Krefel en IKEA en die prijs moet wel haalbaar zijn.

SOD wordt nog met C+ gedaan, is iets goedkoper...
Klant kan altijd bijbetalen voor D.
Als jij dat als een veralgemening wil lezen...

Leuk, een semantische discussie, die komt hier nooit voor :unsure:
Ja dat is een veralgemening want klopt niet, ook bij ons was dat al gewoon D hoor (Vasco, lijkt me ook niet de goedkoopste).

En er zijn er die standaard geothermische warmtepomp voorzien net als parket

Voor de keuken kan ik ook alleen maar beamen dat je best langs gaat in winkels.
Wij zijn bvb voor een iets grotere keuken naar Eggo getrokken --> er zijn altijd mogelijkheden en kortingen zijn er genoeg te krijgen
Wie weet valt een iets betere keuken wel binnen je budget?

SOD wordt nog met C+ gedaan, is iets goedkoper...
Klant kan altijd bijbetalen voor D.
Ik ben geen enkele SOD tegengekomen die geen D standaard had eigenlijk.
En ik ben zelfs bij SOD's gegaan die (achteraf gezien dan) een zeer kwalijke reputatie hebben.
Dus dat wilt al wat zeggen denk ik dat je als SOD nog durft met C af te komen.

Lekker groot raam achter uw zetel waar constant zo een koude luchtstroom naar binnen komt, super!!

Dus dat wilt al wat zeggen denk ik dat je als SOD nog durft met C af te komen.
Ik stelde die vraag ook aan een SOD firma, die standaard D hadden.
Die zei gewoon veel klanten willen eigenlijk niks. Dus wij zetten C+ omdat dat de minimum is en goedkoper dan D.

Maar er zijn wel nog firma's die c+ zetten standaard

Die zei gewoon veel klanten willen eigenlijk niks. Dus wij zetten C+ omdat dat de minimum is en goedkoper dan D.

Klantentevredenheid staat dan ook helemaal onderaan hun lijstje van belangrijke punten zeker?
Er zijn nu eenmaal een paar zaken waarvoor je niet het absolute minimum zal nemen. Ventilatie D is daar een voorbeeld van.
Dus pak je de 'upgrade' gewoon mee in je standaard lastenboek. Veel minder klanten die zich bekocht zullen voelen achteraf omdat ze niet weer met een onverwachte, en makkelijk te voorziene door SOD, kost zitten.
Of nog erger, de klant die na het opleveren er achter komt dat niemand hen deftig geïnformeerd had over de ventilatie en dat het dan te laat is om van C naar D te gaan.

Klantentevredenheid staat dan ook helemaal onderaan hun lijstje van belangrijke punten zeker?
Er zijn nu eenmaal een paar zaken waarvoor je niet het absolute minimum zal nemen. Ventilatie D is daar een voorbeeld van.
Dus pak je de 'upgrade' gewoon mee in je standaard lastenboek. Veel minder klanten die zich bekocht zullen voelen achteraf omdat ze niet weer met een onverwachte, en makkelijk te voorziene door SOD, kost zitten.
Of nog erger, de klant die na het opleveren er achter komt dat niemand hen deftig geïnformeerd had over de ventilatie en dat het dan te laat is om van C naar D te gaan.
Ja moet ik mee akkoord gaan. Ik was helemaal niet op de hoogte van ventilatie. Ging er van uit dat dat bij nieuwbouw altijd het meest recente is. Goed dat ik dit heb aangehaald op dit forum.

Ge spreekt u eigen hier wel tegen he.

Ze zetten standaard D maar daarna zetten ze c+ 😆

Onze nieuwbouw gezet in 2018 had ook C+. Buiten het geluid van buiten, niet te klagen over eigenlijk. Dus als je bouwt op een rustige ligging, is dat zeker niet verkeerd.

Terug
Bovenaan