Bordspelers gezocht

Moest ge ooit in Brakel raken of ergens dichter daar in de buurt gaan wonen, heb ik wel een redelijk uitgebreid assortiment.

Momenteel zitten we wel met een gedragsgestoorde hond waardoor er geen bezoek kan/mag komen, maar alle tekenen wijzen erop dat ze het einde van het jaar niet gaat halen dus dat leeft al wat op voor 2023 I guess :unsure:
Ik lees wat opluchting in uw laatste zin 😂😅
 
Ik lees wat opluchting in uw laatste zin 😂😅
't Is heel dubbel.

Ze is enorm druk, zorgt voor enorm veel activiteit en stress in huis, maar ik zie ze wel geiren. Maar momenteel is ze gewoon te beperkend op ons leven. Als ze spectaculair verbetert in de komende maanden ga ik een gat in de lucht springen, als ze niet verbetert ga ik de moeilijke keuze moeten maken.
 
Moest ge ooit in Brakel raken of ergens dichter daar in de buurt gaan wonen, heb ik wel een redelijk uitgebreid assortiment.

Momenteel zitten we wel met een gedragsgestoorde hond waardoor er geen bezoek kan/mag komen, maar alle tekenen wijzen erop dat ze het einde van het jaar niet gaat halen dus dat leeft al wat op voor 2023 I guess :unsure:
Twas een like voor de regio hé, niet voor de hond.. :(
 
Mede bordspelfanaten,

Een jaar sinds ik gestart ben met het spelen van bordspellen ben ik het beu geraakt om bordspellen voornamelijk solo te spelen.
In juni 2021 kreeg ik van mijn schoonouders De Legenden van Andor cadeau en kreeg ik de heerlijke microbe te pakken. Sindsdien heb ik heel wat spellen gespeeld, lichtere tot wat zwaardere spellen. Maar dus voornamelijk solo, slechts af en toe met vriendin. Spellen als Wingspan, Lost Ruins of Arnak, Gloomhaven, Maquis, Fields of Arle, Oracle of Delphi, Crown of Emara, Meadow, Spirit Island, ..

Op Bordspelmania heb ik een oproep gedaan om wat medespelers te vinden, maar voorlopig zonder veel succes.
Erg jammer omdat er heel veel titels zijn die ik wil spelen en bordspellen toch ook wel voor een stuk draait rond het sociaal contact, interactie, samenzijn, ..

Indien hier leden zijn die graag een vrij nieuwe boardgamer willen omarmen om wat spellen te spelen laat zeker dan zeker wat achter in deze topic of stuur gerust een bericht. Ben woonachtig in Zichem, kan me dus vrij makkelijk verplaatsen naar het Limburgse tot Hasselt, Brabantse tot Leuven of Antwerpse tot Dessel. Maar ook hier is ruimte genoeg om te spelen.

Om een totaalbeeld te krijgen van de spellen die ik in mijn eerste jaar als bordspeler heb gespeeld kan je me altijd opzoeken op BGG.
BGG username: Pascobear

Game on!

ballou007

Bij mij is de hobby helaas wat stilgevallen sinds de relatie/breuk met m'n ex, ik zou die wel nog graag ook heropstarten, maar goed, voorlopig nog niet de energie toe gevonden en andere prioriteiten. Maar er zijn als je het écht wilt héél wat opties:
  • Er zijn speelavonden bij Het Spelhuis in Hasselt, https://www.spelhuis.be/speelavond,
    sympathieke eigenaars, de winkel is redelijk geprijsd met verkopers die zelf ook iets van de hobby afweten, wél geen prijsbreker.
    Ze vragen wel een kleine bijdrage, maar goed, ze stellen ook zelf spellen ter beschikking en 't blijft een winkel.

  • Er wordt regelmatig gespeeld in de Oberon, iets minder mijn ding omdat daar meer wargames en ccg's bij zitten (en ben ook minder fan van de winkel) https://www.oberonn.be/speelruimte/

  • Er zijn meerdere Limburgse bordspellenclubs, in Sint-Truiden is er één. In Hasselt ook: https://www.dubbeldobbel.be/agenda#top
    In de regio Hasselt/Diepenbeek/Genk/Lummen/Zutendaal ook.
    in die laatste in Hasselt kwam ik vroeger regelmatig (én lang geleden in Diepenbeek/Genk/Zutendaal ook), maar door een combinatie van corona enerzijds en omdat ik in dezelfde bar waar gespeeld wordt in Hasselt (weliswaar op een andere avond) m'n ex leerde kennen, het laatste half jaar enkel nog bordspellenavonden bij kameraden of bij mij thuis gedaan. Jammer maar helaas.

  • De kanten van Antwerpen heb ik minder zicht op.
    Er is wél een Geelse bordspellenclub, die hebben maandelijkse bordspellenavonden:
    Wil dat zelf ook ooit nog wel eens doen, maar ben geen lid, is naar van wat ik heb gehoord één van de grootste clubs.

