Brazilië

TRUMP

Active member
Ik ben aan het denken om eventueel met de kerstvakantie eens naar daar te gaan.

Landen in Rio de Janeiro,
en terug vertrekken vanuit Sao Paulo.

Wat doe ik tussendoor? Paratay lijkt me wel een leuk stadje er midden tussen in?
Maar dan heb ik nog wat tijd denk ik, om er iets bij te nemen.

Wat is er nog leuk, in de buurt? en met het openbaar vervoer te doen?

En verder: wat vonden jullie van Sao Paulo en Rio ? tips voor daar ter plaatse?

ik stel me wel vragen qua veiligheid.
Zowel rio als sao paulo, die je toch moet doen imo, lees ik overal veel criminaliteit, zelfs in de centrums, of populaire badplaatsen als copacabana en ipanema... :help:

eerste keer ben ik 3 weken naar Salvador geweest, 2de keer 4 maanden in Palmas verbleven.

Ik ben niet echt een goede referentie als op het toeristisch Brazilië verkennen is.

Naar veiligheid toe nooit problemen gehad, maar ik heb wel het voordeel dat ik niet opval tussen de locals, heb zelf een bruinere huid , haar en ogen.

Weet dat ze daar enkel Portugees praten onder de bevolking, de taal kunnen spreken helpt dan ook veel.

ik stel me wel vragen qua veiligheid.
Zowel rio als sao paulo, die je toch moet doen imo, lees ik overal veel criminaliteit, zelfs in de centrums, of populaire badplaatsen als copacabana en ipanema... :help:
Typische West-Europa bull*.
Mijn vriendin is Braziliaanse en net 3 weken geweest in december nr Rio, Salvador en Belo Horizonte. Geen seconde onveilig gevoeld. Je moet natuurlijk niet 's avond aan de rand van de favelas gaan lopen.
Grote aanrader is van Rio nr Salvador en eindigen in Rio grande do Norte (Natal).
Ook ertussen ligt Maceio (mooie stranden/natuur) en Recife.
Wil je natuurlijk Sao Paulo doen, dan is dat ook makkelijk combineerbaar met Rio.
Wil je naar het zuiden dan zijn Florianopolis en Porto Alegre aanraders. (meer Europese vibes).
En als laatste kan je nog Iguacu (heel gekend) of natuurlijk nr Amazonewoud gaan.

@luigi_1981
je zegt het wel zelf he. Met een braziliaanse vrouw aan uw arm gaan ze je al veel minder lastig vallen natuurlijk denk ik

Maar goed ik overweeg het alvast!

Iguacu ziet er prachtig uit maar das ook weer vliegtuigen nemen en best prijzig. 350 voor heen en terug binnenlandse vlucht...

Thx

@luigi_1981
je zegt het wel zelf he. Met een braziliaanse vrouw aan uw arm gaan ze je al veel minder lastig vallen natuurlijk denk ik

Maar goed ik overweeg het alvast!

Iguacu ziet er prachtig uit maar das ook weer vliegtuigen nemen en best prijzig. 350 voor heen en terug binnenlandse vlucht...

Thx
In Rio zaten we samen met 6 Belgen allen tussen 21j en 25j. Reis van hun leven zeiden ze en spraken geen woord Portugees ook. Gewoon doen zou ik zeggen en je niet laten opjutten door de media hier.

Iemand tips voor 7 weken Brazilië?

Best enkel het Zuiden doen of toch ook richting Noorden en Amazone trekken?
Het is zo'n groot land en het lijkt me moeilijk om een lus te maken zonder heel wat binnenlandse vluchten te boeken.

Ik ben 3 weken in Brazilie geweest, begonnen in Argentinie (Buenos Aires) en zo langs Iguacu naar boven gereden, en geëindigd in Rio.
Hoe dichter we tegen Rio kwamen, hoe meer die gids er op hamerde om niet alleen over straat te lopen 's avonds (en nee niet alleen rond de favelas)
2 dagen in Rio en 3 van onze groep waren al overvallen, op klaarlichte dag, omsingeld en alles afgepakt (was een groepsreis)
Dus gewoon afdoen als West Europe Bull* is...mja bull*, maar eerlijk gezegd had ik nu niet een onveiliger gevoel dan pakweg in Brussel, gewoon beetje uitkijken dus.

OT: Paraty vond ik heel tof, Ihla grande ook, maar het zaligste vond ik toch de Pantanal

Edit: Ik vind dus Brazilie wel nog steeds een prachtland, ik zou zo terug gaan. Gewoon een beetje gezonde voorzichtigheid, en komt wel ok.

@Ebel Het noorden van Brazilie ken ik niet, maar 't is inderdaad een gigantisch groot land, Pantanal (op de kaart lijkt dit niet zo groot) is groter dan Engeland, om een idee te krijgen . Wat dus eigenlijk ook wel een nadeel is, omdat je bijna alles met het vliegtuig moet doen.

Laatst bewerkt:
In Brussel toch nog nooit overvallen geweest... Nuja wij hebben Brazilië alsnog uit ons hoofd gezet.
Zelfs al is er maar een geringe kans om overvallen te worden;... er zijn genoeg landen met een hoger veiligheidsgevoel.

Ik wil dan ook deels uit principe niet meer naar Brazilië gaan: het is de taak van de politie/overheid maar te zorgen dat het er veiliger is , toch zeker in de grootsteden, mag je dat toch verwachten?

In Brussel toch nog nooit overvallen geweest... Nuja wij hebben Brazilië alsnog uit ons hoofd gezet.
Zelfs al is er maar een geringe kans om overvallen te worden;... er zijn genoeg landen met een hoger veiligheidsgevoel.

Ik wil dan ook deels uit principe niet meer naar Brazilië gaan: het is de taak van de politie/overheid maar te zorgen dat het er veiliger is , toch zeker in de grootsteden, mag je dat toch verwachten?
Geringe kans.

Ga naar eender welke stad en zeker hoofdstad, stap de verkeerde buurt in en je hebt redelijk wat kans dat je overvallen wordt, dat is niet eigen aan Brazilië.

Als het aan mij lag, zou ik gaan voor Colombia, en meer specifiek Medellin. Het zou er veel veiliger zijn dan weleer. Een mooie, groene & betaalbare stad vol prachtige vrouwen.... Wat wil je nog meer :)

Terug
Bovenaan