  • Ook in Leuven heb ik weet dat er regelmatig bordspellenavonden werden georganiseerd,
    daar was een grote WhatsApp groep van, was wel niet echt via een bordspellenvereniging maar een single-vereniging en in die groep zit ik niet meer.
Nu goed, ik ben zelf niet actief op Bordspelmania, maar ik vermoed dat je die info daar eigenlijk ook had kunnen vinden?
Ik denk dat de stap kleiner is om vanuit "openbare" spelavonden mensen te leren kennen (zo zelf ook een paar kennissen/kameraden opgepikt), die je vervolgens ook thuis kan uitnodigen, dan om meteen online mensen te hopen te vinden waar jij bij hun thuis kan komen of zij bij jou.
Kan zijn dat het je dus wél een kleine som lidgeld gaat kosten én/of wat geld spenderen aan eten/drank, maar goed, dat hoort erbij.

Ik zou zeggen, ik sta eventueel ook wel eens open voor een boardgame-avond met mensen van dit forum in de toekomst, maar ik woon allesbehalve centraal. Plus zoals ik zei: de drempel is een pak groter voor mensen die je enkel online kent. Plus voor een bordspellenavond thuis ga je al snel je beperken tot 4 à 6 en dan kijk je sneller enkel naar vrienden/kennissen en geen onbekenden. Bij die clubs zijn toch al snel meerdere "tafels" aan mensen aanwezig (toch gemakkelijk tot 20 mensen per avond soms bij de kleine, nog meer bij de grote) en kan je ook meer "kiezen" wat je speelt met wie. Er is een héél verschil tussen spellen voor beginners en spellen voor gevorderden, en niet iedereen speelt alles graag.

EDIT: oops, zie nu pas dat ik 't Geel Pionneke dubbel vermeld heb, maar geen ramp denk ik dan.
 
Laatst bewerkt:
Moest ge ooit in Brakel raken of ergens dichter daar in de buurt gaan wonen, heb ik wel een redelijk uitgebreid assortiment.

Momenteel zitten we wel met een gedragsgestoorde hond waardoor er geen bezoek kan/mag komen, maar alle tekenen wijzen erop dat ze het einde van het jaar niet gaat halen dus dat leeft al wat op voor 2023 I guess :unsure:

Brakel ook niet bij de deur! Bedankt voor het voorstel!
 
Moest ge ooit in Brakel raken of ergens dichter daar in de buurt gaan wonen, heb ik wel een redelijk uitgebreid assortiment.

Momenteel zitten we wel met een gedragsgestoorde hond waardoor er geen bezoek kan/mag komen, maar alle tekenen wijzen erop dat ze het einde van het jaar niet gaat halen dus dat leeft al wat op voor 2023 I guess :unsure:

Het beste met je hond.... Ik ben van Lierde, moest ik niet zo asociaal zijn, kwam ik zeker eens hallo zeggen. :D
 
Super tip! Ga ik zeker eens bekijken.

Ben je zelf ook lid (geweest)?
Ik ben er zelf enkele keren geweest als bezoeker.
Heb wel een aantal vrienden die er nog lid zijn.

Persoonlijk zou ik zeggen, probeer het voor een paar keer.
Nadien kan je nog altijd lid worden, zeker nu met de nieuwe locatie wachten zij nog even af wat de toekomst brengt.
 
Hier wordt er altijd een beetje gekeken naar de mensen die langs komen. Dat kan van een pocket escape tot Eclipse en alles daar tussen...
Hangt er van af wat ze willen spelen, kunnen spelen, bereid zijn te leren, opbouwen naar...

Heb geprobeerd in die andere topic mijn schapje te posten maar voor zover ik weet ben ik hier niet lang genoeg om foto's te mogen/kunnen posten?

Mijn mobiliteit is niet super (rolstoelgebruiker) maar kan mij wel verplaatsen, rijd met de wagen, kom ook wel in een pakketje met assistentiehond,... Ik ontvang hier wel volk of neem games mee, het is allemaal nogal snel goed voor mij. 🤓
 
Hier wordt er altijd een beetje gekeken naar de mensen die langs komen. Dat kan van een pocket escape tot Eclipse en alles daar tussen...
Hangt er van af wat ze willen spelen, kunnen spelen, bereid zijn te leren, opbouwen naar...

Heb geprobeerd in die andere topic mijn schapje te posten maar voor zover ik weet ben ik hier niet lang genoeg om foto's te mogen/kunnen posten?

Mijn mobiliteit is niet super (rolstoelgebruiker) maar kan mij wel verplaatsen, rijd met de wagen, kom ook wel in een pakketje met assistentiehond,... Ik ontvang hier wel volk of neem games mee, het is allemaal nogal snel goed voor mij. 🤓

Erg leuk!

Ik stuur je een PM en dan kunnen we eens kijken wat er kan?
 
Terug
Bovenaan